Asya münâfıklarının tuzakları bozulsun

Bediüzzaman Hazretleri, "Hem görmüyor musun ki, zarurî kuttan ziyade Müslümanların elinde bırakılmıyor Ya Avrupa kâfir zalimleri veya Asya münafıkları, desiseleriyle ya çalar veya gasp ediyor" demiştir.GEZİ: Afrika Gezi Notları - 3 ABDÜLBÂKî ÇİMİÇ - bkicimichotmail.com Camide Kur'ân eğitimi Bir öğlen namazını büyük bir kasaba camisinde kılmak için içeri giriyoruz. Ben hazırlıklı olduğum için içeri girip namazımı eda ediyorum. Ancak caminin içi ve dışı çok kalabalık, çocuklarla dolu. Hepsi sesli olarak Kur'ân eğitimi alıyor. Burada çok sayıda hafız yetiştiriliyor. Bu yönleri takdire şayan. Biz de bunlara imreniyoruz ve namaz bitiminde resimlerini çekiyoruz. İki kare resim çektikten sonra başlarındaki müderris çok şiddetli olarak bizi ikaz ediyor ve resimleri sildiriyor. Diğer kardeşlere de aynı tepkiyi göstermişler. Biraz Vahhabilik damarı buralarda da nüksettiğini, onun için de camilerde resim çekilmesine izin verilmediğini öğreniyoruz. Resimleri siliyoruz, ancak daha sonra geri dönüşümden resimleri geri alıyoruz. Muz, mango ve ananas ülkesi Gittiğimiz hemen hemen her kasaba ve şehirde en fazla muz, mango ve ananas meyvelerine tevafuk ediyoruz. Çok sayıda derme çatma barakalarda bu meyveler satılıyor. Burada bulunduğumuz sürece bu meyvelerden tadıyoruz. Bizler de gelirken Addis Ababa'dan bir miktar bu meyvelerden alıp getiriyoruz. Ancak bu meyvelerin olgun olanlarını değil, daha olgunlaşmamış olanları getirmek lazım. Çünkü uzun süre saklanmıyor. Etiyopya taksileri Etiyopya'nın başkenti Addis Ababa ve diğer şehirlerinde üç tekerlekli çok sayıda taşıma vasıtası var. Bunlar en çok üç yolcu taşıyabiliyor. Ancak onlar daha fazla kişiyi taşıma taraftarı. Bizler de bu taşıtlara bindik. Kısa da olsa onların içini görmüş olduk. Elbette normal taksi ve uygulama üzerinden taşıma yapan fiber sistemleri de mevcut. Bazen onları da tercih ettik. Addis Ababa Addis Ababa Etiyopya'nın başkenti. Afrika ülkelerinin en gelişmiş şehri. Bu şehirde sanki iki dünya var. Birincisi şehrin en görkemli ve gelişmiş binalarının olduğu merkezi kısım. Burada bankalar, oteller, büyük iş merkezleri, çok katlı binalar, diplomatik binalar, devletin idare edildiği yerler ve ofisler hep bu merkezi yerde. Bir de başkentin bu merkezî yerinin dışında kalan kenar mahalleler diye tabir edilen yerler var ki daha çok günlük alışverişlerin yapıldığı baraka cinsinden alışveriş dükkânlarının olduğu yerler. Buralar başkentin dışında kalan diğer kasaba ve şehirlerin aynı vaziyetini taşıyor. Buralar çok kalabalık, yol ve kaldırımlar çok düzensiz. Alışveriş yapıyoruz Etiyopya'nın kahvesi çok meşhur diye biliyoruz. Gelirken hem yöresel meyvelerden, hem de kahve almak istiyoruz. Hususan burada yetiştirilen zencefil bitkisinden de almak istiyoruz. Bu vesileyle hal esnafına gidiyoruz. Yaya olarak gittiğimiz hal epey uzak bir yerde, ancak hiçbir şey alamıyoruz. Satıcılar bizi yabancı görünce yanımızda yerli bir kişinin olmayışı nedeniyle fiyatları üç-dört katına çıkarıyor. Bizler de bunu fark edince onlardan alışveriş yapmıyoruz. Daha makul yerleri seçerek bildiğimiz İngilizce ve Arapça kelimeler ile anlaşarak meramımızı anlatmaya çalışıyoruz ve bir miktar alışveriş yapıyoruz. Dönüş hazırlığı Artık Kurban bayramı bitmiş ve biz de geldiğimiz bu ülkeye insani yardımları ulaştırmanın huzuru ile dönüş hazırlığı yapıyoruz. 13 Şubat 2022 Çarşamba gece yarısı uçağımız 02.00 civarı Addis Ababa Havaalanı'ndan hareket ediyor. Beş saati aşkın bir süreden sonra İstanbul Havaalanı'na iniş yapıyoruz. Gelmeyen bagajımız için bagaj kayıp bürosuna gidip işlemlerini yaptırıyor ve bagajımızı nasıl geri getirteceğimizin yolunu öğreniyoruz. Hasan ağabey ile burada ayrılıyoruz. Biz de öğleden sonra 13.45 uçağı ile Samsun Çarşamba Havaalanı'na 15.10 gibi iniyoruz. Böylece altı gün sonra tekrar mahal-i ikâmetimize ve hanemize ulaşmış oluyoruz. Avrupa kâfirleri ve Asya münâfıkları Bediüzzaman