Reşat Nuri Erol

Milli Gazete

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir"-18

MÜRSELÂT - MULKİYÂT ilişkisine bakmıştık Sonra ÂSIFÂT-NÂŞİRÂT ile devam etmiştik "Âsıfât" ve "Nâşirât"tan sonra "Fârikât" kelimesi gelmektedir ve biz de önceki iki yazımızdan itibaren bu kelime üzerinde durmaya başlamıştık. (Mürselat Suresi, 771-6) Kaldığımız yerden devam ediyoruz Hizmette Tedris, Terbiye, İrşat ve Tâlim vardı. Bu dört kutbu birbir

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir" -17

MÜRSELÂT - MULKİYÂT ilişkisine bakmıştık Sonra ÂSIFÂT - NÂŞİRÂT ile devam etmiştik "Âsıfât" ve "Nâşirât"tan sonra "Fârikât" kelimesi gelmektedir ve biz de önceki yazımızdan itibaren bu kelime üzerinde durmaya başlamıştık. (Mürselat Sûresi, 771-6) Kaldığımız yerden devam ediyoruz İnsandaki "dört kutup" Fikir, His, İrade ve Ünsiyet'ten oluşuyordu. Bu

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir" -16

MÜRSELÂT - MULKİYÂT ilişkisine bakmıştık Sonra ÂSIFÂT - NÂŞİRÂT ile devam etmiştik "Âsıfât" ve "Nâşirât"tan sonra "Fârikât" kelimesi gelmektedir. (Mürselat Sûresi, 771-6) "Fırka" veya "Fılka" kayalıklardan kopan taş parçası anlamındadır; ayırmak, bölmek veya seçmek manasındadır. Neşredilmiş veya asfedilmiş gönderilenlerin seçilerek bize uygun olanl

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir" -15

"İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir" konusu geniş ve genel bir konu, önemli ve özel bir konu, konu ile ilgili önceki yazdıklarımızla ve anlattıklarımızla ilgili bir konu; bundan dolayı önemine ve anlaşılmasına binaen önceki yazılarla birlikte okunmalı Kur'an ayetleri yani Mürselat Sûresi'nin ilk ayetleri ile başlamıştık birinci yazımıza. MÜ

"İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir"-14

Âsıfât-Nâşirâtile devam ediyoruz HAYAT Hayatta Nâşirât "Besin" ve "Atık" idi. Çünkü doğum madde ile oluşmaktadır. Doğumu maddi kabul ediyoruz, çünkü önce bedeni yapı oluşmaktadır. Ölüm ise ruhsal olaydır, sonradan ortaya çıkmaktadır. Ölümle hukuki kişilik bitmekte ise de topluluk yaşamaya devam etmektedir. Ahiret düşüncesi de ölümü manevi kılmaktad

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir"-13

ÂSIFÂT-NÂŞİRÂT ile devam ediyoruz YÖNETİM ise ortak çalışma sonunda elde edilen ürünleri bölüştürerek dengeyi sağlamaktadır. Hakları bölüştürmekte, hakkına razı olmayanlara karşı haklıyı korumak için kuvvet kullanmaktadır. Krediyi dağıtarak işlerin yapılmasını sağlayan ekonominin bu yaptığı işe "icra" denmektedir. İdarenin hakları hukuka göre bölüş

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir" -12

ÂSIFÂT - NÂŞİRÂT ile devam ediyoruz "Âsıfât çifti"ni biz "Gaye" ve "Meşiet" olarak belirlemiştik. Bir iş yapıldığı zaman bir hedefi olmalıdır. Abes hareketler düzgün de olsa manasızdır. Şüphesiz hedef ancak bilinçli bir varlık için söz konusudur. Bitkiler ve hayvanlar da yaşamayı hedeflemişlerdir ancak bizim şimdilik o hususta fazla bilgimiz yoktur

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir"-11

"İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir" konusu geniş ve genel bir konu, önemli ve özel bir konu, konu ile ilgili önceki yazdıklarımızla ve anlattıklarımızla ilgili bir konu; bundan dolayı önemine ve anlaşılmasına binaen önceki yazılarla birlikte okunmalı Kur'an ayetleri yani Mürselat Suresi'nin ilk ayetleri ile başlamıştık birinci yazımıza. MÜ

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir"-10

ÂSIFÂT-NÂŞİRÂT ile devam Mevcut kelime ve kavramlar ile izah yapılmaktadır. Bunlara daha uygun terimler veya kavramlar bulunabilir ve hayat daha anlaşılır şekle sokulabilir, yeni keşifler yeni kelimeleri ortaya çıkarır, daha doğrusu kelimelere yeni anlamlar verilir. Dolayısıyla ilk kullanıldıklarında bu anlamlar pek oturmaz. Kavramlar bir defa orta

"İlim İlim Bilmektir, İlim Kendin Bilmektir" - 9

ÂSIFÂT - NÂŞİRÂT ile devam TOPLULUK Topluluğun "Toprak" ve "Halk" yanında dört kutbu vardır. İkisi toprakla ilgilidir: "Ekonomi" ve "Yönetim"; ikisi de halkla ilgilidir: "İlim" ve "Din". İnsanın Hisleri, insanın ihtiyaçlarını tesbit eder. Hislerin içtimaileşmiş şekli olan "Din" de topluluk içinde ne yapılması gerektiğini tesbit eder. İnsanın Fikirl