Yesevîzâde Alparslan Yasa

Yenisöz

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (47)

"Güneş-Dil" şarlatanları 'Hemen etrafındakilere emir verdi: '- Bütün dünya dillerinin Türkçe'den doğduğuna dair araştırmalar yapacaksınız, eserler yazacaksınız!' dedi." 'Falih Rıfkı Atay, Çankaya isimli eserinde, bu Güneş Dil Teorisine inanmadığını yazıyor. Bu teori tam bir safsatadan ibarettir. Ama bazı adamlar Atatürk'ün gözüne girmek için uydurm

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (45)

Kemalist târih kitabları, "Evs ve Hazrec kabîlelerinin Türk olduklarını iddiâ ediyorlardı" Bu zihniyetin akıl-iz'ân dışı târih telâkkîsini de en ağır ifâdelerle takbîh eder: "Yine liseler için yazılıp yıllarca tek kitap olarak bütün Türkiye'de okutulmuş olan dört ciltlik "tarih" kitabını herkes bilir: Hamdolsun artık okutulmayan o hezeyannamede Hic

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (40)

"Kendi yazar, şuna buna imzâ ettirirdi" "Atatürk, bu adamın vefâtından sonra bu vâdîde kendini kaptırarak 'adam' sözünü (ağadam) diye vokalliyor, oradaki konsonlara da delice birtakım mânâ ve yorumlamalar takıştırıyordu. Tamamiyle bunaklık alâmetidir. Bu büyük adamın işret yüzünden bu hastalığını çok üzülerek yazıyorum. "Bu nazariyesine göre çalışm

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (39)

Dilemre: "Türkcenin eski bir Avrupa dili olduğu kanâatindeyim" "1932'de Atatürk'ü tanıdım. Bakınız nasıl olmuştur "1. Dünya Harbinden sonra Mouchet adında bir Fransız doktoru anatomi dersine mêmur edildi. Bu zat ayni zamanda antropoloji mütehassısı idi. Bunun teşvîkiyle Türk Antropoloji Mecmûası Revue turque d'anthropologie diye bir risâle-i mevkû

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (38)

(Cumhuriyet, 19.1.1949,, s. 1) Şemseddin Günaltay Hükûmetinde (16 Ocak 1949 22 Mayıs 1950) Maârif Vekîlliğini ve bu sıfatla, T. Dil Kurumu Reîsliğini deruhde eden, vahîm hatâları yanında Türkcemize büyük hizmetleri dokunan kıymetli dilcimiz, Bingöl Meb'ûsu, (Prof. Dr.) Tahsin Banguoğlu (resimde, sağdan ikinci, gözlüklü), İsmet İnönü'nden, "Güneş-D

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (37)

(Cumhuriyet, 25.8.1936, s. 1) Devletin bütün imkânları, "dâhiyâne" bir safsata uğrunda seferber ediliyor! Farmasonlar da "Güneş-Dil İnkilâbı"nı destekliyorlardı Türkiye'de, Sabataîlik gibi Farmasonluğun da Kemalizmle nasıl iç içe geçmiş olduğu, her Farmasonun (yine her Sabataî gibi) fanatik bir Kemalist olduğu mâlûm olunca, 1930'lu senelerde, F

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (36)

"Türk Dil Kurumu" Üçüncü Dil Kurultayı'nın son celsesi, 31 Ağustos 1936'da... Bu celsede kabûl edilen "Yeni Tüzük" (Nizâmnâme) ile, "Ulu Önder Atatürkün kutlu elile ve onun yüce kurucu ve koruyucu genel başkanlığı altında 12 temmuz 1932 de kurulmuş olan Türk Dili Tetkik Cemiyeti"nin ismi, "Türk Dil Kurumu" olarak değiştiriliyor. (Cumhuriyet, 1.9.19

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (35)

"Büyük Önderin yüksek irşâdlariyle vücûd almış olan Türk Târih ve Dil Tezi" "Bu şayanı hayret hâdisenin izahını, Büyük Önderin yüksek irşatlariyle vücut almış olan Türk Tarih ve Dil Tezinden alacağım. Türk Tarih Tezi diyor ki: 'Dünyada yüksek kültürün ilk beşiği Türk anayurtları ve o kültürü kuran ve bütün dünyaya yayanlar da Türklerdir.' (Bayan Af

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (34)

Agop Dilaçar: "Türkler, Pekin İnsanının soyundan üstün ırk" Dil Kurumu "Başuzmanlarından" Agop (Martayan) Dilaçar'ın (İstanbul, 1895 a.y., 12.9.1979, Üç Horon Ermeni Kilisesi, Şişli Ermeni Mezarlığı) 28 Ağustos 1936 Celsesinde okuduğu "tez"inin başlığı: "Güneş-Dil Teorisinin Antropolojisi"... Tankut'unki gibi onunki de kitab hacminde bir "tez": Üç

Kemalizmin 'Târih Tezi' ve 'Güneş-Dil Teorisi' hurâfeleri (33)

İsmail Müştak Mayakon: "Türk Jenisinin gürbüz buluşu: Güneş-Dil Teorisi" "Güneş-Dil âlimi" ve Mustafa Kemâl'in Sâim Ali Dilemre'nin tâbiriyle- "Selânik Yârânı"ndan olan İsmail Müştak Mayakon'u, evvelce, "Elâziz" isminin "Mutlak Şef" tarafından "Elazık, Elâzığ"a çevrilmesi hâdisesini anlatarken bahis mevzûu etmiştik. (Yeni Söz, 8-13.2.2019142-147; 6