Mehmet Açar

Haberturk

Sadece Pandora'yı değil, bizi de anlatıyor

13 yıl önce 'Avatar'ı seyrettiğimde yenilikçi sinema teknolojisini ve hikâyesindeki politik alt metinleri heyecan verici bulmuştum. İkinci filmi seyrederken daha az etkilensem de hayal kırıklığına uğradığımı söyleyemem. Çünkü 'Avatar: Suyun Yolu' (Avatar: The Way of Water), ilk filmde olduğu gibi yine yenilikler içeren bir teknolojiyle geliyor karş

Romantik bir 'femme fatale' hikâyesi

En sevdiğim Güney Koreli yönetmenlerden biridir Park Chan-wook. Farklı türler arasında gidip gelen ve Batı sinemasında benzerlerine pek rastlamadığımız hikâyeler anlatır. Filmleri sadece öyküleriyle değil, kreatif anlatım teknikleriyle de öne çıkarlar. Geçtiğimiz Cannes Film Festivali'nde en iyi yönetmen ödülünü alan 'Ayrılma Kararı' (Heojil kyolsh

Taşrada politik gerilim: 'Kurak Günler'

(UYARI: Yazıdaki yorumlar, hikâyenin gelişimi hakkında bazı ipuçları içerir.) Dünya prömiyerini Cannes Film Festivali'nin Belirli Bir Bakış bölümünde yapan, Antalya ve Ankara'da düzenlenen ulusal yarışmalarda önemli ödüller kazanan 'Kurak Günler' bugün gösterime giriyor. 'Tepenin Ardı' (2012), 'Abluka' (2015) ve 'Kız Kardeşler' (2019) filmleriyle t

Ego savaşları

'Resmi Yarışma'nın (Competencia oficial) açılış sahnesinde multimilyoner Humberto Suarez'in (Jose Luis Gomez) nasıl ve neden film yapmaya karar verdiğini öğrendiğimizde, aklımıza işin mutfağına hiç girmemiş birinin sinema tecrübesi üzerine eğlenceli bir komedi geliyor. Suarez'in festivallerin yükselen yönetmenlerinden eksantrik Lola Cuevas (Penelop

Noel Baba'nın 'zor ölüm'ü

'Vahşi Gece'nin (Violent Night) Bristol'deki barda geçen ve hafızalarda yer etmeye aday ironik açılış sahnesinde, hayatından bezmiş, yorgun bir Noel Baba (David Harbour) çıkıyor karşımıza. Kendisinin, Noel'deki iş yoğunluğundan ziyade dünyanın değişmesinden etkilendiğini görüyoruz. En büyük hayal kırıklığı ise çocukların dahi küçük yaştan maddi değ

Kürk mantolu Maria ve kızı

'El Planeta'nın ilk sahnesinde elinde kutularla yürüyen kürk mantolu Maria Rendueles'i (Ale Ulman) görüyoruz. İspanya'nın kuzeyindeki kıyı kenti Gijon'dayız. Maria, denize bakan büyük betonarme binaların hemen önünde yürüyor ve kızının internetten satın aldığı ürünleri iade etmeye gidiyor. Filmin ilerleyen sahnelerinde vitrin görüntüleri dahil sıkç

Kanlı ve romantik

2018'de seyrettiğimiz 'Suspiria'dan sonra geçen 4 yılda kısa filmler, TV dizisi, uzun belgesel ve bir de videoklip çeken İtalyan yönetmen Luca Guadagnino, ABD yapımı 'Kemikler ve Her Şey' (Bones and All) ile geliyor karşımıza. 'Kemikler ve Her Şey', Guadagnino'nun sonradan dahil olduğu bir proje. 'Sen Benimsin' (A Bigger Splash - 2015) ve 'Suspiria

'Mucize kız'ın karanlık öyküsü

'Mucize' (The Wonder), İrlanda'da 1 milyona yakın insanın hayatını kaybettiği, 1 milyonu aşkın insanın ise ülkeden göç ettiği Büyük Kıtlık'tan (1845-1852) 10 yıl sonra, 1862'de geçiyor. Hikâyenin, kıtlık sorununun insanları hâlâ korkuttuğu günlerde geçmesi, kuşkusuz tesadüf değil. Çünkü her şeyin odağında ağzına tek lokma koymadan, Tanrı'nın besini

'Kafayı yemiş' bunlar

Özel bir akşam yemeğini anlatan 'The Menu' filmini seyrederken bazı karakterler için sık sık başlıktaki cümle geçti aklımdan. Kafayı yediklerini; yani çıldırdıklarını düşündüm. Film bittiğinde düşüncelerim değişmedi. Özü itibarıyla kendi iş rutinlerine, hayat tarzlarına ve koşulların onları getirdiği noktaya isyan eden insanların hikâyesini seyretm

Son dönemde okuduğum sinema kitapları

Sinema kitapları, sinema kültürünün ayrılmaz bir parçasıdır. Lise yıllarımda Türkiye'de sinema üzerine yayımlanan her kitabı bulup okumaya çalışırdım. 1970'lerin sonları ve 1980'lerin başlarında açıkçası çok zor bir şey değildi bu Yayımlanan kitapların sayısı sınırlıydı. Ama 1980'lerin ortalarından itibaren İstanbul Film Festivali'nin gördüğü ilgi