Yesevîzâde Alparslan Yasa

Yenisöz

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (168)

Yalman da devrede Nizamettin Nazif'in gazetesi, Yalman'ın Vatan gazetesinin matbaasında basılıyordu. Aralarında, fanatik Kemalizm ve istismârcılıktan mâadâ, ticârî menfâat iştirâki de olduğu buradan anlaşılabilir... Tepedelenlioğlu, Gazetesinin 16 Ağustos 1941 târihli nüshasında, yine manşetten verdiği başmakâlesinde, bir taraftan Atsız ve Orhon'a

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (167)

En Son Havâdis'in 15 Ağustos 1941 târihli nüshasının birinci sayfasında, Atsız'a, Dalkavuklar Gecesi hakkındaki bir haberle hücûm ediliyor: "Üniversiteli gençler teessürlerini bildiriyor... " 'Dalkavuklar gecesi' atlı bir eserdeki saygısızlık ve lâübalilikten şikâyet ediyorlar... "Bir iki gün evvel, piyasaya bir kitap çıktı: 'Dalkavuklar Gecesi'. "

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (166)

"O kadar çok içildi ki, vezirler birer birer sızdılar. Pek az içen Yamzu ile şaraba en dayanaklı olan kral kaldı. "Yamzu ne kadar mümkünse o kadar cilve yaparak kralı gıcıklamak ve ondan kendisini kraliçe yapmak vâdini koparmak istiyordu. "Subbiluliyuma diyordu ki: '- Kraliçe olup ne yapacaksın Bizim seninle olan aşkımız yetmez mi Bilirsin ki aşk m

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (165)

"Kral sarhoş olunca kendisini Tanrı kadar büyük ve üstün görmeğe başlıyor, sofrasındakilere rütbeler bağışlıyordu. Ertesi gün ayıldığı zaman bu rütbeleri geriye aldığı da oluyordu. Fakat nihayet ayılmaz bir hale geldiğinden bu rütbeler sahiplerinde kalmıştı. Eski vezirlerden şarap içmiyenlerin hepsini azletmiş, yerlerine yenilerini getirmişti. İlâ

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (158)

Makbule Hanım da Kırşehir'de: "Bâzı kara rûhlular, onun heykeline tecâvüz etmek bedbahtlığını göstermişlerdir" Akşam gazetesinin Kırşehir'deki arz-ı ubûdiyet mitingi hakkındaki haberinin devâmında, Mustafa Kemâl'in kız kardeşi Makbule Boysan Atadan'ın da, mitinge iştirâk niyetiyle Kırşehir'e geldiği, fakat oraya vaktinde yetişemediği, mezkûr gazete

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (157)

"Atatürk düşmanlarını ilk cesaretlendiren, onlara âdeta taarruz işaretini veren Adnan Menderes omuştur. Doğrudan doğruya Atatürk İnkılâbına hücuma o başladı. İnkılâpları iki kısma ayırdı. Bazılarını, millete malolmuş diye kabul eder göründükten sonra bazılarının millete malolmadıklarını ilân ederek ortadan kaldırılabileceğini müjdeledi." (Akşam, 1.

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (156)

Kırşehir'deki âdî vak'a 24 Şubat 1951 sabahı, Kırşehir'de, "Ebedî Şef"in Cumhuriyet Meydanı'ndaki büstünün "burun ve çene kısımlarının meçhul bir şahıs tarafından parçalanmış" olduğu görüldü. (Akşam, 25.2.1951, ss. 1 ve 2) Yapılan tahkîkât netîcesinde, fâil, birkaç gün içinde yakalandı ve mezkûr fiilin ideolojik kasıdla değil, bu kişinin hasmından

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (155)

(Vatan, 8.4.1950, s. 1; https:www.naziminhikayesi.com4-hapishane-yillariaclik-grevi; 10.3.2023) 1950'li senelerde, en başta, 5816'nın çıkarılması ve bu amansız silâhla, "İrticâın başının ezilmesi" için, Gazetesinde, kuru kuruya ve mütemâdiyen, bir "İrticâ hareketi"nin, üstelik, "Moskova tarafından tertîb edilen bir İrticâ hareketi"nin mevcûdiyeti p

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (154)

- "Yüzyıllarca içinde insanların Tanrı'yı andıkları bir binanın müze yapılması, hem insan ruhuna bir tecâvüz, hem o binaya karşı en alçaltıcı muameledir. Bunun kötülüğünü idrak etmek ve tamir etmek, her şeyden önce bir insanlık borcudur. ... İnsanların Tanrı'ya ibadet ettikleri bir yerin, zorla ibadet yeri olmaktan çıkarılması, vicdan hürriyetine a

Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (153)

TMD'nin "Milliyetci-Mukaddesâtçı Dünyâ Görüşü" TMD'nin dâveti üzerine 33 İlim, Fikir, Dâvâ Adamının yaptığı çalışma boşa gitmedi: Çalışmanın bir dünyâ görüşünün inşâsına temel olacak tesbîtleri, 24-25 Temmuz 1952'de akdedilen Kongrede kabûl edilerek, Derneğin yeni Nizâmnâmesinin ("Türk Milliyetçiler Derneği Ananizâmnâmesi ve Çalışma Programı"nın) m