Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (188)

İşte Mustafa Kemâl'in Tarih kitablarında yazdıklarında veyâ bunlardan el yazmaları hâlinde kalanlarında, herhangi bir orijinal fikre rastlanmadan, sâdece mezkûr -ve muhtemelen daha başka- Materyalist müelliflerin îzâh şekillerinin tekrâr edildiği görülür. O, mukallid seviyesini aşamadığı, hazır hâlde bulduğu malzeme üzerinde derinlemesine tefekkür etmediği, onları sorgulamadığı, ciddî bir tenkîd süzgecinden geçirmediği için, yukarıda zikrettiğimiz iki mütenâkız îzâhı bir arada benimser. Zâten derdi, Hakîkate ulaşmak değil, tevârüs ettiği cemâat taassubu içinde, ne sûretle olursa olsun, Müslümanlığı yıkmaktır. Meselâ: "Muhammet 40 yaşına geldiği zaman vatandaşlarını, kendinin bulduğu ve doğru olduğuna inandığı yeni bir dine davete başladı." (Tarih II 1931: 89) "Muhammedin koyduğu esasların toplu olduğu kitaba Kuran denir. ... "O, Arapların ahlâk ve âdetlerinin pek fena ve pek iptidaî ve ıslaha muhtaç olduğunu anlamış, bunları ıslah için tenha yerlere çekilerek senelerce düşünmüş ve yıllarca tefekkürden sonra kendisinde vahiy ve ilham fikri doğmuştur." (Tarih II 1931: 90) "Muhammet uzun bir devirdeki tefekkürlerin mahsulü olan ayetleri lüzum ve ihtiyaçlara göre takrir ediyordu." (Tarih II 1931: 91) Bu son cümlenin geçtiği metin, kitaba bu sûretle kısaltılarak ve mânâsı biraz setredilerek alınmıştır; onun, Âfet Hanıma dikte ettiği hâliyle gâyet vâzıhtır: "Kuran sûreleri, Muhammede açık semada peyda olmuş bir şimşek gibi günün birinde, birdenbire bir taraftan inmiş değillerdir. Muhammedin beyan ettiği sûreler, uzun bir devirde dinî tefekkürlerinin mahsulü olmuştur. Muhammet bu sûrelere bir çok çalıştıktan ve tedkikler yaptıktan sonra edebî bir şekil vermiştir." (Doğu Perinçek ekibinin neşrettiği Saçak mecmûasının Mart 1986 târihli 26. sayısının 32. sayfasındaki el yazmasından; Yeni Söz, 16.3.2020537) (Milliyet, 15.12.1931, s. 1) "Mutlak Şef"in emrindeki gazetelerden (başında Siird Meb'ûsu Mahmut Soydan'ın ve Ethem İzzet Benice'nin bulunduğu) Milliyet'te, eski Mâbûdları Sabatay Sevi hakkındaki tefrikanın anonsu ("Padişahı tahtından atıp yerine geçmek istiyen bu Musevinin garip hikâyesi") ile yine "Mutlak Şef"in tâlimâtıyle, "İstiklâl Marşı"mız yerine Kemalist bir "Millî" Marş hazırlanması teşebbüsü... Milliyet gazetesi, bu nüshadan başlıyarak günlerce Kemalist bir Millî Marş hazırlanmasını teşvîk eden neşriyât yapacaktır: "Bir millî marşa olan ihtiyacımız etrafında yaptığımız neşriyat, şehrimiz musiki âleminde ve Darülfünun muhitinde derin akisler uyandırmıştır. Bilhassa tanınmış bestekârlarımız, bu neşriyatla derhal alâkadar olarak millî Türk marşında aranılması lâzım gelen vasıflara dair aralarında münakaşalara başlamışlardır." (Milliyet, 17.12.1931, s. 1) "Hymne imn, milletlerin geçirdiği inkılâp heyecanından doğar... Son senelerde cihanı hayrete düşüren büyük inkılâbımızı ve kurtuluş hareketlerini ifade edecek henüz ortada bir eser yok..." (Milliyet, 18.12.1931, s. 6) İlh... Fikrî intihâl yapan Mustafa Kemâl, Hz. Muhammed hakkındaki iki mütenâkız müddeâyı aynı ânda ileri sürüyordu Kezâ, daha evvel, "Mustafa Kemâl'in Hastalığı, Ölümü, Cenâzesi" başlıklı araştırmamızda da işâret ettiğimiz vechiyle, Âfet Hanım'ın talebesi