Fahri Sarrafoğlu

Yenisöz

Dünyaya şahit olmaya geldik!

Eûzu billahi mineş-şeytânirracîm bismillahirrahmanirahim... 1988 yıllında, 22 yaşında bir üniversite öğrencisi iken, Londra'ya dil eğitimi almaya gittim... Londra'ya vardığımda, İngilizceyi öğrenmek için bir kursa yazıldım ama oradaki eğitim benim için verimli olmadı. Amacım dili öğrenmek olduğu için, alternatif bir çözüm aradım ve buldum: sokakta

Cemaatini bekleyen cami " Molla Gürani Cami"

Sabah namazı sonrası kiliseden camiye dönen camileri geziyorduk. Vefa semtinde bulunan Molla Gürani Camisine de gittik. Cami imamı hazırlanmış tek başına namaz kılacakken karşısında 10 kişiyi görünce çok şaşırdı ve ilk defa uzun bir aradan sonra cemaatle namaz kılıyoruz, dedi. Evet, değerli kardeşler İstanbul'daki bu tarihi camilerimizi sabah namaz

"Al şu bahçeyi benden Ölçeğin Mustafa"

Huzurun tarifini sorsak herkes farklı bir tarif yapar, huzur kimine göre yalılar, katlar, arabalar sahibi olmak diye tarif ederken kimine göre de bir köy evinde bir oda bir salonda yaşamak ona huzurlu gelir. Dünyada yedi milyar insan yaşıyorsa yedi milyar insanın da huzur anlayışı farklı farklıdır. İşte anlatacağım hikâye yıllar önce hatırladığım k

Aman cenazem ortada kalmasın

Bu satırların yazarı 1988 yılında Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesinden mezun olunca yabancı dil eğitimi için Londra'ya gittim. Tabii orada da bugün İstanbul'u nasıl geziyorsam Londra'nın da önemli yerlerini adım adım gezmeye başladım. Londra'da Türklerin çoğunlukla oturduğu yer olan Stok Newigton denen bir semt var, oraya da gittim. Bir Cuma

Uf yoruldum artık

Gazetecilik yaptığım yıllarda adım adım Anadolu'yu dolaştık. Bu ziyaret esnasında hem mesleğimizle ilgili haber yaptık hem de şehirlerimizin maneviyat erlerini tanımak imkânı bulduk. Yıllar önce ilk defa tanıştığım Konya'nın doktor abisi merhum Mehmet Hulusi Baybal (Kendisi hem insanlara tıbbı olarak şifa dağıtıyor hem de kalbi eğitim noktasında so

Uzaktan kumandalı araba

Remzi Bey, emekliliğin tadını çıkarıyordu. Uzun yıllar çalışmış nihayet emekli olmuştu. Öyle ya birazda gezip, tozsundu canım. Artık torunları da vardı, onlarla daha çok vakit geçirmeyi planlıyordu. İşte bu düşüncelerle Fatih'ten kalktı Eminönü'ne doğru yürümeye başladı. Orada Tahtakale'ye uğrayacak torununa oyuncak alacaktı. Hem de gezmiş olurdu f

Yurtdışındaki müzelerde 3 bin tarihi eserimiz sergileniyor

Yıllar önce bir tarih hocamız demişti, eğer yurtdışındaki tüm müzelerden ülkemizden giden eserler geri getirilse o müzelerde sergilenecek eser kalmaz. Gerçekten de öyle bugün hangi ülkeye giderseniz gidin ünlü müzelerini gezerken mutlaka Anadolu'dan gelmiş eserlerle karşılaşıyorsunuz. Türkiye, Hititlerden, Selçuklular, Osmanlılara kadar birçok fark

Tarlaya giren koyun sürüsü

İnsanoğlu Hazreti Âdem'den beri devamlı bir tekâmül içerisindedir. Maddi olarak da gelişiyor, fiziki olarak da gelişiyor. Teknoloji alanında inanılmaz yenilikler yapılıyor. Fakat insanın kendisine baktığımız zaman ruhsal sorunların azalmasını beklerken, ruhsal bunalımların daha da arttığını geriyoruz. Hırs, haset, çekememezlik, öfke, cimrilik gibi

Çini tablonun peşinde Fransa seyahati

Değerli okuyucalarımız bu satırları size Fransa'dan yazıyorum. Yıllardır görmeyi istediğimiz bir çini tabloyu merak ediyorduk. Bunu nihayet 12 Mayıs 2022 de bulduk. Fransa'nın Lens şehrine gittik üç bin km kat ederek size bu tablonun neden peşinden gittiğimizi kısaca anlatmak istiyorum. Zira bu tablo Türkiye'den kaçırılmadı veya satılmadı tamir içi

İstanbul'da yabancı mimarlar ve yaptıkları eserler

İstanbul'da geleneksel mimari eğitimin kapatılması sonrası, İstanbul'da yapılan eserlerde artık tasavvufi izler ya da manevi motifler yerine batı tarzı ve mitolojik motifler ön plana çıkmaya başladı. Dolmabahçe Camiinde ve Fatih Hırka-i Şerif Camiinde bu motifleri bol bol görebiliriz. Bezm-i Alem Valide Sultan yaptırdığı kendi adıyla bilinen Camiin