Yesevîzâde Alparslan Yasa

Yenisöz

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (22)

Markus'un hayât hikâyesini kaleme alan Grosman, onun teşkîlâtçılığından sitâyişle bahsediyor: "Dr. Markus'un üstünde en çok durduğu şey, eğitimdi. Toplumsal sorunların çözümünde insanın tek başına başarılı olamıyacağını bildiği için her zaman örgütlenmeden yana olmuş, kendi görüş ve düşüncelerinin sonucunda oluşmuş kuruluşlarda bile sahneye başkala

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (21)

(Şalom, 11 Şubat 1981, s. 1) Yahûdi Cemâatinin nâşiriefkârı Şalom gazetesinin (Prof. Avram Galanti'den naklen) yine Cemâatin gazetelerinden La Boz de Oriente'den iktibâs ettiği habere nazaran, Yahûdi milletine karşı husûsî bir muhabbet besliyen Mustafa Kemâl, Aşkenaz Hahambaşısı Dr. David Markus'la beş sâatlik sohbeti esnâsında, ona, Heybeliada'da

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (20)

Mustafa Kemâl'in iddiâsı: "Mûsevîler, bu millete ve bu vatana sadâkatlerini isbât etmiş unsurlardır!" Avram Galanti naklediyor: "İzmirin istirdâdından sonra yânî 2 Şubat 1923 târihine müsâdif Cumâ günü, İzmir'de Gâzî Mustafa Kemâl tarafından hasbihâl tarzında suâlli cevâblı uzun ve alkışlanmış bir konferans verildi. Bu konferansta hazır bulunan Avu

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (19)

Araştırmamızda bütün bu bahisleri, müsbit vesîkalara istinâden ve delîllerle aydınlattık. O zaman ulaştığımız başlıca netîceleri, işbu araştırmamızın sonunda toparlıyacağız. Şimdi, havrada resmî cenâze âyinine ışık tutacak bir bahis hakkındaki bâzı vesîkaları hatırlatalım ve bunlara birkaç ilâvede bulunalım. (Yeni Söz, 20.9.2018, s. 4, Tef.

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (18)

Evvelki neşriyâtımızın esâs mevzûlarını çok kısaca hatırlattıktan sonra, burada üzerinde durduğumuz hâdise bakımından hayâtî ehemmiyeti hâiz olduğundan, o mevzûlardan birisini genişçe hatırlatacak, bu meyânda, o zaman arzettiğimiz vesîkalara birkaç yeni vesîka ekliyeceğiz; bu, Mustafa Kemâl'in mensûb olduğu Cemâatin de têsîriyle- Yahûdi Âlemiyle tê

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (17)

Şu husûsa da yeri gelmişken dikkat çekmeliyiz: Sahîh bir cenâze namazı, müteveffâ hakkında muhlisâne yapılan duâlar, v.s. dahi bir Münkiri Mü'min yapmaz, hakkındaki hükmü değiştirmez; "Îmân", tamâmen şahsî bir tercîhdir ve karşılığı da bu tercîhe nisbetledir. İkincisi, bu uydurma namazı, Yaltkaya, bütünüyle "Öztürkce" olarak kıldırmıştır. Namaz ise

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (16)

"Bütün duâlarıyle Türkce" bir "cenâze namazı" Bu husûsta Akşam gazetesi (19.11.1938, s. 2) daha fazla tafsîlât veriyor ve bilhassa "cenâze namazı"nın "bütün duâlarıyle Türkce olduğunu" kaydediyor: "Atatürkün cenaze namazı burada tam saat sekizde kılınmıştır. İstanbul üniversitesi islâm tedkikleri enstitüsü direktörü profesör B. Bay Şerafeddin Yalt

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (15)

(Ulus, 19.8.1937, s. 1) Org. Fahrettin Altay, Trakya Tatbîkâtında (Ağustos 1937) "Ebedî Şef" ve halefi "Millî Şef" ile... Dâimâ iltifâtına mazhar olduğu ve kendisinin de sadâkatle, canla başla hizmet ettiği "Ebedî Şef"ine, 8 Şubat 1932 akşamı, Dolmabahçe Sarayı'nda, Kemalist "Dîn İnkilâbı"nın dâvâcısı olacağı sözünü vermişti: "- Türk Ordusu, vücûde

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (14)

Şerefettin Yaltkaya'ya kıldırtılan uydurma cenâze namazı Buraya kadar matbûâttan iktibâs ettiğimiz bunca nümûneden de anlaşılacağı vechiyle, ölümünde, hiç kimse gülünç düşme pahasına- Mustafa Kemâl'in "dîndârlığından", "İslâma hizmetlerinden", v.s. dem vurmadı; Müslümanlığı ve herhangi bir Müslümanca hasleti hiç bahis mevzûu olmadı... Nasıl bahis m

Mustafa Kemâl'in havradaki resmî cenâze âyini (13)

Abidin Daver: "Azîz hâtırası, gönüllerde ebediyen yaşıyacaktır!" Abidin Daver, mûtâd Kemalist nakaratla, ("düşmanla el ele veren") Pâdişâh Vahîdeddîn'i ve Osmanlı Hükûmetini "hâinlik"le damgaladıktan sonra devâm ediyor: "(1 temmuz 1927'den itibaren) bu 11 yıl içinde, Atatürk birçok defa İstanbula geldi; inkılâblarının ilerleme ve yükselme hamleleri