Yavuz Donat

Sabah

Siyaset... Üslup... 'Ahlak'

Recep Tayyip Erdoğan, Cumhurbaşkanı seçildi... 10 Ağustos 2014. Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde, Cumhurbaşkanlığı yemini etti... 28 Ağustos 2014. Yemin günü... Meclis'e gittim. Ama... Önce Süleyman Demirel'e uğradım. Neler konuştuğumuzu da yazdım. SABAH-29 Ağustos 2014 Cuma. - Şu anda milletvekili olsaydınız, ne yapardınız Demirel'in yanıtı... Kel

Dicle'nin tacı, ekonominin nabzı

DİYARBAKIR Mehmet Kaya... Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı. Aradık... Toplantıdaydı... "Müteahhitler" ile. "Toplantı bitmek üzere" dedi: - Bir saat sonra bekliyorum. - Hayır, hemen geliyoruz... Toplantıya biz de katılacağız... 27 müteahhit... Konut sektöründe... Tanıştık... Dinledik. İnşaat malzemelerinde "KDV indirimi" istiyorlar. "Demir ve çimento

Tarihin merkezindeki şehir

DİYARBAKIR Malabadi Köprüsü... Zerzevan Kalesi... Surlar... Kitabeler... Burçlar... Çarşılar... Camiler... Mağaralar... Hevsel Bahçeleri... On Gözlü Köprü... Silvan... Peygamberler ve krallar diyarı Eğil... Ergani... Dicle... Lice... Kulp... Bismil... Kaleler... Hanlar... Konaklar... Diyarbakır... Tarihin tanığı, kabına sığmayan, kadim şehir. Görme

Kutsal nöbet

DİYARBAKIR Anneler... Babalar... Kardeşler... Evlat özlemi ile yanıp tutuşan aileler... "877 gündür" nöbetteler. "Evlat nöbetini" Hatice Akar, başlattı... Tek başına... 3 Eylül 2019'da. Sonra... "Diğer anneler" katıldılar. Bugün... "254" anne var. Aile fertleri... Anneleri yalnız bırakmıyorlar. "34 kişi" örgütten kaçtı... Ailesine kavuştu. Diyarbak

Çoruh'a vurulan mühür

YUSUFELİ (ARTVİN) Geldik... Gördük... Gezdik... Beğenmek ne demek, hayran kaldık... Gurur duyduk... Heyecanlandık. Süleyman Demirel ile Keban Barajı'na, Turgut Özal ile Atatürk Barajı'na ilk gidişlerimizde de aynı duyguları yaşamıştık. Yusufeli Barajı... Bir dünya harikası. "Son durumu" öğrenmek ister misiniz Yüzde "99.9"u bitmiş... İki hafta önce

Adım adım 'uzay çağına'

Siyaset, siyaset, siyaset... Varsa yoksa siyaset... 724 siyaset... TBMM eski Başkanı Cemil Çiçek, "Siyasetin dışında da bir dünya var" dedi... Ve ekledi: - Bir anket yapın... Siyaset mühendisliğine soyunan ve gecegündüz siyaset konuşanlara sorun... OSTİM'i... Dünya ile rekabet eden sanayi, üretim, ihracat merkezini acaba kaçı biliyor Cemil Bey, "İs

Yeter! Söz milletindir!

Türkiye'nin çok partili siyasi yaşamında, daha etkili "slogan" ve unutulmayan "seçim afişi yok." Cumartesi... 15 Ocak... AydınÇakırbeyli... Adnan Menderes Müzesi. Köksal Toptan ile müzeyi gezerken... O afişin... "Yeter! Söz milletindir!" afişinin önüne gelince durduk. Birlikte fotoğraf çektirdik: - Köksal Bey... Bu afişin "hikâyesini" biliyor musun

Müzeyi gezerken

Aydın'da... Kimi darbe mağduru, kimi darbe mahkemelerinde yargılananların torunu... Dostlarla... Köksal Toptan... Süreyya Sadi Bilgiç... Yavuz Koraltan... Ömer İleri... Menderes ailesinden bazı isimlerle... Adnan Menderes Müzesi'ni gezerken... Bir dönemin dillerden düşmeyen şarkısı aklımıza geliverdi:"Gözümde canlanır, koskoca mazi." Müzede... Koca

Yaşasın demokrasi

AYDIN Cumartesi... Akşam... Çakırbeyli... Adnan Menderes Müzesi... Televizyon... Canlı yayın... "Anıt gibi müze" açılışı... Başkan Erdoğan konuştu... "Menderes ailesi mensupları" konuştular... "Tören... Toplantı... Başkan'ın gençlerle buluşması... Canlı yayın bitti" diye düşünürken... Bir anons: - Şimdi de Sayın Yavuz Donat konuşacak. Sürpriz! Heye

Menderes'e yakışan 'Anıt Müze'

Yarın, Aydın'da olacağız... Adnan Menderes'in doğduğu Çakırbeyli'de."Müzenin" açılışına katılacağız... "Adnan Menderes Müzesi." Menderes... "Gözü açık gitti." Bütün arzusu... "Yassıada'dan çıkmak, Çakırbeyli'deki çiftliğinin yakınından akan Çine Çayı'nın kenarında oturmaktı." Ve... Bir söğüt ağacının altında sigarasını yakmaktı... "Yenice sigarası.