Aşkın kalbinden notlar

Yıllarca amin dediğim dua Hak aşığı Yunus, asırlar önce yüreğinden kopup gelen kelimelerle ne güzel dua etmiş. Ettiği o duaya asırlardır yanık gönüller gözyaşlarıyla ''amin'' diyorlar. Bendenizde 43 senedir Yunus'un bu duasına canı gönülden ''amin'' diyordum. Hamdolsun aminlerimiz ilahi huzurda birikti birikti, dualarımız kabul makamına yükseldi. Rabbim lütfetti, o mübarek diyarları gören bahtiyarlar arasına bizde dahil olduk. Yazının tam burasında Yunus'un o duygu yüklü duasını bir kere daha hatırlayalım. Gönülden aminlerimizi yeniden dua vesilesi ile kabul makamına gönderelim. ''Bir mübarek sefer olsa da gitsem Kabe yollarında kumlara batsam Hub cemalin bir kez düşte seyretsem Ya Muhammed canım arzular seni'' EN HAYIRLI HABER Rahman'a hamd olsun bu vakte kadar nice hayırlı haberler aldım. Hiç şüphesiz hayatımda aldığım en hayırlı haber kutsal iklime yolculuk haberiydi. Haberi veren Bağcılar Yıldıztepe Camii imam hatibi Uğur Aydoğan ve müezzin kayyımı Hüseyin Nalkıran hocalarıma sadece şükran değil, yemek de borçluyum. RAHMET İKLİMİNE HAZIRLIK Evet merhum Tahirül Mevlevi çok haklıydı. "Eli boş gidilmez gidilen yere" Sadece eli boş değil, dili boş, kalbi boş, gönlü boş olarak da gidilmemeliydi. İhramdan tavaf patiğine, çantadan hac ayakkabısına umre alışverişim bir gün sürdü. Hepsini Tahtakale'de hallettik. Fakat umre ibadetine fikri ve kalbi hazırlığım aylarca sürdü. O kutlu beldelere gidecek olmanın heyecanını tam 2 ay iliklerime kadar hissede hissede yaşadım. Ne heyecandı ama... Bu heyecan yanında Dünya Kupası finali heyecanı halt etmiş. EN UZUN GECE 16 Kasım 2022 Çarşamba gecesini hiç unutmayacağım. O gece fani ömrümün en uzun gecesiydi. Adeta o gece dakikalar saat, saatler gün olmuştu. Bir türlü geçmek bilmiyordu o gece. SEHER VAKTİ, SEFER VAKTİ Ne kadar uzun sürerse sürsün, kışın sonu bahar, gecenin sonu seher değil miydi Evet, nihayet karanlık gecenin nurlu sabahına erişmiştik. Vakit vuslata yolculuk vaktiydi. EKİP SAĞLAM YOLA DEVAM Size hemen kutlu yolculuğun değerli yol arkadaşlarını tanıtmak istiyorum. 57. kafile başkanı değerli mevkidaşım İstanbul Sultanbeyli Müftülüğü Din Hizmetleri uzmanı değerli Metin Toprak; son derece halim selim, nezaketli,anlayışlı hoşgörülü. Bağcılar Yıldıztepe Cami İmam Hatibi Uğur Aydoğan; tam bir enerji deposu, bir dakika yerinde durmayan heyecan fırtınası. Bağcılar Hz.Ebubekir Cami İmam hatibi Birol Akça; oldukça sabırlı deneyimli ve hoşgörülü. Ayhan Çokkaş; hayli samimi,disiplinli, hareketli ve ciddi, siyer okumalarının hakkını vermiş. Doğan Alcı, Doğan hocayla kendisini tanıyıp tanıtacak kadar görüşmedik fakat hocanın grubu kendisinden bir hayli memnundu. Yavuz Körükçü; Memleketi Gaziantep, Fındıkzade'de bir esnaf, sağ olsun Akbaba Mehmet Efendi Cami'nde 5 sene dostumuz, refikimiz ve gören gözümüz olmuştu. Bu özellik ve güzelliklerini kutsal iklimde taçlandırmak için acizaneme refakat