Bizimkisi düşmana benzeyerek, celladına âşık edilerek gerçekleştirilen bir yok edilme, yok olma biçimi. Fiilen dışarıdan işgal edilemeyen bu ülkenin içeriden zihnen işgal edilmesi, mankurtlaştırılarak, savaşmadan ele geçirilmesi! Hâyânın, edebin, ahlâkın en güzel örneklerini dünyaya sunan bu toplum, şu an öyle bir çürüme, kendini inkâr ederek gerçekleştirilen bir intihar biçimi yaşıyor ki, tam anlamıyla çürüyüp yok oluyor!
Müdahale şart! Âcil müdahale! Bu sebeple İmdat çığlığı! Duyulursa duyurulursa...
Devlet, aileler, STK'lar, cemaatler, herkes üzerine düşen görev ve sorumluluğu adam gibi yerine getirmezse; bu pasif nihilizm, uyuşturucu konformizm ve yok edici oportünizm ile yok olacağız hep birlikte toplum olarak. Bizler de elbette İmdat çığlığı ile haber vereceğiz.
İnancını, değerlerini yitiren bir toplum ayakta duramaz: Dışarıdan bir saldırıya gerek kalmadan içeriden çürüye çürüye paldır küldür yok olur gider.
Bu toplumun değerleri yok edildi. En değersiz olan en değerli katına yükseltildi; en değerli olan da en değersiz derekesine düşürüldü! Tanzimat'la başlayan kendinden ŞÜPHE, yerini Meşrûtiyet'le ve Cumhuriyet'le kendini İNKÂR! Bugün içinden geçtiğimiz postmodern-güle-oynaya-yok-oluş süreciyle birlikte İNTİHAR!
Tehlikeden haber veren İmdat çığlığını duyan var mı Duymayan, görmeyen, duyarlılığını kaybetmiş "özürlü toplum" durumuna geldik/getirildik. "Meyyiti müteharrik" (hareket eden ölü), robot tipler oluşturuldu. Haram-helal ölçüleri yok oldu, yerle bir oldu. İnsanlar, bütün İslâmî ölçüleri hiçe sayarak suç şebekeleri kurabiliyor; hırsızlık, soygun, rüşvet, yolsuzluk biçimlerini son derece normal para kazanma, rızık kapısı araçları olarak görebiliyorlar! Bu toplum, Müslümanlığın insanı karakter sahibi, adalet sahibi, kanaat sahibi, şahsiyet sahibi yapan o muazzam ilkelerini hiçe sayabiliyor, ayaklar altına alıyor, kendi sosyal yapısına ve dokusuna dinamit döşediğini göremeyecek kadar çürüyor, yozlaşıyor, ruhsuzlaşıyor! Böyle bir toplum ayakta durabilir mi Varlığını sürdürebilir mi

14