Saffet Emre Tonguç

Hürriyet

İçinizi ısıtacak, ışıltılı yeni yıl rotaları

Yılbaşı denince aklınıza çam ağaçları, soğuk hava ve lapa lapa yağan kar mı geliyor Oysa her daim sıcak ekvator kuşağında ve yeni yılda yazı yaşayan güney yarımkürede işler çok daha farklı. Gündüz güneşin ve denizin tadını çıkarıp akşam yeni yılı karşılamak kulağa değişik geliyor ama oldukça cazip. Bu hafta sizi sıcak rotalara davet etmek istiyorum

Noel ve yılbaşının en davetkâr Avrupa şehirleri

Aralık ayı geldi; yeni bir yıla dair dilekler yeşermeye başlıyor içimizde. Geride kalan sene ne kadar zorlasa bile bizi, yeniden başlamanın umudu baskın geliyor. Bu mevsimde adeta birer masal diyarına dönüşen, Noel'i ışıl ışıl karşılayan, şatafatlı Avrupa şehirlerine çevirelim rotamızı. Bir arada olmayı, paylaşmayı, eğlenceyi hatırlayalım. Dilerim

Bulutların üzerinde, dağların zirvesinde

Her mevsimi ayrı güzeldir dağların. Farklı bir özgürlük duygusu verir insana. Sanki dünyanın tepesinden, her şeye çok uzaktan bakıyormuş gibi hissedersiniz. 16 yaşımdan beri kayak yapıyorum. Mesleğim gereği dünyada kayak sporunda yıldızlaşan neredeyse her yere gittim. Zirveye doğru yaptığım o yolculuk her seferinde beni heyecanlandırıyor. Hele metr

Büyülü kentin bilinmeyenleri

Hayat bu ya, her zaman dümdüz olmuyor yollar. Tökezliyoruz, düşüyoruz, kalkıyoruz ama devam ediyoruz yaşamaya. Hele ki bu kadar kıymetli bir coğrafyada yaşarken. Zor zamanlarımda benim için en kıymetli can simidi, tarih. Bugün beni yorunca geçmişten gelen dersler kulağıma küpe oluyor, yıllar öncesinden dilden dile dolaşan hikâyeler ruhumu rahatlatı

Sanatın açtığı kapıların ardına bakalım

Bir seri sergiden öte, farklı platformlarda bir buluşma alanı olarak tasarlanan İstanbul Bienali'nin bazı mekânları, sergilerden bile ilgi çekici. Ücretsiz olarak gezebileceğimiz bienal 20 Kasım'da sona eriyor. Çocukların ara tatiline denk gelen bu son haftada umarım siz de yazımı okuyup sanatın rehberliğinde şehri keşfetmenin benzersiz tadına varı

Renklerine hayran kalacağınız rotalar

Çok klasiktir ama yine de sonbaharın renklerinin dansını hatırlatmayı kendime görev bilirim. Mevsimin melankolisine kapılıp bu güzel zamanı kaçırmayın. Geçen hafta yurtdışından başladığımız güz yolculuğumuza bu hafta cennet ülkemizle devam edelim...Doğası sizi büyüleyecekBOLUSonbaharın güzelliğinin adeta resmigeçit yaptığı bir yer Bolu. Sünnet Gölü

Bir de sonbahar renkleriyle görün

Sonbahar serin rüzgârları ve yağmurlu günleriyle kendini artık iyice hissettiriyor. Bu demek değil ki evlere kapanıp oturacağız. İlk akla gelen şehirlerden değil, güze en yakışan farklı rotalardan bir liste hazırladım size. Yazın bittiğini kabul etmekte zorlananları veya "Biraz daha güneşe ihtiyacım var" diyenleri de unutmadım tabii. Kısacık bilgil

Biliyoruz-bilmiyoruz demeyin | Şehrinizi yeniden keşfedin

Bu hafta yaşadığımız şehirde bir turist gibi gezmenin rehberini hazırladım. Sadece İstanbul'dan değil, Bursa, Ankara Antalya'dan da önerilerim var. İster kısa bir hafta sonu gezisi planlayın, ister gün içinde yolunuzu biraz değiştirin; bu liste çok işinize yarayacak...Keşif yolculuğu her zaman önce özden başlıyor. Halka halka genişlediğini hissediy

'Yer-yüzü Gök-yüzü' arasındaki şehir

Bir kalenin yamacına kurulmuş, yüzünü Mezopotamya'nın bereketli topraklarına dönmüş, hoşgörü kenti, taşın başkenti Mardin. Coğrafyası, tarihi, mimarisi ve mutfağıyla her göreni kendine hayran bırakıyor. Bu kez değerli sanatçı Lolita Asil'in sergisi için yolumu düşürdüğüm kente seyahat planı yapacaksanız 19 Ekim'e kadar sürecek sergiyi kaçırmayın.Do

Sarı yazın peşinde, huzur dolu rotalar

Ekim ayı hepimiz için bir hasat zamanı. Baharda ekip yaz boyu büyüttüklerimizi toplama ve kışa hazırlanma vakti. Yaz rehavetinden çıktığımız bu günlerde, yoğun tempoya kapılmadan biraz 'kendine dönmek' isteyenlere güzel bir inziva otelleri listesi hazırlamak istedim. İstanbul ve çevresinden başlayarak Ege boyunca sarı yazın peşinde Akdeniz'e kadar