Halime Gürbüz

Halime Gürbüz

Türkiye
Yaşam 200 yazı 0 takipçi

Mutlu haftalar...

Bu sabahki ruh hâlim; "Ne demek ateş böceği ateş etmiyor!" Aa Siz de mi O zaman, dört şeritli yolda en solda gidip selektör çakan kamyon şoförünün coşkusunu ver bana ve okurlarıma Allah'ım!..Dünya Kupası ile başlayalım; sabahın köründe millî maçı izlemeye kalkanların iç sesine tercüman olalım;En iyi bizim çocuklar! Hadi bizim çocuklar. Eyvah bizim

Düşünme vakti...

Hayatınızda en önemli iki gün, doğduğunuz gün ve neden doğduğunuzu öğrendiğiniz gündür. – Mark TwainBiz bu dünyaya sahip olmak için değil; emanet taşımak için geliyoruz. Emanet de bir insana verilecek en büyük sorumluluk.Bize verilen can, bir emanettir.Nefes alıp verdiğimiz her an, kıymeti çoğu zaman fark edilmeyen bir emanettir.Ruh bir emanettir;

İyi haftalar...

Yaz geldi artık, her yerde tatil ve zayıflama reklamları. E, ben de niyetlendim bugün diyetimin ilk günü; açlıktan uyuyamıyorum! Uyuyabilmek için orman yağmur sesi açtım; kızartma sesi gibi aynı ya gı. Üzerine bir de yoğurt, üff...Anlasınlar artık; Türk kahvesi hayatta kalmak için şart. Mesela bakın dinozorlar içmedi ne oldu akıbetleri Yaaa...Her ş

Ninem diyor ki...

Doğru söz, eğri kulağa ağır gelir.Çünkü hakikati kabul etmeye gönlü yoktur...Delalet bedeni sarmaya görsün,Kamış ses verince ney oldum sanır!Cehalet aklını almaya görsün,Kendini avutur şey oldum sanır!Hey ki hey;Abdal, ata binince; bey oldum sanır,***İplik, elde gerilince; yay oldum sanır,Sıpa, kısrak yanında; tay oldum sanır,Gasp, haydut üleşince;

Sormuşlar...

Lokman Hakîm'e sormuşlar;- "İlmi kimlerden aldın""-Körlerden... Çünkü onlar, yoklamadan adım atmazlar" cevabını vermiş. ***II. Ramses'e sormuşlar:-"En büyük piramit hangisi"-"Kibrimizdir" demiş. ***Orhan Gazi'ye sormuşlar;-"En büyük zulüm nedir"-"Geciken adalettir" demiş. ***Çiçero'ya sormuşlar;-"Roma İmparatorluğu nasıl yıkıldı"-"İşi ehline vermed

Göze göz, dişe diş

Güzel bir hoffta sono duliyorum. Benim diş arıza çıkardı, yanak surat balon gibi şişti; düzgün konuşamıyorum. Kafayı düz tutamıyor hatta yürürken sağa çekiyorum. Ama beeen tabiplerden de tababetten de bezmiş biri olarak en çok diş hekimlerinden korkuyorum!Bir ben mi Ben, sen, o, biz siz onlar...
Hele de o talimatlar; Ağzınızı açın!.. Ağzınızı kocam

Yük

Vakti zamanında uzak bir diyarda, dağ gibi yükleri sırtında taşıyan bir hamal yaşardı.Yük onun geçimiydi; ama zamanla geçim derdi, geçimlikten çıkıp geçimsizliğe dönüştü.Çünkü hamal, yalnız bedeninde değil, zihninde de yükler biriktiriyordu.Düşünceler, endişeler, pişmanlıklar...Her biri görünmeyen bir çuvaldı sırtında.Bir gün, bir gemi yanaştı lima

Mesajınız var

Tavizler zülmü durdurmaz, bizi saptırır—ama başarının sırrı gerçekten yalnızca onurla ölmek midir?

Notlar...

Hayatı ertelemeyi bırak, çünkü sabırlılık ve acı çekişi güzelleştiren yazı, gerçekten de mutluluğun formülü mü, yoksa başarısızlığı kabullenmenin bir yolu mu?

Sevgiiyileştirir...

Hastalıkların sebebi tıbbi değil mi duygusal mı? Yazarın sevgi ve şefkatin her derdin ilacı olduğu iddiası, modern tıbbı ne kadar göz ardı etmelidir?

Bilin bakalım

Bilmeceler sadece çocuk oyunu mu, yoksa unuttuğumuz bir kültürü anlatmanın en etkili yolu mudur?

Tevekkül edenin gemisi batmaz!..

Gerçek zenginlik paradan değil Allah'a güvenden geçer, ama sabır ve şükür de hayatın sıkıntılarından bizi kurtarabilir mi?