Neyi neden yazmayız

Siz Yeni Asya köşe yazarı Ahmet Battal olsanız,1. Ergenekon davaları sürerken ve sonrasında devleti adalete davet eden yazılar yazsanız, Ve bu yüzden, birileri, "zındıka komiteleri"nin varlığına yüz yıldır inanan sizi bile "ETÖ'cü" olarak damgalamaya çalışsa... 2. "Hükümet-cemaat ittifakı" ve "vesayet kurumlarına ortak operasyon" lafının bile yanlış olduğunu, devletin demokratik devlet olması ve cemaatlerin de sivil cemaat olarak kalması gerektiğini, bilhassa yargıyı bir cemaate veya bir partiye teslim etmenin fevkalade yanlış olduğunu yazıp söyleseniz, Ve aynı birileri sizi "yürüyen tekere çomak sokmak"la itham etse... 3. Muhalefeti susturmak için bel altı operasyon çekmenin demokratik iktidara yakışmadığını seslendirseniz, Ve başka birileri sizi "din düşmanlarının ekmeğine yağ sürmek"le itham etse... 4. On beş Temmuz sonrasında adalet ve hürriyet isteyen yazılarınız beş yüz sayfalık kitap haline getirecek kadar fazla olsa ve basılıp çoğalsa, Ve fakat bu yüzden o aynı birileri sizi de "FETÖ'cü" olarak damgalamaya çalışsa... Ve fakat bütün eski yazılarınız sizi bütün bu isnatlardan aklayıp temizlese, Sonra size birileri "sen neden askerî öğrencilerin tahliyesi hakkında yazmadın, yoksa sevinmedin mi" diye adeta hesap sormaya kalksa... Ne cevap verirsiniz Biz şu cevabı uygun bulduk: 1. Hangi şahsın suçlu olduğunu tesbit etmek bizim değil savcıların ve hâkimlerin görevidir. Medyatik veya sansasyonel de olsa somut olayda hangi kararın adil olacağı meselesine köşemizde girmememiz, herhalde adalet istemediğimiz anlamına gelmez. İstihbarat gazeteciliği yapmayı reddetmemizin ve gizli örgütlerle istihbarat ilişkilerine girmekten daima -şeytandan kaçar gibi- kaçmamızın demokratik hukuk devletini istemediğimiz anlamına gelmediği gibi... 2. Darbecilikten yargılanan kişilerin dosyalarını bilmiyoruz. Bilmemiz de gerekmiyor. Ama basın özgürlüğünün olmadığını ve dolayısıyla bu yargılamaların aleniyetşeffaflık ilkesine uygun yürümediğini biliyoruz ve yargılamanın adaleti konusunda şüphe etmemiz için bu dahi tek başına yeterli. 3. Ama zahire göre -şimdilik- bazı ön kabullerimiz