Reşat Nuri Erol

Milli Gazete

Millî Görüş İçtihadı ve Cihadının Temel Esasları

"MİLLÎ GÖRÜŞ VE ADİL DÜZEN" konusundaki seminer notları ile devam ediyor, kaldığımız yerden devam ediyor, önceki yazılarla birlikte okunmasını tavsiye ediyoruz... "Millî Görüş", Prof. Dr. Necmettin Erbakan Hoca'ya göre herhangi bir siyasi hareket değil, bilakis maneviyatçı, hakkı üstün tutan ve nefis terbiyesini esas alan İslam'ın, günümüz şartları

Adil Düzen'in Tesisi İçin Siyasi Mücadele

Yazı başlığımızı ve ele alacağımız konuyu biraz daha uzatabiliriz; şöyle: Adil Düzen'in Tesisi İçin Siyasi Mücadele Neden Gereklidir Neden Bundan önceki "Necmettin Erbakan, Millî Görüş ve Adil Düzen" başlıklı yazımın girizgâh bölümünde özellikle son günlerdeki siyasi gelişmelerle ilgili gerekli hatırlatmaları yaptıktan sonra, sözü konu ile ilgili y

NecmettinErbakan, Millî Görüş ve Adil Düzen

Son günlerde ülkemizde siyaset ve siyasi çalışmalar iyice ısındı, erkenbaskın ya da normalinin de yapılacağı seçim gününe kadar daha da ısınacak; nitekim ısınıyor Bir taraftan hem ülkemizde hem de bütün dünyada siyaset ve siyasi çalışmalar böylesine ısınmışken, bir de üstüne üstlük bugünlerde çalışma arkadaşlarımızla birlikte kendi aramızda yapmakt

Ebû Hanife'nin İlmi ve Siyasi Mirası Ne Oldu 2

Ebû Hanife'nin siyasi mücadelesi ve siyasi fıkhı, kendisine nispet edilen Hanefi mezhebi ileri gelen mensuplarınca dikkate alınmamış, bir şekilde gizlenmeye ve örtbas edilmeye çalışılmıştır. Durum böyle olunca Ebû Hanife'nin fıkıhta, kendisini bile geride bırakacak öğrencileri olmuş olsa da; bu öğrenciler tarafından onun ortaya koyduğu siyasi mücad

Ebû Hanife'ninİlmi ve Siyasi Mirası Ne Oldu-1

"ebû Hanife'nin Siyasal Fıkhı" isimli bir çalışmadan yola çıktık Önce "Ebû Hanife'nin Siyasal Fıkhı ve Günümüzde Siyaset-4" başlığı altında 4 (dört) yazı yazdık, ardından. Sonra "Ebû Hanife'nin Siyasî İktidarla İlişkileri Nasıldı" başlıklı yazı ile devam ettik. Bu önemli konuya "Ebu Hanife'nin İlmi ve Siyasi Mirası Ne Oldu" başlıklı iki yazı ile de

Ebû Hanife'nin siyasî iktidarla ilişkileri nasıldı

Ebû Hanife'nin siyasî iktidarla olan ilişkilerinde iki husus ön plana çıkar: Birincisi, ister bizzat siyasî iktidar tarafından ister de iktidara bağlı memurlar tarafından verilmiş olsun, İslam hukukuna uygun bulmadığı kararları açıkça eleştirmesi; İkincisi ise, iktidardan gelen hiçbir hediye ve görevi kabul etmemesi. Her iki husus da iktidarın öfke

Ebû Hanife'nin Siyasal Fıkhı ve Günümüzde Siyaset-4

Önceki yazılarla birlikte okunmasını tavsiye ederek kaldığımız yerden devam edelim Ebû Hanife Sosyal, Siyasal ve Ekonomik Hayatı Düzenleyen Bir Şûra KurumununMeclis Olması Gerektiğini Savunmuştur Ebû Hanife'ye göre, halife tüm Müslümanların ortak aklı (meşveret ve biat) ile seçilmeli ve yönetim tek bir ailenin veya grubun tekelinde olmamalıdır. Hal

Ebû Hanife'nin Siyasal Fıkhı ve Günümüzde Siyaset- 3

Önceki yazılarla birlikte okunmasını tavsiye ederek kaldığımız yerden devam edelim Ebû Hanife, Abbasilerin Ehl-i Beyt'e zulüm, işkence ve baskıları ile meşruiyetini kaybettiğini belirterek ve onlara itaati reddetmiştir. Bu yüzden Ehl-i Beyt'ten Abdullah bin Hasan'ın oğulları Muhammed Nefsü'z-Zekiyye ve İbrahim bin Abdullah'ın muhalefetine hem maddi

Ebû Hanife'nin Siyasal Fıkhı ve Günümüzde Siyaset-2

Ebu Hanife, gerek Emevi ve gerek Abbasi halifeleri tarafından kendisine teklif edilen kadıyu'l-kudatlıkbaş kadılık (en yüksek yargı organı başkanlığı) mevkiini, Emevi ve Abbasi yönetimlerini meşru görmediği, zulümlerine ve keyfi yönetimlerine kendisi aracılığı ile kılıf aradıkları ve Arap ırkçılığı yaptıkları gerekçesiyle reddetmiştir. Kendi dönemi

Ebû Hanife'nin Siyasal Fıkhı ve Günümüzde Siyaset -1

Üstadım Süleyman Karagülle ile çalışmaya başladığım ilk dönemden itibaren ve özellikle ilmî çalışmalarımızla birlikte siyasî çalışmalarımızı yürüttüğümüz zamanlarda sorulan önemli bir soru vardı; sizin ilimde ve siyasette hocalarınız kimlerdir El-cevap: Önce ulü'l-azm peygamberler (yani Hz. Nuh, Hz. İbrahim, Hz. Musa, Hz. İsa, Hz. Muhammed) ve Ebû