Bu ülkenin varlık sebebi İslâm'dır

İman ve imansızlık iki ayrı cephenin sembolüdür. Küfür cephesinin İslam'a ve Müslümana bakışında hiçbir değişiklik yoktur. On asır önce ne idiyseler bugün aynı durumda ve aynı konumdadırlar. İçlerindeki kin ve nefret aynen devam etmekte, gülücüklü maskeli yüzlerle, diyalog ve hoşgörü kelimeleriyle sürdürülmektedir. Mü'min, her gününü kaliteli, vasıflı, seviyesini yükseltmek için 'çalışma günü' bilmelidir. Zengin parasını dâvâsında kullanarak seviyesini yükseltir. Malı olmayan da bedenini, evini, düşüncelerini dininin hizmetinde tutarak seviyesini yükseltir. Hiçbir şeye muktedir olmayanın da duası vardır en azından. Okuyarak, dinleyerek, görerek ufkunu genişletmesi de yükselme başlangıcıdır. Mü'min, Allah'ın razı olduğu en güzel amelin az bile olsa devamlı olan amel olduğu gerçeğini hiç unutmamalıdır. Ara sıra büyük işleri yapmaktan daha iyisi, devamlı olanı yapmaktır. Peygamber Efendimiz de: 'Az ama devamlı yapılan ameller, çok ama seyrek yapılandan daha efdaldir'buyurarak bu hususta da bize yol gösteriyor. Yorulmak da insanidir. Yorulmaya karşı bir tür dinlenme planı hazır olmalıdır. Şu kadar ki dinlenmeyi de bir çalışma çeşidiyle geliştirmek seviyeli bir mü'min halidir. Mü'min, sıradan biri olmaya rıza gösteremez. Sürü olmaz, sürüyü güder. Peygamber Efendimiz de ashabını şahsiyetli, özgüvenli, vakur, cömert, fedakâr, cefakâr, vs. gibi 'ahlakı hasene' (ahlakı Muhammedi) ile yetiştirmiştir. Sonuçta o zatlar, 'Dâvâ Adamı' olarak yetişmişlerdir. Allah Teâlâ'nın tevhid ve şirkten sonra üzerinde en yoğun durduğu konunun, müminlerin kâfirlerle mesafeli durmaları yahut müminlerle mü'min olmayanlar arasında kapatılamaz bir mesafenin bulunma mecburiyeti meselesidir. Mü'minler, kendileri gibi iman etmeyip 'diğerleri' tarafında kalanlarla bir arada, onlardan etkilenecek bir ortamda bulunmamalıdır. Müminlerle mü'min olmayanlar bir toplumun içinde beraber yaşayabilirler. Bunun dinî bir engeli yoktur. Aynı vasıtada yolculuk yapabilir, aynı mekanda işyeri işletebilir hatta bir şirketin iki ortağı da olabilirler. Ancak bu hiçbir zaman bir mü'min ile