Aydın Karlıbel: Bir gizli kahraman

Aydın emekli mi oldu Sanatçının, müzisyenin emeklisi olur mu hiç Hele Aydın Karlıbel gibi bir besteci, piyanist ve onca yıl İstanbul Devlet Operası'na hizmet etmiş, korrepetitör olarak nice operacıyı çalıştırmış, zamanında eşlikçi, zamanında şef olmuş, operamızın perde arkasında ve sahnesinde yer almış biri olursa! Karlıbel dört yaşında piyano çalmaya ve küçük yaşta beste yapmaya başlamış. Ortaokulu St. Michel'de (1972) liseyi Robert Kolej'de (1976) üniversiteyi Boğaziçi Üniversitesi Temel Bilimler Fakültesi'nin dil ve edebiyat bölümünde (1981) okumuş. Ciddi müzik çalışmaya dokuz yaşında Cemal Reşit Rey ile başlamış ve hocası ölene dek, on dokuz yıl bu dersleri sürdürmüş. Onunla piyano kadar armoni ve kompozisyon dalında da eğitim görmüş. 1986'da KKTC'de "The Associate Board of the Royal Schools of Music" (London) tarafından verilen lisans diplomasını; 1990-1991 yıllarında Avusturya'da Viyana'daki ustalık sınıfında Alexander Jenner, James Tocco ve Viyana Schubert Trio'sunun diplomalarını almıştı. 2001'de Istanbul Teknik Üniversitesi MİAM'dan yüksek lisans diplomasını aldı. 1986'dan bu yana İstanbul Devlet Opera ve Balesi'ndeki korrepetitörlük görevini yürüttü; Yıldız Teknik Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü'nde öğretim görevlisi olarak ders verdi. Bestelediği birçok yapıt Almanya'da Keturi Musikverlag tarafından basıldı. Besteciliğini pek öne çıkartmadan bir gizli kahraman olarak sürdürdü ve en önemlisi operadaki korrepetitörlük görevini hiç aksatmadan yürüttü. Istanbul'da nice opera sanatçısını en titiz ayrıntılara inerek ve sanatçının yeteneğine saygı göstererek temsile hazırladı. Müzik ve edebiyat tarihinde yaptığı araştırmalarla, yazdığı piyano transkripsiyonları, oda müzikleri, kendi parlak piyanistliğine göre bestelediği piyano parçaları; "Büyükada" başlıklı piyano konçertosu, nice koro eseri, çocuk korosu için çalışmaları ve "Lokman Hekim" operasıyla çağdaş Türk bestecileri arasında yerini aldı.Bütün bunların yanı sıra onca yıl hocası Cemal Reşit Rey'in yapıtlarını gün yüzüne çıkartmak için didindi durdu.'ACCENT TONIQUE'Aydın'ın bir başka yönü de üstün sanatçıları çok dikkatle dinlemesi, onların öğretilerinden bir şeyler kapmaya çalışmasıdır. Leyla Gencer'in İstanbul'da