Haşmet Babaoğlu

Haşmet Babaoğlu

Sabah
Gündem 713 yazı 10 takipçi

Şeytan'ın içine girdiği Baal! - HAŞMET BABAOĞLU

Bak sen şu işe! Epstein denen sapkın organizatörün banka hesaplarından birinin adının "Baal" olduğu ortaya çıktı. Nasıl mı Bir FBI raporundaki kayda göre, bu pislik J.P. Morgan'daki birinden "Baal" kod adıyla açılmış hesaba para yatırmasını istiyor. *** Baal... Antik çağın Sami dillerinde "efendi" anlamına gelen bir kelime... Daha sonra "koca/eş" a

Korkunç bir soy - HAŞMET BABAOĞLU

Nihayet! Epstein belgeleri dünya kamuoyunu sarsabildi... Bekledik... Umut ettik, umutsuzluğa kapıldık ama sonunda çirkef ortalığa döküldü. *** Olup bitenler dünyayı yerinden oynatabilecek mi Bu sorunun olumlu ya da olumsuz cevabını çok vakit geçmeden alacağız... Üç milyon belge... İçerdikleri korkunç bilgiler orada çırılçıplak duruyor ve asıl öneml

İstanbul'u sevmek mümkün mü - HAŞMET BABAOĞLU

Kuleli'den geçiyorum... Güzel bir yağmur yağıyor. Kaymak Mustafa Paşa Camii'nin önüne geldiğimde aklım başıma geliyor: Manzara ne güzeldi yahu! Ama hepsi o kadar... Fil Ambarları'nın orada sıkışan trafikte nerede olduğumu unutuyorum. Önümdeki arabaların sürücüleri birbirlerine küfrediyorlar; çıkıp birbirlerine uçan tekme de atarlar mı Pencereyi açı

Haftanın Notları: Müziksiz konserler... - HAŞMET BABAOĞLU

"Hastaneler, doktorlar, sigorta ve ilaç şirketleri, yani sistemi yöneten bütün çıkar grupları insanları iyileştirmeyi değil, hasta tutmayı hedefleyerek para kazanıyorlar." Kim söylüyor bunu ABD Sağlık Bakanı Robert F. Kennedy... Trump ses çıkarsa haber oluyor, malum. Ama R. F. Kennedy'nin sözlerini işitenler yok denecek kadar az... Bu sözü burada d

Gürültü patırtı - HAŞMET BABAOĞLU

Trump çok gürültü çıkarıyor... Ve asıl hedeflerine sessiz ve derinden (nereye doğru) yol aldığı gözden kaçıyor... İyi numara! *** İran mesela... Trump'ın patırtısıyla şimdiden o kadar yorgun düştü ki, müdahale olduğunda hâli olacak mı, belirsiz. İsrail mesela... Trump'ın patırtısı bir süredir İsrail'i (biz hariç) bölge ülkelerinin gözünde ikinci pl

Başka yerlere giderek kendinden gidemezsin - HAŞMET BABAOĞLU

Lise çağlarından beri tanıyorum onu... Köyünü terk edişini... Büyük şehirde yüksek okula gitme arzusuyla yanıp tutuştuğu günleri bilmiyorum... Çok gençti. Birçok akranı gibi o da çocukluk hatıralarını geride bırakıp yeni bir hayata geçmek istiyordu. Büyük şehirde derin uçurumların kıyısından döndü... Okul işi yattı, ilerde çalışma hayalleri kurduğu

Ne yaptık biz bu çocuklara - HAŞMET BABAOĞLU

Çocukluğumun en güzel yanı okula yürüyerek gidişlerimizdi... Fakat sizi buna nasıl inandırabilirim İmkânsız... *** Anlamışsınızdır... Asıl bahsetmek istediğim konu ilkokul ve ortaokula servisle gitmeye mahkûm bugünün çocukları... Servise binmeyenlere de her gün anneleri, anneanneleri, dedeleri refakat ediyor. *** Hatırlıyorum... Her sabah komşumuz

Gözlerinizi açın ve bugünün dünyasına bakın! - HAŞMET BABAOĞLU

O taraftan, bu taraftan bakmadan önce... Şuraya veya buraya bakmadan da önce... Durup BAKMAK gerekiyor... Dünyaya... Dünyanın yeni haline bakmaktan söz ediyorum. *** İlk soru şu.. Uyduruktan demokrasi masallarının bitirilme vakti geldi mi Derin devlet etkisini gizleyen liberal çakallıkların sonuna gelindi mi Malum, büyük savaşların veya küresel dön

Güzel hatıralar ve sevmek - HAŞMET BABAOĞLU

Bir yazar beni ürperten bir laf etmişti, onunla başlayayım... "Geçmiş vuku bulduğunda..." *** Öyledir... Yani hatıralar sadece birikmekle kalmayıp hayatınızın ağır basan tarafı olmaya başladığında... Artık kritik bir noktadasınızdır... İlle de bugünde kalma ve hatıraları sürekli kovma ısrarınız boşa çıkmaya başlar. (Zaten çevrenizde iyi insanlar v

Haftanın notları: En mahrem ilişkimiz... - HAŞMET BABAOĞLU

Tam "Nereye gitti bu ultra küreselciler, böyle Davos mu olur" diyordum ki... BlackRock'ın CEO'su ve dolar milyarderi Larry Fink, bir oturumda "Kapitalizmin son büyük faciasına hazırlanın, yapay zekâ beyaz yakalıların işini bitirecek" açıklaması yapmaz mı Yumruk gibi bir laf da etti: "Burada toplanmış elitler, dünyayı şekillendirmeye çalışıyor. Asıl

İran deyip duruyoruz ama... - HAŞMET BABAOĞLU

Sovyetler Birliği'nin olduğu bir dünyayı ve o sırada olup bitenleri, mesela İran devrimini bugünün gençlerine anlatmak olacak şey değil... Gençleri geçtim... Benim kuşağım bile o dönemin çekişmelerini ve uzlaşmalarını unuttu. Kupkuru uzmanların eline kaldık... *** Evlerde telefonun sınırlı miktarda olduğu, acil haberleşmenin telgrafa kaldığı ülkele

Ne oluyor, neden - HAŞMET BABAOĞLU

Olur olmaz, ayrı konu... Ama Ortadoğu yeni bir "sulh" hâline hazırlanıyor... Dünya ise harbe doğru ilerliyor, bu çok açık! Ve son haftalarda ne oluyorsa... Bu çerçevede oluyor, lakin bizim medya işin bu yanına bir türlü akıl erdiremiyor. *** Neden sulh dedim de barış demedim... Barış, karşılıklı uzlaşmaya (hatta "birbirine gitme"ye) dayanıyor köken