Hakkı Yalçın-Fotomaç

Hakkı Yalçın-Fotomaç

Fotomaç
Spor / Fenerbahçe 187 yazı 0 takipçi

Yalnızlar rıhtımı

Hayatta iki olasılık var! Ya yaşarız ya ölürüz. Eğer ölürsek yine iki olasılık bizi bekliyor. Ya cennet ya cehennem. İnsanlar seni davranışlarınla yargılar Allah kalbinle. Kalbini iyiliklere, açtığın zaman tek olasılık var; "hayat senin için korkulacak bir şey değil." Herkes bilmelidir ki insanların yaşarken dünyadan çaldıklarını geri alacak ölüm.

Kim tutar bizi!

Dünya Kupası'na katılmayı büyük bir gurur saydık, 'pırlanta gibi futbolcularımız var, bu gruptan çıkarız' dedik. Reklam filmleri çekildi, beyler moda dergilerine pozlar verdiler. Onları yere göğe sığdıramadık. Onlar da sözbirliği etmiş gibi; "bu Dünya Kupası'nda bizden görüp göreceğiniz bu kadar!" deyip uzun hikayeyi kısa kestiler. Düşlerimizi de

Mesaj!

Fenerbahçe yeni teknik direktörünü açıkladı; İsmail Kartal. Ne diyelim 'hayırlı olsun.' Her şeyden önemlisi ömrü uzun olsun. Yeni sezon; 'dış güçler' masallarının sonu olsun, 'iç güçler' gerçeğini örtbas etmek isteyenlerin de yolu açık olsun. Aziz Yıldırım'ın elbette bildiği bir şeyler vardır. Hayat adına tüm hesapları kendi ödemiş bir başkanın, b

Vicdan ihlali!

Milli takımın Avustralya maçında gördüğü hasarın kanıtı sahaya sürülen kadroda aranıyorsa, bu kadro ele verdiklerinden fazlasını sonraki maça saklıyor da endişeler tavan yapıyorsa, Kenan Yıldız gibi biri koca devre kenarda bekletilip, kendini geliştirmek için kılını bile kıpırdatmayan Kerem Aktürkoğlu gibi birine 85 dakika ayrıcalık tanınıyorsa, M

Ahde vefa!

Bazı koltuklar gerçek sahibini bekler. Bütün ihtişamıyla ayakta duran sevdanın ve mazideki mücadelenin aşkına zaman ahde vefa zamanıdır. Fenerbahçe kongre üyeleri Aziz Yıldırım'a o vefayı gösterdi. Kendisinden daha büyük vaatlerle karşısına çıkan ama asla güven vermeyen başkan adayını uzak ara yenmiş olmak; Aziz Yıldırım'ın bu kulüpte bıraktığı de

Borç!

Fenerbahçe'nin hafta sonundaki seçimi; koltukların sahibine olan sadakatini oturduğu koltuğa gösterecek bir başkanı seçmek üzerine olmalı. Çünkü günü kurtarmakla geleceği harcamak arasındaki başkan modellerinden Fenerbahçe'nin neler çektiğini yıllardır izliyoruz. Bu takımın öncelikle cesur bir teknik adama ihtiyacı var. Çuvalla para harcatıp salta

Parola!

Fenerbahçe'nin yeni başkan seçiminin hazırlıkları sürerken, vaatlere ve söylemlere bakıyorum. Başkan olmayı yeterli saymakla, bol keseden atmak arasında her zamanki duruş. Fenerbahçe'nin öznesi şampiyonluk; o yüzden acelesi var. Çünkü taraftarın sabrının sonuna gelindi. Ama buralara gelinirken, takımın borcunun hangi boyutlara getirildiğini düşüne

Bu bayramda da!

Yarın yüreğin iki dirhem bir çekirdek olsun. Sabah güneşine bak içini aydınlat. Sosyal medyada kin kusanların derdi futbol değil popülerlik. Tek geçim kaynakları yalan ve yüksek tansiyon! Oysa güç sende, çıkar onları hayatından. Bırak yüreğini bir rüzgarın eline. Yarın umutlar tam pansiyon! Her şey son hızla kirlenirken birinciliği nefret almış al

Aziz Yıldırım

Bu yazıyı Fenerbahçeli bir futbolcuyu eleştirdiğim dönem, kulüp tarafından hakkımda yayınlanan bildiriye karşılık yazmıştım. Şimdi bir kez daha yayınlama ihtiyacı duyduysam, Aziz Yıldırım'a duyduğum saygıya mahsubendir. Aziz Yıldırım, Türk futbol tarihinde bir kulüp başkanından ötesidir. Her türlü kumpasa haykırmanın sesi, aydınlık duruşun simgesi

Organik denklem!

Şampiyonluk bir yana, son yılların en görkemli kümede kalma görüntülerini izledik. Bitti zannedilen yerden başlamak futbolun kurallarından biri. Bazen rakip futbolcunun sırtına çarpan bir vuruş bile gökkuşağına tutunmak gibidir. Eyüpspor bunu gösterdi. Diğerlerinin de onurlu mücadelesine bakınca, kalanlara da helal olsun diyoruz düşenlere de! Bir

Uyku hapları!

Fenerbahçe'de renkli uyku hapları en güzel biçimde başkanlık seçimlerinde dağıtılır. Vaatler boldur, başkanlığa aday olmanın öznesi para ve transfer masallarıdır. Medyadaki ağaların aklına uymak ve yanlışlarda inat etmek başkanlığın kötü tarafını temsil etmiştir ama nedense gelenler gidenlerin yanlışlarını takip etmekten hiç vazgeçmemiştir. Yıllar

Övgü ve yergi!

Gençliğimden kalan eski bir şarkı vardır, "Talihin elinde oyuncak oldum" diye başlar. Fenerbahçe'de 12 sezondur film bu şarkıyla bitiyor. O yüzden her Fenerbahçeli kendine sormalı, "bizler kimlerin elinde oyuncak olduk" diye. Başkanı, yöneticileri ve futbolcuları sorgulamayan bir kulüp; bu soruya hala cevap alamıyorsa yokluğun derin uykusunda herk