Abdestte şüphe edilirse

Abdest aldığını bilip, sonra bozulduğunda şüphe ederse, abdesti var kabul edilir. Sual: Bir kimse, abdest aldığını biliyor fakat abdest bozduğunu hatırlamıyorsa, bu kimsenin abdestli olduğu mu anlaşılırCevap: Bu konuda Halebî-i kebîrde buyuruluyor ki:"Abdest aldığını bilip, sonra bozulduğunda şüphe ederse, abdesti var kabul edilir. Abdesti bozulduğunu bilip, sonra abdest aldığında şüphe ederse, abdest alması lazım olur. Abdest arasında, bazı yerini yıkadığında şüphe ederse, orasını yıkar. Abdest aldıktan sonra şüphe ederse, yıkamak lazım değildir.Abdest aldıktan sonra, üzerinde yaşlık gören, idrar mı, su mu şüphe etse, ilk olarak başına geldi ise, yeniden abdest alır. Birkaç defa, böyle şüphe etti ise, şeytanın vesvesesi olduğu anlaşılır ve abdesti tazelemez. Vesveseyi önlemek için, abdest aldıktan sonra, donuna, peştamalına su serpilmesi Kimyâ-yı se'âdette de yazılıdır. Veya nebati pamuk kullanmalıdır.Kap, kacak, elbise, bedenin, suyun, kuyunun, havuzun ve cahillerin, kâfirlerin hazırladığı yağ, ekmek, elbise, yemek vesairenin pis olmasında şüphe etse, temiz kabul edilir."Sual: İslamiyete inanmayanların, İslamiyete uygun olarak yaptıkları işlerin ahirette hiç faydası olmayacak mıdırCevap: Kâfirlerin, mürtetlerin, bazı emellerine kavuşmak için, İslamiyete uygun işler yapmaları, dünyada faydalı olur, rahat, mesut yaşamalarına sebep olur ise de, kıyamet gününde fayda vermez. Çünkü onlar, imanla şereflenmemiştir. İbadetlerin kabul olması için, iyiliklere sevap kazanabilmek