Şafak Evcen

Yenisöz

İstanbul'un tarihi semtleri (15)

Işıltılı vitrinler diyarı Kapalıçarşı içinde bir aşağı bir yukarı sokak sokak gezerek yaptığımız keşif turları bizlere çarşının pek çok sırrını da gösterdi. Çarşı esnafının ziyaretçileri dükkânlarına çekmeye çalışan davetkar nidaları ve birbirleri ile olan tatlı rekabetleri ise bizleri zaman zaman gülümsetti. Bir halı dükkânı önünden geçerken biz

İstanbul'un tarihi semtleri (14)

Mahmudpaşa ve Nuruosmaniye'nin kalabalık ve yokuşlu yollarını arkamızda bırakıp, Osmanlı mimarisinin İstanbul'daki en müstesna eserlerinden olan Nuruosmaniye Camii'ni ziyaretimizi de tamamlayıp, camiinin Nuruosmaniye Meydanı'na göre tam ters istikametinde bulunan avlu kapısından çıktığımızda kendimizi apayrı bir dünyada buluruz.Kapalıçarşı: Nuruosm

İstanbul'un tarihi semtleri (13)

Eminönü Meydanı'ndan başladığımız gezimize Roma döneminde Mese olarak adlandırılan Divanyolu Caddesi ve onu takip eden Yeniçeriler, Ordu ve Millet Caddeleri aksının Topkapı yönünde giderken kahir ekseriyetiyle sol tarafta kalan semtleri tanıtmayı tamamladık. Aynı aksın sağ tarafında kalan semtleri sizlere tanıtmaya Mahmudpaşa ve komsusu olan Nuruos

İstanbul'un tarihi semtleri (12)

Eminönü Meydanı'ndan başladığımız gezimize Roma döneminde Mese olarak adlandırılan Divanyolu Caddesi ve onu takip eden Yeniçeriler, Ordu ve Millet Caddeleri aksının Topkapı yönünde giderken kahir ekseriyetiyle sol tarafta kalan semtleri tanıtmayı tamamladık. Şimdi ise aynı aksın sağ tarafında kalan semtleri sizlere tanıtmaya başlıyoruz.Balıkpazarı:

İstanbul'un tarihi semtleri (11)

İstanbul'u her gün gezsek her gün bilinmeyen yeni bir sırrını keşfederiz. Bugün gezimiz güzergâhında bulunan ve Marmara cihetinde kalan son iki semtimizi de sizlere tanıtmaya çalışacağız. Ahırkapı: Çatladıkapı'ya veda ettikten sonra Küçük Ayasofya Camii kurbunda bulunan önce Mustafa Paşa Sokağını ardından da Fenerlikapı Sokağı arşınlıyoruz. Bu dar

İstanbul'un tarihi semtleri (10)

Kumkapı'ya elveda deyip sokak aralarından yolumuza devam ederken, Marmara Deniz Surları'nın bir orada bir burada kalmış kalıntıları bizlere selam duruyor. Kumluk Sokağa varınca sol tarafa dönüyoruz ve birkaç yüz metre daha yürüdüğümüzde kaşımıza çıkan park ise artık Kadırga'ya vardığımızı bizlere haber veriyor.Kadırga: Adını bir zamanlar burada bul

İstanbul'un tarihi semtleri (9)

Koska'yı arkamızda bırakıp yavaş adamlarla tramvay yolunu takip ederek Bayezid durağına doğru yürümeye başlıyoruz. Sağımızda kalan ve Marmara'ya doğru bakan caddelerin gittikçe dikleştiği sizlerin de dikkatini celbedecektir. Kaliçeci Hasan Ağa Camii ve Merzifonlu Kara Mustafa Paşa Medresesi'ni birbirinden ayıran bir yokuş bizi kendine çekiyor ve ra

İstanbul'un tarihi semtleri

İstanbul'un sokakları arasında kaybolmaya ve gözlerimize tarihi eser ziyafeti çekmeye devam etmeye devam ediyoruz.Aksaray: Yenikapı'ya elveda deyip ara sokaklardan hafif yokuş yukarı yürümeye başlıyoruz ve 15-20 dakika kadar sonra kendimizi yeniden kalabalığın ve curcunanın eksik olmadığı bir meydanda buluyoruz. Adını, Fatih Sultan Mehmed'in İstanb

İstanbul'un tarihi semtleri (6)

İstanbul'un semtlerini kısa notlarla sizleri sıkmadan anlatmaya devam ettiğimiz serimizin beşinci bölümü ile huzurlarınızdayız. Langa: Bir zamanlar İstanbul'un içinden geçen tek akarsu olan Lykos (Bayrampaşa) Deresi'nin Marmara Denizi'ne karışmadan önce şehre son kez selam verdiği bereketli topraklar olan Langa bölgesi, adını Konstantin Surları'nı

İstanbul'un tarihi semtleri (5)

İstanbul'un semtlerini kısa notlarla sizleri sıkmadan anlatmaya devam ettiğimiz serimizin beşinci bölümü ile huzurlarınızdayız.Pazartekke : Sirkeci'den Topkapı yönüne giden tramvaylarda sıklıkla yolculuk yapan biriyseniz Pazartekke adında bir durak ismini her yolculukta duyarsınız. Semte ismini burada bulunan Pazar Tekkesi Sokak vermektedir. İsmin