Kur'ân-ı kerimi bastırıp satmak

Kur'ân-ı kerimi bastıranlar, maloluş fiyatına yakın, az bir kârla satmalıdır.

Sual: Kur'ân-ı kerimi bastırıp, kâr maksadı ile satmanın, dinimiz açısından mahzurlu tarafı var mıdır

Cevap:Kur'ân-ı kerimi bastırıp satanlar, bunu kitapçılık ticaretine alet edenler, Kur'ân-ı kerim öğretilmesine, okunmasına sebep olmak niyeti ile olursa, caiz ve sevap olur. Aldığı satış parası helal olur. Fakat, böyle niyetin alameti vardır ki, maloluş fiyatına yakın, az bir kârla satmalıdır. Geçimi başka kitaplardan sağlanıyorsa, Kur'ân-ı kerimi kârsız satmalıdır. Şir'a'da deniyor ki:

"Mu'âz bin Cebel hazretlerine, falanca, Kur'ân-ı kerim yazıp satıyor dediklerinde, bu, Kur'ân-ı kerim satmak değildir. Kâğıt ve işçilik ücreti istemektir. Kur'ân-ı kerimi satmak demek, onu para ile, ücret ile öğretmektir buyurdu."

Kur'ân-ı kerimi, okuyarak geçim vasıtası yapmak için ezberleyen hafızlar ve tecvid ile okumayıp, teganni ile okuyan hefızlar, gerçekten hamele-i Kur'ân değildir.(Çok hafızlar vardır ki, Kur'ân-ı kerim, bunlara lanet eder)hadis-i şerifinde bildirilenlerden olurlar.

Sual: Bir kimse, kiraladığı yerde iş yapmasa veya oturmasa da, kira ücretini yine de vermesi gerekir mi

Cevap:Bir dükkânı kiralayıp teslim alan kimse, bir müddet iş yapmayıp, dükkân kapalı kalsa, kirayı tam vermesi lazımdır. Kira ücreti, bir senelik olmak üzere, her aylığı şu kadar liraya olarak caiz olduğu gibi, senelik toptan söylemek de caizdir. Kiracı, sanatını, işini değiştirirse, iflas ederse, başka şehre yerleşirse kira fesholur.