Ali Ferşadoğlu

Yeni Asya

Bizi kim kurtarabilir

Tüm ilmi, teknolojik, felsefi çalışmaların sebebi, "huzur, mutluluk ve ölümsüzlüğü" bulmaktır!Bugün de, haksızlıkları kaldırıp adaleti, zulüm yok edip nura, aydınlığa, işkence, resmi, gayrr-i resmi hırsızlık, yolsuzluk, alkol, kumar gibi kötü alışkanlık ve bağımlılıklar ile nefsin esaretinden kurtaracak bir rehbere ihtiyacımız vardır. Peki, ama bu

Sünnet-i Seniyyeyi inkâr edenlere sorular

Bir taraftan, "Kur'ân'da bütün mübarek gün ve geceler yok, namaz kılmak yok, şu hüküm yok, böyle mâna yok!" deyip, öbür taraftan "Bize Kur'an yeter!" diye Resulullah'ı (asm) aradan çıkarıp sahih hadisleri de kabul etmeyenlere birkaç sualimiz var!Siz -Allah kabul etsin- namaz kılıyor musunuz Kur'an'da namazın altısı dışarıda, altısı içeride olmak üz

Siz yetkili misiniz ki, ahkâm kesiyorsunuz

İmtihan yoksa, ilerleme, gelişme, tekamül yoktur. Bilenlerle bilmeyen, liyakatliler ile liyakatsizler anlaşılmaz, işler ehline, yetkilisine verilemez"Din bir imtihandır. Teklif-i İlâhî bir tecrübedir. Tâ ervâh-ı âliye ile ervâh-ı sâfile müsâbaka meydanında birbirinden ayrılsın." (Sözler, Enstitüinternet, s. 241.) Kâinatın, gayb ve meleküt âlemlerin

Seçime nasıl hazırlanmalı, kamuoyunu nasıl hazırlamalıyız

Kur'an ve Sünnet-i Seniiyyenin bu zamandaki içtimai, siyasi ölçü, prensip ve stratejilerini Risale-i Nur ortaya koymuştur. Ki, Risâle-i Nur sadece iman dersi değil, içtimai ders de verir. (Hizmet Rehberi, s. 54.) Risâle-i Nur 'yüksek İslâm siyaseti' ve 'Kur'ân siyâsetini' takip eder. (İşârâtü'l-İ'câz, s. 84.) Şu Münâzârât, hem de siyâset tabibl

"Rabbul âlemin"i tefsir kolay mı

Rabbul âlemiiinÂlemlerin Rabbi' tâbir ve tefsirinde 'on sekiz bin âlem' demişler. O sayının, rakamın hikmeti' nedir" sualine Bediüzzaman şu veciz cevabı verir:"Kur'ân-ı Hakîmin (her beyanı özlü, ölçülü, dengeli, çok anlamlı, derin ilmleri ihtiva eden) cümleleri birer mânâya münhasır değil; belki, nev-i beşerin (insanlığın) umum tabakatına hitap old

"Seni tenzih ederiz!"

Kur'ân, belâğatı, lâfzındaki camiiyetini şerh etmeye devam ediyoruz:Coğrafyacı bir edibin o kelâmdan kısmeti: Dünya, hava veya esîr denizinde yüzen bir gemi ve dağları, o geminin üstünde sabit kılıp dengelemek için çakılmış kazık ve direkler şeklinde tefekkür eder. O koca dünyayı, muntazam bir gemi gibi yapıp, bizleri içine koyup, âlemin etrafında

Kur'ân'ın lâfzındaki camiiyeti bilmeyen...

Kur'ân, belâğatı, lâfzındaki camiiyeti (çok manaları toplaması) icâzı (az kelimeyle pek çok mânâyı ifâde etmesi) yönünden de mu'cizedir. Bediüzzaman; âyetlerin kelime, harf, hatta hareke ve sükununa kadar inerek enteresan manalar çıkarır, orijinal tesbitler yapar.Mesela, "Velcibâle evtâaden Dağları zemininize kazık yapmadık mı" (Nebe Suresi, 7.) Bi

AB'yi kim istemiyor

Başta, müstebit Kemalist sistem ile bundan beslenen bürokrasi AB'ni istemiyor!Zira, sistem, anayasa şahsın görüşleri üzerine oturtulmuş! AKP ve onu iktidara taşıyan "II. Arupa" da istemiyor! Bazı dindarlar da istemiyor! Bunun sebebi, "AB'nin herşeyi, hatta olumsuz değerlerini de dayatacağı!" düşüncesidir. Oysa, AB anayasası ve bildirgesinde, "Üye D

AB, "millî kimlik ve inançları kabul eder"

anghay İşbirliği Örgütü (ŞİÖ) Şanghay Paktı" söyleminin yükselip, "Hak, hürriyet, adalet projesi" AB'ne giriş talebinin dibe vurmasının sebebi nedir Oysa AB, "Hak ve hürriyetler, adalet, barış, demokrasi ve refah medeniyeti" projesidir ve Bediüzzaman'ın müspet gördüğü "I. Avrupa"dır:"Yanlış anlaşılmasın, Avrupa ikidir. Birisi, İsevîlik din-i hakikî

Mü'min turistin seyahat rehberi

Kur'an'ın 15 asır önce, "turistik", geziye, "gözlem" ve özellikle "iman, tefekkür, ibret ve kültürel" boyutlar katarak teşvik eder, mealleri şöyle olan 12 ayet-i kerime ile: "Yeryüzünde dolaşın da Allah'ın başlangıçta yaratmayıdiriltmeyi nasıl yaptığına bakın" (Ankebut Suresi, 20.) "önceki milletlerin sonlarının nasıl olduğuna bakın." (Rum Suresi,