etmek üzere benimle birlikte Umreye geldi. Kendisiyle anlatmaya kelimelerin kifayet edemeyeceği anlar ve demler yaşadık. Rabbim benim önümdeki engeli kaldırdığı gibi kendisinin de dünya ve ahiretteki bütün engellerini kaldırsın. Yavuz bey o hasta haline rağmen mübarek diyarlarda bana çok güzel arkadaşlık etti. UNUTAMAYACAĞIM ANLAR Medine Havaalanı'ndan salavat ve ilahilerle Mescid-i Nebeviyye gelişimizi, Mescid-i Nebevi'de uyuyan çocuğu, rahmet elçisinin Ravza-i Paki'ni ilk görüşümüzü, Mescid-i Nebevi'de kıldığımız namazların yaşattığı duyguları, Rahmet elçisine kucak açan gül şehrinin güzelliklerinin doyumsuz seyrini, Kuba mescidinden Okçular tepesine kalbimizi dokuyan ve dokunan ziyaret mekanlarını, ilk ihram giyişimizi, Mekke'ye ilk varışımızı, Kabe'yi ilk görüşümüzü, Kabe'yi seyrede seyrede zemzem içişimizi, Beytullah etrafında aşk ile şevk ile dönüşümüzü, Safa'dan Merve'ye asırlar sonra Hz. Hacer Annemizin izinde gerçekleştirdiğimiz yürüyüşü, yorulunca zemzem içmenin tarifsiz mutluluğunu, Sevr'den Arafat'a Hira'dan Müzdelife'ye, İslam'ın doğduğu mükerrem şehirde gerçekleştirdiğimiz o mükemmel seyahati asla unutmayacağım. HAC GİBİ UMRE Medine'de de Mekke'de de tam bir bahar havası vardı. Rahat etmeye gitmedik. Fakat çok rahat ettik. Bulunduğumuz 57. kafile 149 kişiden ve 4 gruptan mürekkepti. Önce beş gün Medine'de rahmet elçisinin (s.a.v) misafiri olduk Medine'ye doyamadık. Hurmalarımızı umumiyetle Medine'den aldık. Mekke'de 11 gün kaldık. Burada da rahmanın(c.c) misafiri olduk Medine'de, Mekke'de de otellerimiz gayet güzeldi. Yemekler tam istediğimiz gibiydi. Diyanet İşleri Başkanlığı'nın hac ve umre konusundaki tecrübelerini her yönde hissettik. Bu sene hac gibi bir Umre yaptık. Her yer çok kalabalıktı. Katar'daki Dünya kupasının umreci sayısını arttırdığı söyleniyor. Bu yıl yine metaf alanına sadece ihramlılar alındı. U DÖNÜŞÜ DEĞİL, HU DÖNÜŞÜ İhramlarımızı giyerken ölümün o soğuk nefesini adeta ensemizde hissettik. Kendi ellerimizle kendi kendimizi kefenleyerek adeta ölmeden önce öldük. Mikat sınırları bize ilahi sınırları bir kere daha hatırlattı. İlahi sınırları aşanların başına neler geldiğini vahyin öğrettiği tarihten ibret nazarlarıyla yeniden okuduk. Beytullah'a arşa yükselen bir sada ile terbiye getire getire vardık. Getirdiğimiz terbiyelerin zihnimizden, fikrimizden ve kalbimizden şirk namına gizli ve açık ne varsa hepsini silip süpürmesi, alıp götürmesi için dua ettik. İlahi huzurdan lütufla dönmek için Beytullah'a edeple vardık. İstikbali'de İstiklali'de kıblede bulduk. Kıblegahımızı karargahımız bildik. Arzın kalbinde, aşkın kalbinde, aklın kalbinde ve kalbin kalbinde özümüze döndük , sözümüze döndük, izimize döndük. Bir kere ''ALLAH'' deyip bir daha dönmemenin arzusuyla aşk ile ''ALLAH ALLAH'' deyip döndük durduk. Emin olun bizim dönüşümüz bir U dönüşü değil, tam bir HU dönüşüydü. Safa'dan Merve'ye, Merve'den Safa'ya bugünden düne