Kasapların tartışmasında koyunların taraf olması, koyunların akibetini değiştirmez

İdare ettikleri veya idare etmek istedikleri halka koyun muamelesi yapanlar, zulüm ve zalimlikte koyulaşanlardır. Koyunun kaderi kesilmek, kasabın işi kesmektir. İdarecilerin karşısında koyun olmak istemeyenin görevi ise, cihadı kuşanıp rüzgâr gibi esmektir. Müslüman hak ile batıl arasında taraftır. Hakkın tarafı, hakkın taraftarıdır. İki batılın arasında ise bitaraftır. Hak ile batıl arasında bitaraf kalan bertaraf olur. İlmine ihanet eden âlim ya sihirbaz, ya da arraf olur. "İman edenlerle karşılaştıkları zaman, "İnandık" derler. Fakat şeytanlarıyla (münafık dostlarıyla) yalnız kaldıkları zaman, "Şüphesiz, biz sizinle beraberiz. Biz ancak onlarla alay ediyoruz" derler." (Bakara Sûresi 14) Müslümanların amel sandıklarındaki delikler, düşmanın gücünü artıran bileklerdir. Kasapların tartışmasında koyunların taraf olması, koyunların kaderini değiştirmez. Hak ve hukuk olsaydı zalim mazlumun ahını almazdı. İnsanların dilleriyle yaptıkları dalkavukluklar yüzünden 'dil koparmak' cezası uygulansaydı, her halde dünyada bu kadar çok konuşan dil olmazdı. Allah için söyleyin nerden