Tahkiki imana karşı durulabilir mi

Ahirzamanın en anlaşılır anlaşılmış ve anlatmaya mahal olmayan hali maddiyattırMaddiyat maneviyat karşısındaki rekabetini ve mücadelesini ahirzaman insanlarını tuş ederek yenmiş ve yerle bir etmiştirMaddiyatın galebesi manaviyet üzerinde o kadar çok bariz ve üstündür ki, asrın imamı Bediüzzaman Said Nursi bu konudaki tesiratı ve hayattaki yaşanır şeklini çok ince detaylandırarak yapmıştır. "Kim bir şey de çok tevaggul etse galiben başkasında gabileşmesine sebebiyet verir. Maddiyatta tevaggul eden maneviyatta gabileşir. Bu noktaya nazaran, maddiyatta mahareti olanın maneviyatta hükmü hüccet olmasına sebep olmadığı gibi çok defa sözü dahi şayan-ı istima değildir... Evet nazarlar, bakışlar, okuyuşlar, bakış açıları o kadar manasız, sathi, yavan ve yoksun bir halde maneviyata bakıyor ki; maneviyatta olmuş bir maddiyat... Hiç istisna yok, hiç ayrım yapılmaksızın maneviyatı herşeyiyle maddiyata teslim olmuş ve yuvarlanmış, yüzüstü sürülmektedir... Ahiret için, ahiret âlemleri için yaratılmış ve donatılmış insanoğlu ağzını açıyor; konuştuğu kelimatın, cümlelerin, paragrafların, mânâların 99'u maddiyatla alakalı veya oraya çıkıyor... Maneviyat ise kerhen sebebi ise ebedi olarak bu kısa, fani, geçici, zail dünyada baki kalacağını, yaşayacağını tevehhüm etmek, düşünmek ve bunun böyle olduğuna kendini inandırmış