Yesevîzâde Alparslan Yasa

Yenisöz

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (121)

Yüzbaşı Cevâd Rifat Bey'in neşriyâtından rahatsız olarak Zamân gazetesine (2 Kânûnuevvel 1334 târihli nüsha) haşîn bir beyânât veren Mustafa Kemâl'e, Tasvîr-i Efkâr da, ikbâl uğrunda "şahsî propaganda" yapmakla meşgûl olmaması şekilnde îkâzda bulunuyordu: "...Şurasını da Mustafa Kemâl Paşa'ya söyliyelim ki, kendisi gazetecilerle biraz fazla mülâkât

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (120)

Sahîh Arabların himâyesi olmasa, "hiçbir Türk çocuğunu kurtarıp anavatana getirmek mümkün olamıyacaktı!" Kezâ: "Dürzî beyleri ve paşaları, Şam Valisi Tahsin Özer ve Şam uleması, sözleri geçen Arap şeyhleri, hepsi Salt kasabasına davet edilerek, Müslüman Türkleri bekliyen âkıbetin önüne geçmek için tertibat alınmağa, çareler düşünülmeğe başlandı. "O

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (119)

"Türk askerini düşmana karşı korumak için aşîretlerimizden bir ferd kalmayıncıya kadar çarpışmıya hazırız!" "Zîrâ Miskal Paşa, bu vazıyet karşısında sevk-i hamiyetle Cemâl Paşa Hazretlerine mürâcaat etmiş ve bütün aşâirinden bir ferd kalmayıncıya kadar arz-ı hizmete hazır olduğunu bildirmiş idi. Aynı zamanda Kerek ve havâlîsinde Urbânın Şeyhi ve M

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (118)

Askerî sıhhiye hizmeti büyük bir vurdumduymazlıkla ihmâl edilmiş olduğu için, Cephede, pek çok yaralı askerimiz, kendi hâline terkedilmiş, bir başına "inliye inliye" ölüp gitmiştir! "Biz, öteden beri, muhârebelerde düşman kurşunundan ziyâde kendi tedbîrsizliklerimizin, kendi lâkaydîmizin kurbanı olmuşuzdur. Muhârebede yaralanan ve hastalanan vatand

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (117)

Yüzbaşı Cevâd Rifat Bey'in Filistin Hezîmetine dâir 1918'deki neşriyâtı, 1950'deki neşriyâtını da daha inandırıcı kılıyor Mündericât kısmında "Üçüncü Bölüm" olarak isimlendirilmemiş olsa dahi, Celil Bozkurt'un kitabının böyle bir Bölümü vardır ve burada Cevâd Rifat'ın Tasvîr-i Efkâr'daki "Sûriye Hezîmet-i Fecîası ve Sebebleri (Fecî Sûriye Hezîmeti

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (116)

(Bozkurt 2019: 20) Velîd Ebüzziyâ'nın neşrettiği Tasvîr-i Efkâr gazetesinin 22 Teşrînisânî 1344 (22 Kasım 1918) târihli nüshasında, Yüzbaşı Cevâd Rifat Bey'in "Sûriye Hezîmet-i Fecîası" başlıklı tedkîkinin ertesi günden îtibâren tefrika edileceğine dâir manşet haber: "Filistin Hezîmeti Nasıl Oldu" Yüzbaşı Cevâd Rifat Bey'in Filistin Hezîmetine d

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (115)

(https:www.nadirkitap.comigneli-fici-ikinci-baski-kalin-karton-kapakli-renkli-kapak-cevat-rifat-atilhan-kitap26054906.html; 9.2.2023) (https:www.nadirkitap.comturk-iste-dusman-in-cevat-rifat-atilhan-kitap27561719.html; 9.2.2023) Cevat Rifat Atilhan, maâlesef, mahzâ Hakîkat endîşesiyle hareket eden bir ilmî araştırmacı değildi. Filistin Cephesinde

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (114)

Mustafa Kemâl, Cevat Rifat'ın ikinci makâlesi üzerine susmak zorunda kalıyor "Ricatin akabinde ve bozgunun ruhumuzda yaptığı fırtına ve heyecanların tesirini muhafaza ettiği Mütareke günlerinde Ebüzziyâ Velit Beyin gazetesinde 'Suriye Hezimeti Feciası ve Sebepleri' başlıklı bir seri makalede kendi görebildiğim ve anlıyabildiğim kadar o faciaları ca

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (113)

'- Enver Paşa bana bunları anlattı. İnanılır şeyler değildi. Zât-ı Şâhâne başta, hiç kimse âcil bir karar vermeğe cesaret edemedi. Keyfiyetin sarahaten tahkikini ve tetkikini istediler. 7 nci Ordu Kumandanı bana da bir telgraf çekti: 'Harbiye Nazırlığını bana vermelisiniz, bozulan disiplini ben iade ederim, orduyu ben tasfiye ederim!' diyor. Adana'

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (112)

"Bütün karışıklıkların kaynağı, 7. Ordunun mukâvemetsiz ve habersiz çekilmesidir" "Dördüncü Ordu Kumandanı Şam'da neşrettiği bir beyanname ile halka harp vaziyetlerinin icaplarına ayak uydurmalarını ve sükûnetlerini muhafaza etmelerini, kıt'alara da yerlerinden kıpırdamıyarak oldukları yerde müdafaada bulunup talimatı beklemelerini ve ric'ate son