Mustafa Çelik

Yeni Akit

Dünyevileşme müşrikleşmeye giden yoldur

Dünyevileşme yoluna giren ve bu yolda yürüme konusunda ısrar eden Müslüman kalamaz. Dünyevileşmek, insana, hayata dair her şeye maddi açıdan bakma, ben merkezli algı ve bunu yaşam tarzı hâline getirme olayıdır. Bu olayın gerçekleşmesi, kıyamet şiddetinde bir tehlikedir. Dünyevileşme olayı; Müslüman kişinin hayatında makam-mevki tutkusu ile mal-mülk

İslâm; iyi insanlarla iyi bir dünya kurma dinidir2

İyi insanlarla iyi bir dünya kurmak, kötülerin kötülük dünyasından kurtulmaktır. İnsan iyilik ile kötülük ortasındadır. Kimi insan iyiliğe yakındır, kimi insan da kötülüğe yakındır. Mü'min insan her yerde ve her zaman iyiliğe yakındır, iyilik ve iyilerle beraberdir ve iyilik yapmakla bilinendir. Bulunduğunuz yerde iyilikle biliniyorsanız ve fakat k

İslâm; iyi insanlarla iyi bir dünya kurma dinidir1

İslâm, bir iyilikler dünyasıdır. Müslümanlık, iyiliklerle kötülükleri mahkûm etme çalışmasıdır. İslâm, bütün zamanlarda ve mekânlarda iyiliği emreden ve kendi müntesiplerinden iyilikleri çoğaltmayı isteyen bir dindir. "İyi olan kaybediyor diye iyilik yapmaktan vazgeçmeyin. İyiler kaybederken kazanır!" Hayatta herkes içindeki iyilik kadardır. İyilik

İslâm; kötülüklere karşı hoşgörü dini değil, kötülüklere müdahale etme dinidir

Kötülüğün ve iyiliğin yegâne ölçüsü Allah'ın dinidir. Allah'ın dinine uymayan, uygunluk arzetmeyen her şey kötüdür. Allah'ın dinine uygun olan, uygunluk arzeden her şey de iyiliktir. Rasûlüllah (sav) buyuruyor: "İyilik çürümez, kaybolmaz, günahlarkötülükler unutulmaz, Deyyan (hâkim olan Allah) ölmez, o halde, dilediğin şeyi yap; nasıl yaşarsan onu

Sâhibü'l vefâ direniş adamı Ramazan Keskin Hocaefendi

Bu sene Muharrem ayında gönlümüze yeni bir matem düştü. Malatya'nın direnen hocası Ramazan Keskin Hocaefendi âhirete göçtü. Ramazan Keskin Hocaefendi; Müslümanların ağızlarından laf alan değil, gönüllerinden dert alan bir hocaydı. İslâm'ın izzetli günlerini, Müslümanların halifeli anlarını görmeden gitmek kendisini kahrediyordu. Bir "Nesl-i Cedid"

İslâm; Ebû Cehil'e sövme dini değil, Ebû Bekir (ra) yetiştirme dinidir2

Tepkisellik; dini tebliğ etmenin, hayata hâkim kılmanın yolu ve yöntemi değildir. Tepkiselliğin bağrında büyüyenler; saldırgan olurlar, hırçın olurlar. Onlar hiç kimseyi beğenmezler, tekfir sandaliyesine oturtamadık âlim bırakmazlar. Onlara göre kendilerinden başka dini anlayan kimse yoktur. Peygamber (sav) ve kendisine inananlar, Ebû Cehil'e ve o

İslâm; Ebû Cehil'e sövme dini değil, Ebû Bekir (ra) yetiştirme dinidir1

Yeryüzünde felaketlerin en büyüğü, Allah'ın dininin Allah'ın muradının hilafına anlaşılmasıdır. Dinin yanlış anlaşılması, kıyamet şiddetinde bir tehlikedir. İslâm hakkında oluşturulan algıların bazıları İslam'ın temel kaynaklarının özünden gittikçe uzaklaşmaya neden olmuştur. Yaptıkları her şeyi İslâm dini adına yaptıklarını iddia eden, kendilerin

Küresel müşrik kültürün köleleştirilmiş tüketicileri

Ülkemizde Müslümanlar gibi inanıp gâvurlar gibi yaşayanların sayıları her gün biraz daha artıyor. Küresel müşrik kültürün dayatmaları, din, iman tükettiriyor. Batılılaşma, Çağdaşlaşma, Avrupalılaşma. Asrileşme, Modernleşme kavramlarının son ismi Küreselleşmedir. Bu kavramlarının hepsinin temelinde müşrik kültürü taşıma, aşılama ve dayatma vardır.

Vicdanın sadakası

İnsanoğluna ait olan her vicdan diyor ki,"Allah var".Ne insan başıboş bir divane, ne şu âlem sahipsiz bir virane... İnsanı bu tezgâhta dokuyan biri var... Hiç şüphesiz O da Allah'tır. Ve insan her şeyiyle O'nun... İmana ters düşen bir vicdanla, vicdana ters düşen bir akılla amel edilmez. Bir hakikati vicdanen biliyorsak, onun olmadığına dair getir

Allah'a güvenmeyenlerin güvenlikleri olmaz

İnsanoğlu için Allah'a güvenmekten daha büyük güvenlik yoktur. Kendi güvenliklerini kendi elleriyle tehlikeye atanlar; Allah yokmuş bir hayat yaşayanlar, Allah'ın hükmünü ve hâkimiyetinin hayatlarında yegâne bağlayıcı otorite olmasına geçit vermeyenlerdir. Allah'ın gönderdiği şeriatı ferd, aile, cemiyet ve devlet seviyesinde beşikten mezara kadar