Ev zencisinin ağrıyacak bir başı yok ki utanacak bir yüzü olsun
Malcolm X (Malik el-Şahbaz)'ın müthiş bir benzetmesi var. Onun hayatını anlatan filmde izlemiştim. "İki zenci var" diyordu, "biri tarla zencisi, biri de ev zencisi. Tarla zencisinin aklı hep kaçmaktadır, sürekli özgürlüğüne kavuşmanın yollarını arar. İçinde bulunduğu şartları asla benimsemez. Ev zencisi ise kişiliğini, özgürlüğünü her şeyini unutur
15.02.2026
120
