Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (166)

"O kadar çok içildi ki, vezirler birer birer sızdılar. Pek az içen Yamzu ile şaraba en dayanaklı olan kral kaldı. "Yamzu ne kadar mümkünse o kadar cilve yaparak kralı gıcıklamak ve ondan kendisini kraliçe yapmak vâdini koparmak istiyordu. "Subbiluliyuma diyordu ki: '- Kraliçe olup ne yapacaksın Bizim seninle olan aşkımız yetmez mi Bilirsin ki aşk maddî değildir. Biz birbirimizi sevdikten sonra krallığın, kraliçeliğin ne değeri kalır Dile benden: Cüce İrdasın derisini yüzüp sana çizme yaptırayım. Yahut İlânasamın kaşlarını yoldurup halı ördüreyim. İstersen başhekim Ziza'yı bacağından ağaca astırıp altında muzıka çaldırayım. Fakat kraliçe olunca bir takım merasime tâbi olursun. Her istediğin zaman yanıma gelemezsin. Bak, şimdiki kraliçe beni ayda bir defa bile göremiyor...' "Bu sözler Yamzu'yu kandıramıyordu. Diyordu ki: '- Sevgili kralım! Ben senin uğruna her şeyi feda ederim. Fakat senin bana sevginin bir nişanesini görmeliyim. Bu da benimle evlenmendir. Şimdi herkes bana tuhaf bir gözle bakıyor. Arkamdan dedikodu yaptıklarını duyuyorum. Kraliçe olursam kimse bana yan bakamaz. İlh..." (Büyük Doğu, 28.10.1949, ss. 10-12) Nizamettin Nazif'in gazetesinin Atsız aleyhinde tedhîşçi neşriyâtı 1941 Ağustos'unda Nihal Atsız'ın Dalkavuklar Gecesi piyasaya çıkmış, bu meyânda, o, (aslında Kemalist bir şâir ve muharrir olan) Orhan Seyfi Orhon tarafından (ve bilâhare aynı derecede Kemalist- Yusuf Ziya Ortaç'la ortaklaşa), fâsılalarla, 9 Ağustos 1941 ilâ 9 Haziran 1948 târihlerinde neşredilen Çınaraltı (https:tr.wikipedia.orgwikiC387C4B1naraltC...; 21.3.2023) mecmûasının ilk sayısında, Kemalizmin Uydurma Târih Tezini tenkîd eden bir makâle neşretmişti. Onun bu iki neşriyâtı da fanatik Kemalistlerin büyük öfkesine