Ömer Lekesiz

Yeni Şafak

İnsanlıkta taksim nesebe, bağ tevhide, tasnif ümmete, üstünlük takvaya göredir

Nesebimizin ve insanlık seferimizin peygamberlerle başlaması Hz. Nuh'un oğullarından birinin şirkte inat ederek gemiye binmeyip suda boğulmasına ve Hz. Nuh'un üzüntüyle bu evladını da ailesine etmesi üzerine Peygamberimiz Aleyhisselam'ın ümmetini de kapsayan şu haddi beraberinde getirmiştir: "Allah, 'Ey Nuh! O, asla senin ailenden değildir. Onun ya

Peygamberler nesebimiz, seferimiz ve menzilimizdir

Önceki yazımızda meallerini zikrettiğimiz iki ayete (Hucurat 4913; İsra 1715), şunları ilave etmeliyiz: "Kim doğru yolu bulmuşsa, ancak kendisi için bulmuştur; kim de sapıtmışsa kendi aleyhine sapıtmıştır. Hiçbir günahkâr başka bir günahkârın günah yükünü yüklenmez. Biz, bir peygamber göndermedikçe azap edici değiliz." (İsra 1715)"İnsanı önünden ve

Bizim tarihimizin esası tekvin ve nübüvvettir

"Nedir şu Amâlika" sorusunun cevabını aramaya başlamadan önce büyüklerimizin tarihi nasıl kurduklarını ve geçmişin olaylarını hangi yapılar içinde ele aldıklarını ana hatlarıyla iletelim ki, böylece "bizim tarihimizin" Batılıların çağ merkezli olarak kurdukları tarihe göre farkı da ortaya çıksın.Bizim tarihimiz şu iki esas üzerine kurulmuştur: 1-te

Gazze, hareket ve hafıza

HAMAS'ın Gazze'deki ABD-İsrail ablukasını yarma harekatının yüz otuzuncu günündeyiz.Batılı ülkelerin desteğinde ABD-İsrail güçlerinin Gazze'de katlettiği insan sayısı otuz bine ulaştı.Uzunluğu 41, genişliği 6- 12 km. olan 360 km karelik Gazze'nin bu dar alanında yıllardır ABD-İsrail'in en ağır kuşatması altında yaşayan yaklaşık üç milyon kişi, HAMA

Şair A. Ali Ural'ın şairleri

Behçet Necatigil "Ne zaman bir şiir yazmaya kalksam önümde hep Ziya Osman Saba. İnsanın bir kaderi gibi, bir ya da ancak birkaç şairi olmalı." diyerek sonlandırır Ziya Osman üzerine yazdığı dördüncü yazısını (Düzyazılar 1); böylece önce kendine bir had belirtir, sonra "insanınolmalıbir, birkaç" vurgusuyla birazcık artırır şiir zevkinden nasiplendik

İspanya'nın kovduğu Yahudilere Osmanlı neden sahip çıktı

Kudüs ziyaretlerimden birinde, kafilemizden bir grup arkadaşla, mola esnasında Pamukçular çarşısında çay içerken, çoğu zaman olduğu gibi söz döndü dolaştı yine İspanya'dan kovulunca Portekiz'e sığınan Yahudilerin buradan da kovulmaları üzerine Osmanlı'nın onlara sahip çıkmasına; gemiler göndererek onlardan büyük bir kısmını getirip Selanik, İstanbu

Müşrik Yahudilerin İslam'a düşmanlıklarının temelinde ne var

Medine Yahudilerinin daha doğumundan Peygamberimiz Aleyhisselam'a yönelttikleri düşmanlık, onun risaleti konusunda bilgisizliklerinden değil bilakis doğru ve kesin bilgilerinden kaynaklanmıştır.Peygamberimiz Aleyhisselam'ın gelişiyle, Yahudilerin zillet içindeki yaşayışlarına son vermesini umutla bekledikleri Mesih'in gelişi ertelenmekle kalmamış;

Kibir, azgınlık ve haset nedeniyle İslam'a düşman olmak

Ashâbü'l-uhdûd mezaliminin Himyer meliklerinden Zû Nüvâs adlı Yahudi hükümdar tarafından işlendiğini muteber kaynaklardan nakletmiştik. Zû Nüvâs'ın Yahudi bir anneden doğup doğmadığı, dolayısıyla Yahudiliği sonradan kabul edip etmediği hakkında kesin bir bilgi bulunmamakla birlikte, mümkün her iki sonuç da "Yahudi kavminin seçilmiş millet" olma idd

Ehlikitap inanışları İslam düşmanlığına göre nasıl yapılandırıldı

Yazımızın başlığı, İslam'a düşmanlık esasında, geçmişte münferiden Yahudiliğe ve Hıristiyanlığa (Ehlikitaba), bugün ise Siyonist Hıristiyanlığa mahsus, başlangıcından beri hiç kesilmeyen, günümüzde daha da azgınlaşarak devam eden bir süreci ifade etmektedir.Ehlikitabın İslam düşmanlığı, Peygamberimiz Aleyhisselam'ın daha doğumundaki peygamberlik al

Ashâbü'l-uhdûd'dan tefekküre açılan kapılar

Ashâbü'l-uhdûd'a dair bilginin vahiy (Büruc suresi) ve Peygamberimiz Aleyhisselam'ın haberi (Tirmizî) olarak gelişini, müfessirler diğer kıssalar için de yaptıkları bir dizi maksada tabi olarak tefsir etmişlerdir.Örneğin Ebû Mansûr el-Mâtürîdî (ö. 333944), Te'vîlât'ında şunları söylemiştir:"Bu haberlerin anlatılmasında, kâfirler indinde Hz. Peygamb