Ayasofya Câmii'ne "Bizans Müzesi" hakâretinin sahîh târihçesi (177)

Müellifin fikrî tezâdları sarmaş dolaş: Ziyâ Gökalp'in Milliyetciliğin temeli olan "millet" târifini reddedip "millet"i mevhûm bir "ırk" mefhûmu üzerine oturttuktan sonra gûyâ Ziyâ Gökalp müdâfîliği! Atsız, mezkûr makâlesini, gûyâ, Hasan Bağcı'nın, Oku mecmûasında, Ziyâ Gökalp'in bâzı fikirlerini tenkîd sadedinde kaleme aldığı makâleye cevâben yazmış... Fakat bu münâkaşayı bahâne ederek, mevzûu alabildiğine genişletiyor ve onu, İslâmın hakîkatsizliğini isbât etmek için çırpınan bir makâle hâline getiriyor... Makâlenin dikkat çeken ilk husûsiyeti, seviyesiz bir kalem münâkaşası olması... "İslâmın hakîkatsizliği gibi" Milletimizin can damarına dokunan bu kadar ciddî bir mes'ele, gûyâ, Ziyâ Gökalp'i ve "Türkcülük" cereyânını tenkîd eden bir başka muharrire cevâb verme bahânesiyle ortaya atılıyor ve mevzû lâubâlî bir üslûbla işleniyor... Üstelik, Müellifin İslâmı reddetmek için ortaya attığı iddiâlar, kendi fikrî arayışlarının, ilmî araştırmalarının mahsûlü değil; bunlar, Kemalist (ve Marksist) Materyalizmden devşirme fikirler! Dahası, Müellif, sözcülüğünü yaptığı iddiâların kaynaklarını tasrîh etmediği için, bu hâl, düpedüz fikrî intihâle girer! Makâlenin fikir ve üslûbundaki lâubâlîlik Atsız'ın makâlesindeki ilk lâubâlîlik, bu kadar hayâtî bir mes'eleyi, gûyâ Ziyâ Gökalp'i müdâfaa maksadıyle kaleme alınmış bir münâkaşa makâlesinin zoraki mevzûu yapmasıdır. İkinci lâubâlîlik, ithâl ideolojilerden devşirilmiş sathî, yânî ciddî, derinlemesine bir araştırma ve tefekküre dayanmıyan iddiâlar serdederek, kırık dökük muhâkemeler yürüterek İslâmın hakîkatini cerhetmiye çabalamaktır. Üçüncü lâubâlîlik ise, üslûbunda, ifâde tarzında, kullandığı müstehzî, hattâ hakâretâmîz kelimelerdedir. Meselâ, "yeşil Yobazlığı" "İslâm" muâdili olarak kullandığı bir paragraf: - "Yobazlık milletlerarası hastalıktır. Kızılı olduğu gibi yeşili de olur. Fikirlere ve içtihatlara saygı duymak ve onlarla tartışmak seviyesinde olmadıkları için daima yırtınırlar, küfür ve iftira ederler, ilim ve mantık alanı içinde konuşmaktan aciz oldukları için karşımıza daima ayet ve hadisle çıkarlar." "Yırtınırlar"... Ne kadar çirkin bir ifâde! "İlim ve mantık alanı içinde konuşmaktan âciz oldukları için karşımıza dâimâ Âyet ve Hadîsle çıkarlar"... İslâmdan bahseden bir insan, onu, Âyet ve Hadîslerle değil de, ya neyle anlatacak İnsan başkalarının "mantığıyle" alay etmeden evvel kendi mantığını bir tartar! Sonra, bedâhatleri görmezden gelen, hiçbir delîle îtibâr etmiyen, dogmatik bir tavırla "Irkçılığa" îmân eden adam, başkasına "Yobazlık" isnâd etmeden evvel nefsini sîgaya çekmeli değil midir Kezâ: "Şimdi bu kafadaki adamla bir fikir tartışması yapmaktaki trajediyi düşünün." "...Hasan Bağcı'nın zavallılığı..." "Tanrı bütün insanları ve hayvanları Hasan Bağcı'dan korusun." "(Hasan Bağcı) İslam taassubu ile Türkçü Gökalp'ın aleyhinde bir şeyler geveliyordu." "Hüccetü'l-İslam bu herzeyi yedikten sonra Hasan Bağcı'nın Gökalp'ı da Türkçüleri de tekfirinde şaşılacak nokta yoktur. Gazali her şeye rağmen bilgindir. Hasan Bağcı'nın ne olduğunu bilmiyoruz." "Hasan Bağcı'ya göre, tabii bunların hepsi küfürdür. Bunları söyleyenler ve Allah'ı bir yana atan Türkçüler hep "tamu"da yanarken kendisi cennetin köşklerinde Huriler arasında zevk edecektir. (Sopayla Cennet kapısında bekleyip içeriye kimseyi sokmayan Birgili Birgivî Mehmed Efendi'den fırsat bulursa.)" "Hangi Teknik Üniversitesinden mezun olduğu belli olmayan Nuh'un yaptığı o pazarcı kayığı..." "...Necip Fazıl'ın şaheseri, dine, diyanete vesaireye karışan yazılar değil, 'Kadın Bacakları' hakkındaki nefis manzumesidir..." (Nihal Atsız, "Yobazlık Bir Fikir Müstehâsesidir", Ötüken, Kasım 1970, sayı 11 -83-) Makâledeki fikrî lâubâlîliklerden biri: İslâm ile Komünizm arasında muvâzîlik têsîs etmek Müellifin bu üslûb lâubâlîliklerine, bir de, bunlardan daha fenâ olarak, fikrî veyâ delîle dâir lâubâlîlikler zammoluyor. Yukarıda işâret ettiklerimizden mâadâ, bunlardan hemen dikkat çeken birisi de, Müslümanlığın bâzı ulvî umdelerini Komünizmle aynı kefeye koyarak değersizleştirme gayretidir: "Hasan Bağcı'nın bize öğrettiğine göre İslamiyet ırk ve renk tanımazmış. Komünizm de tanımıyor. Amerikan anayasası da tanımıyor ama gerçekte bu fark daima vardır. ... "Hasan Bağcı