Evin İlyasoğlu

Cumhuriyet

Bir mezzosoprano iki piyanist

Joyce DiDonato, Özgür Aydın ve Arın Karamürsel geçen hafta müzik dünyamızın konuklarıydı. DiDonato'yu üçüncü kez İstanbul'da dinlemek mutluluğunu yaşadık. Her seferinde tematik programlar sunmuştu. BİFO'yu daimi şefi Carlo Tenan yönetiyordu. Rüya gibi bir dinletiydi. Programın ilk yarısında Romantizmin doruğundan Hector Berlioz, ikinci yarısında po

CRR Senfoni ile keyifli bir dinleti

Orkestra şefliğinde şefin bir nefes önce topluluğa komut vermesi (pre baton) dikkat çekicidir. Geçen akşam Cemal Reşit Rey Senfoni Orkestrası'nı yöneten Polonyalı şef Rafal Kloczko'nun baştan sona açık net vuruşlarıyla bu tekniği sergilemesi ders verir gibiydi. Programın iki solisti vardı: Alican Süner (keman) ve Miguel da Silve (viyola). Alican Sü

Bazan kanatlanıp uçabilirsiniz

Kimi konserler vardır, salonda ve sahnede öyle bir hava eser ki yorumcular da dinleyiciler de şaha kalkar. Bu çok ender rastlanan olayın kahramanı da orkestranın şefidir. İşte geçen hafta Gürer Aykal'ın yönettiği BİFO ile Çaykovski'nin çok sık çalınmayan yapıtı "Francesca da Rimini: Dante"den esinli Senfonik Fantezi'yi dinlerken bu ortamı yaşadık.

Ayşegül Sarıca'yı anıyoruz

Bu haftaki yazıma iki haberle başlamak istiyorum: Birincisi PEN Türkiye Yazarlar Derneği, 2024 Duygu Asena Roman Ödülü'nü Boğaziçi Üniversitesi'nin onurlu mücadelesine ve direnişine sundu. Boğaziçi'nin emekli bir öğretim üyesi olarak ben de onur duydum.İkincisi, 10 Mart Pazar günü saat 20.00'de değerli piyanistimiz Ayşegül Sarıca'yı birinci ölüm yı

'At çıktı mı, yoksa kaçırdık mı'

İ lk perdeyi kaçırmış çift, ikinci perdeye soluk soluğa yetişmiş, yanımıza oturmuştu. "At çıktı mı, yoksa kaçırdık mı" diye heyecanla sordular. Ne yazık ki kaçırmışlardı bu şöhretli atın sahnesini! At, Rossini'nin, Fatih Sultan Mehmet'in, onca opera sanatçısının ve sahne arkasında emek veren ekibin önüne geçmişti! Evet, at çıkmıştı çok kısa bir sür

İstanbul Müzik Festivali 52 yaşında

Her yıl İKSV Festivali'nin programını heyecanla bekleriz. Uluslararası büyük isimler, yeni yetişen genç yorumcular, ilk kez dinleyeceğimiz yapıtlar, acaba bu yıl neler var, diye merak ederiz. Geçen akşam bir davette şöyle bir konu açıldı, "Festival eski heyecanını ve kalitesini koruyor mu" diye sordular bana. Ben Nejat Eczacıbaşı günlerinden beri f

İş Sanat, İDSO, CRR konserleri

Geçen hafta İş Sanat'ta Viyana Senfoni Orkestrası müzisyenleri tarafından kurulan, İngiliz oda orkestrası Wiener Concert-Verein'i dinledik. Baştan sona Mozart'tan oluşan üstün nitelikte bir yorumdu. Topluluğu birinci kemandan yöneten Franz Michael Fischer ve solist Kanadalı kemancı Timothy Chooi, orkestra üyeleriyle karşılıklı güzel bir ton bulmuşt

Cihat Aşkın'dan LP'ler, Judith Uluğ'dan CD'ler

"CD'leri artık kim dinliyor Evimizde bile CD çalmak için bir araç kalmadı", diyenlere sesleniyorum. Bence her şey yeni bir teknolojiyle geri geliyor. Bir gün CD'lerimiz de yeniden gün yüzüne çıkacaktır. Geçen akşam değerli kemancımız Cihat Aşkın yeni bir teknolojiyle iki LP halinde kaydedilmiş "Unutulmaz Türk Valsleri"ni getirdi: Kalan Müzik, Oğuzh

İDSO, Gedik Filarmoni ve hain bir saldırı

Bir konserdeki program notlarını çok önemserim: Kim çalıyor, kimin yapıtı çalınıyor, hangi çağda yazılmış, besteci hangi akımın üyesi, bunları önceden bilirseniz sahneyle aranızda bir eşduyu (empati) kurarsınız. Rahmetli İrkin Aktüze'nin Müziği Okumak (PAN Yayıncılık) başlıklı kitapları bu açıklamaları ayrıntılarıyla yazdığı için yıllar boyu konser

Kadıköy kütüphaneler diyarı

Kadıköy kütüphaneler diyarı oldu: Kemal Tahir Halk Kütüphanesi, İnteraktif Çocuk Kütüphanesi, TESAK (Tarih, Edebiyat, Sanat Kütüphanesi), İBB'nin açtığı Kadıköy ve Moda iskele kütüphaneleri ve adını sayamadığım daha niceleri. Ama bir tanesi var ki sadece kütüphane değil aynı zamanda bir kültür evi. Uluslararası arenada bile eşi benzeri bulunmayan "