Gülengül Altınsay

Gülengül Altınsay

Cumhuriyet
Spor / Beşiktaş 152 yazı 0 takipçi

Suçlu aynaya bak

En tepeden en dibe düştük. Oysa final hayalleri kurarak gitmiştik ABD'ye. Şimdi kendimizi rahatlatmak için suçlu avındayız. En kolay hedef de hoca tabii ki. Yok "Montella takımı iyi oynatamadı", "Yok santrforsuz zaten olmazdı" gibi türlü bahanelerimiz var. Oysa ki biz olaylara böyle yüzeysel baktıkça başka başka hayal kırıklıklarının da kapısını aç

Dünya yorgun

Dünya Kupası benim için hayal kırıklıklarıyla başladı. Bizim ocuklar'ın ilk maçlarında aldıkları yenilgi üzücüydü. Avustralya karşısındaki 2-0'lık mağlubiyette fizik kondisyon eksikliği büyük rol oynadı. Mesela Merih yenilen golde 9-10 metre ileride olmasına rağmen topa yetişemedi. Hakan, Arda, Kenan sakatlıktan çıkıp geldi. Sonra tüm suçu kaleciye

Bizim takım

Heyecan dorukta. Nasıl olmasın; futbolun uluslar kategorisindeki en büyük organizasyonu Dünya Kupası'nda Türkiye de yarışacak. Hem de 24 yıl sonra. Buraya kolay gelmedik tabii ki. Zor koşulları aşarak adım adım geldik. Her şeyden önce bizim kısa sürede başarı, emek harcamadan başarı alışkanlıklarımıza karşı mücadele ede ede geldik. Anımsayın geçmiş

Bu son olsun

Şu geçtiğimiz günlerde Türkiye "mutlak butlan" kararıyla öylesine dalgalandı ki adeta başka bir şeyin önemi kalmadı ülkede. Ama yaklaşan Dünya Kupası da vardı. Türkiye 24 yıl sonra bu turnuvaya katılacaktı ve dolayısıyla ilgiler biraz da oraya kaydı. Yani Beşiktaş'ın teknik direktör sorunu bayağı aşağılarda kaldı bu süreçte. Halkın geçim sıkıntısıy

Önce cesur yönetim

Beşiktaş'ta hoca arayışı sürüyor. Ve tabii medyada da birçok isim dolaşıyor. İlginç olan hâlâ eski denenmiş isimlerden medet umanların olması. Mesela Şenol Güneş'i 3. kez getirmek isteyenler var. Evet Güneş'in Beşiktaş'ta çok iyi iki sezonu oldu ama ikinci gelişi başarısızdı. Zaten artık Beşiktaş'a yeni ufuklar açacak yeni kafalara gereksinim var.

Çare kafalarda

Sergen Yalçın "Taraftar isterse giderim" dedi; taraftar istedi ve o da gitti. Zaten Beşiktaş'a gelişi de taraftar isteğiyle olmuştu. Yani kararları hep taraftar verdi. Tabii Sergen Yalçın'ın gelmeden önce TV ekranlarından Beşiktaş'ın oyununu şiddetle eleştirmesi, sosyal medyada da birtakım kişilerin yine zamanın teknik direktörünü gönderme çalışmal

En az hata mı

Herhâlde yılın esprisi buydu; TFF Başkanı İbrahim Hacıosmanoğlu'nun "Avrupa'nın en az hata yapan hakemleri bizde" açıklaması... Biz bugüne kadar "Patagonya Ligi" maçlarını mı izlemiştik yoksa Evet gerçekten şaka gibi. Sizce bu sözlerin doğruluğuna inanan bir tek kişi bile çıkar mı aramızdan Bırakın az hata yapmayı, bu ülkede sahadaki hakemlerin ve

Elde var sıfır!

Zaman kelimesini dillerinden düşürmeyenler sürekli "Zamana ihtiyacımız var" diyenler nedense zamanı en çok heba edenler. Doğru; zaman bir şeyleri oturtabilmek için en gerekli şey. Fakat o zamanı iyi kullanmak şartıyla. Beşiktaş'ta Solskjaer'e zaman tanımayanlar "Bu hocayla olmaz, bu takım böyle oynatılmaz" deyip ipini çekenler, her ne hikmetse şim

Boşa çıkan emek

Beşiktaş topa ve oyuna hâkim. Ama yeterli tempo yok. Bu da rakip ceza alanına daha çabuk ve etkili girmeyi engelliyor. Ayrıca kritik noktalarda top kayıpları sorun. Bu arada Konyalı Adil oyunun başında Oh'u önce sözle kışkırtıyor. Sonra arkadan tekmeliyor. Hakemden uyarı alıyor! Yine Adil'in 21'de Asllani'ye ceza alanındaki faulü de penaltı tartışm

Lafla olmuyor!

Malumunuz; Dolmabahçe'de Beşiktaş'ın Karagümrük maçının ardından "taraftar olduğunu sanan bir grup" takımı ıslıklayarak soyunma odasına yolladı. ok soğuk bir havada, ligin sonuncu takımı Karagümrük karşısında oynanan futbol, kaybedilen iki puandan çok daha fazla tepki çekti. Tabii ki gönül verdiğiniz takımı her ne olursa olsun ıslıklamak hoş değil.

Biz de askıya alsak

Galatasaray-Fenerbahçe derbisinde hakem atanması öncesi çıkan polemikler, futbolseverlerin adaletsizlikleri önlemeye değil kimin daha fazla kazanacağını düşünmeye yöneltiyorsa, sistem gerçekten değişebilir mi?

İstifa diye bir şey

Burak Yılmaz'ın hakem sistemi eleştirilerine ne kadar haklı, peki Türk futbolunun sorunun kaynağını hakemler yerine hangi yapılarda araması gerekir?