Yusuf Kaplan

Yeni Şafak

Balkanlar'ın garip minarelerinden özgür Ayasofya'ya hüzün ve anlamlı bir mesaj

Başkanların Gazze'yi aratmayan cinayet ve tecavüzlerinin hikâyesini Seyfullah Yiğit kardeşim nefis bir dille anlatıyorMustafa Demiroviç abiden devam diyoruz 'Büyük Balkan Seyahati' yazı dizimize. Yusuf Kaplan Hocamız soruyor. Yine bir savaş olsa Balkanlar direnir mi Mustafa abi kendine has bir şekilde cevaplıyor. Kendimce nasıl not aldıysam öyle pa

Türkiye'nin Birikimi Yeni Şafak 30 yaşında!

"Türkiye'nin önü aydınlık" manşetiyle tam 30 yıl önce yayın hayatına başladı Yeni Şafak. Yeni Şafak'ın kurulmasında Ahmet Şişman ile Persanlardan Mahmut Kış ve Ahmet Kış kardeşlerin doğrudan katkıları oldu. Onlar öncülük ettiler Yeni Şafak'ın kurulmasına. Ben o zaman Londra'daydım, doktora yapıyordum. Gazetenin kuruluşuna Londra'dan katıldım, hem k

Devlet-i Aliyye bakiyesi bir toplum olduğumuzu unuttuk mu

Mostar Köprüsü'nde karşılaştığımız bir kardeşimiz Balkanlar'ın geleceği konusunda bizi korkuttu. Onunla yaptığımız muhabbeti akıcı bir dille aktardı Seyfullah Yiğit kardeşimiz.Başlıktaki sorunun cevabı yazının içinde. Yazımızı yazalım. Siz cevabı yazının içinden çıkartın. Yazıya geçmeden önce Ustam Yusuf Hoca'mın şu güzel tespitini bir kez daha pay

Balaga Tekkesi: Tarihin 'ya Hû' çekilerek yapıldığı mekân

Balkan seyahatimizin en ruhânî mekânlarından birindeyiz. Arındık. Dirildik. Kendimize geldik. Seyfullah Yiğit kardeşimin yazdıkça güzelleşen kalemiyle sunuyorumSarı Saltuklularla birlikte Müslüman olan bir grup Boşnak, Fatih Sultan Mehmed'in ordusuyla birlikte Bosna'nın fethine katılırlar. Fatih, Boşnakça konuşur. Boşnakça tarihî ve kültürel değeri

İran'ın saldırıları çok tehlikeli: Küresel sistem, Türkiye'yi vurmayı hedefliyor, İran'ın önünü açıyor!

İran serseri mayın gibi!Bir taraftan Irak'a ve Suriye'ye vuruyor.Öte taraftan Pakistan'a!İran'ın hangi gerekçeyle olursa olsun Pakistan'ı bombalaması çok tehlikelidir. İran'ın Pakistan'ın Belucistan bölgesini bombalaması Hindistan'ı sevindirdi. Hindistan, Pakistan'ın ezelî düşmanı çünkü.Pakistan, ertesi gün İran'a cevap verdi. Gazze'de başlayan çat

Mostar Köprüsü'nde taş üstüne yazılan ibretlik söz: "Don't forget 1993"

Balkan seyahatimizin Mostar ayağının izlenimlerini Seyfullah Yiğit kardeşimizin sürgit işlek hâle gelen, nehir gibi akmaya başlayan kalemiyle aktarıyorum. Gazze-Poçitel hattı nasıl da benziyor birbirineMostar'a gece vardık. Taksiyle şehir merkezine 10 dk mesafelik bir otelde konakladık. Yatay mimariyle yapılmış güzel bir hotel. Çok beğendim hotelin

Türk Endülüsleşmesi: Türkiye fiilen işgal edilmedi ama zihnî işgal altında!

Pençe-Kilit Harekâtı bölgesinde teröristlerin alçakça sızma girişimi oldu. 9 Mehmetçiğimiz şehit oldu maalesef. Şehitlerimize Allah'tan rahmet ve kederli ailelerine başsağlığı diliyoruz. Milletçe başımız sağ olsun. Türkiye, mahallî seçimlere girerken, karıştırılacağa benziyor. Bendeniz bu yazıda yaşadıklarımızı bir tarih felsefesi yaparak, uzun sol

Üç Ayların ruh dolu iklimi: Direniş, diriliş ve "varoluş" mevsimi

Gazze, kan ağlıyor: Gazze'de ürpertici bir soykırım yaşanıyor Soykırımın sürdürülmesi için inanılmaz korkunç şeytanî yollara başvuruyor katil İsrail devleti ve Netanyahu ifriti. Bütün kirli, iğrenç çamaşırları ortaya döküldü Batılı liderlerin Epstein belgeleriyle: Biden başta olmak üzere bütün belli başlı Batılı liderlerin nasıl iğrenç bir ağın içi

Mostar'a diriliş ruhuyla yapılan çok leziz bir yolculuk

Bosna yolunda, derin sohbete dalıyoruz.. Balkanları bekleyen tehlikeleri konuşuyoruz derinlemesine Seyfullah Yiğit kardeşim aktarıyor gözlemlerini bir kez dahaBosna-Hersek yolundayız İyi de, Bosna nasıl yazılacak Bosna'yı yazmak o kadar kolay değil. Bosna, Balkanların hem ruhu hem de şuuru çünkü. Bosna'da çok derin bir nefes aldık. Bosna'nın ruhu r

Karadağ'dan Kotar'a Balkanlar'ı yaşatan ruhun izini sürmek

Dünle ve başka yerlerle, yer yer silkleyici karşılaştırmalar yapmamıza imkân tanıyan Büyük Balkan Seyahatimizi Seyfullah Yiğit kardeşimizin kaleminden sizlerle paylaşmaya devam ediyoruzİşkodra'dan Karadağ ülkesine doğru yine yollardayız. İşkodra'da Hasan Rıza Paşa'yla derin nefes aldığımı ifade edeyim. Ruhum doydu ve hatta taştı. Dün İskodra'da, Ba