Yavuz Donat Tüm Yazıları

368 yazı (21 - 30 arası) listeleniyor

Bölgenin vizyon sorunu

TRABZON Şehir onu sevdi... Kucakladı... Yüzde 64.61 oy verdi. Ve omuzlarına büyük bir sorumluluk yükledi. Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Murat Zorluoğlu'ndan söz ediyoruz. "Valilikten" geliyor... Son görevi "Van Valiliği" idi. "Vizyon" sahibi. Vizyon... Bu coğrafya için önemli... Trabzon'un büyük eksiği. Geldik... Şehri birlikte gezdik... Başa

29.04.2019
17 0 0

Başkan Doğru Söylüyor

Necdet Takva... Van Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı idi... AK Parti onu "Büyükşehir Belediye Başkanlığına" aday gösterdi. Necdet Takva iyi çalıştı... Yüzde 40.51 oy aldı... Ama seçilemedi. Ve "Eski görevine" döndü... "Oda Başkanlığına." Onunla "Bugünü ve yarını... Halkın gündemini, beklentisini" konuştuk... Dedi ki: -Sıcak gündem, acil ihtiyaç... E

25.04.2019

Dalyaya Bir Kaldı

Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışının 99. yılını coşkuyla kutladık... "Dalyaya... 100. yıla" bir yıl kaldı. Meclis 1923'te açıldı... Ve... 30 Kasım 1925'te, Meclis'in Genel Kurul Salonu'na bir "Tabela" asıldı: "Hâkimiyet Milletindir." Atatürk, her yıl Meclis'i açış konuşmasında "Aynı vurguyu" yaptı... "Milli irade" vurgusunu, "Egemenlik ulusu

24.04.2019
18 0 0

Bayram... Ve... Huzura Atılan Yumruk

VAN Ankara'nın Çubuk ilçesinde CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'na atılan yumruk, bin 300 kilometre ötede yankılandı... Van'ın Gevaş ilçesinde. Türkiye çok güzel bir seçim yaptı... "Demokrasi bayramı." Bugün bir başka büyük gün... "Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı." 31 Mart "Seçim bayramından çıkan Gevaş", 23 Nisan hazırlığındaydı. Ve soğuk bir rüzga

23.04.2019
9 0 0

Anlıyam Şanlıyam...

VAN Cuma akşamı geldik... Bütün gece kar yağdı... Cumartesi sabahı ise Van günlük güneşlikti. Şehir canlı. Huzur tam puan... Aman nazar değmesin. Van'ın "Sembol ismi" yediden yetmişe herkesin "Kedi annesi" Sevim Kaptanoğlu'na sorduk: -Ne var ne yok... Van nasıl... Vanlı ne diyor "Kedi anne" başladı döktürmeye: "Vanlıyam şanlıyam, Kılıcı kanlıyam, Ö

22.04.2019

Unutmadık

Hayır... Kesinlikle hayır... Unutmadık. Ama seçim süreci... Adaylık tartışmaları... Sonra seçim kampanyası... Seçim... Seçim sonrası... Yurt gezileri derken... "Sincan'ı... FETÖ duruşmalarını" ihmal ettik. Okurlarımız... Şehit yakınları... Gaziler... Yüzlerce mesaj... Soruyorlar: -Bizi unuttunuz mu Hayır... Mümkün mü Dün... Sincan'daydık. İlk Gözl

19.04.2019
15 0 0

Konuşmak İhtiyaçtır... Susmak İse Sanat

Seçimden bu yana geziyoruz... Diyarbakır, Adana, Mersin, Aksaray, Konya. 1. Hepsinde de... Belediyede... "Yeni isimler" var... AK Partili... CHP'li... HDP'li. 2. Bu illerin tamamında "Sığınmacı" mevcut... Suriyeli... Iraklı... Afganistanlı...... 3. Belediye başkanlarının hiçbiri "Nereden çıktı bu sığınmacılar... Artık onlara destek yok" demiyor. Fa

18.04.2019
12 0 0

İşte Belediyecilik

KONYA Mevlana Kültür Merkezi... Zafer Meydanı... Bedesten... Atatürk Evi... Etnoğrafya Müzesi... Larende Caddesi... Kelebek Vadisi... Turgut Özal'ın, Vecdi Gönül'ün okuduğu Gazi Lisesi... Meram... Şerafettin Camii... Adnan Özkaymak'la birlikte şehri gezdik. Tertemiz. İşte belediyecilik. Sille Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı mirası, 5 bin yıllık ye

17.04.2019
11 0 0

Mevlana'nın Diyarından

KONYA Yüksek Hızlı Tren... Rahat... Konforlu. Ankara-Konya... "Business" sınıfı... 45 lira. 65 yaş üzeri "Yüzde 50 indirim." Kahvaltı dahil. Tren yabancı dolu... "64 ülkeden." Malta, Filistin, Endonezya, Küba, Bulgaristan, Somali, Vietnam, Kenya, Romanya....... Hepsi de "Diplomat." Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu da trende. Yabancı diplomatlar "T

16.04.2019

Büyük gelişme

Seçimin üzerinden 2 hafta geçti... Sonuçlarla ilgili tartışmalar devam ediyor... Fakat... "Güzel bir gelişme" var; Kimse "Seçmeni aşağılamıyor." Kimse seçmeni "Cahil oy çoğunluğu" diyerek suçlamıyor. Kimse seçmen için "Koyun sürüsü" benzetmesi yapmıyor. Kimse "Benim oyumla dağdaki çobanın oyu bir mi" demiyor. Önemli gelişme... Ne kadar sevinsek yer