Eli kanayanın namazı

Başka bir mezheb, ancak ihtiyaç hâlinde, yani haraç bulununca taklit edilebilir. Sual: Eli kanayan Hanefi mezhebindeki bir Müslüman, Şafii veya Maliki mezhebinde kan abdesti bozmaz, ben Şafii mezhebine uyarak namazımı kılarım dese, kıldığı namaz sahih olur mu Cevap: Başka bir mezheb, ancak ihtiyaç hâlinde, yani haraç bulununca ve o mezhebin bütün şartlarına uyarak taklit edilebilir. Hanefi mezhebindeki bir Müslümanın, Şafii mezhebini taklit etmesi, ancak bir farzı yaparken veya haramdan sakınırken karşılaştığı haraçtan, sıkıntıdan kurtulması için caiz olur. Caiz olduğu zaman da, taklit edilen mezhebin bütün şartlarına uyması lazımdır. Zira Bahr-ül-fetâvâ kitabında; "Hanefi mezhebinde olanın, vücudundaki yarasından durmadan kan aksa, her namaz vaktinde abdest alması güç olsa, Şafii mezhebine uyarak namaz kılması caiz olmaz" denilmektedir. Çünkü Şafii mezhebinin şartlarına da uymayınca, namazı sahih olmaz. Sual: Cenazeyi, zaruret yokken, vefat ettiği yerden başka bir yere götürmek mahzurlu mu Cevap: Cenazeyi, bulunduğu şehirde gömmek müstehaptır. İki veya dört kilometreden az uzağa götürmek söz birliği ile caizdir. Daha uzağa götürmek ihtilaflıdır. Yakup ve Yusuf aleyhimesselâmın cenazeleri Mısır'dan Şam'a nakledildi ise de, onların dinlerinde nakil caiz idi. Definden sonra caiz değildir. Redd-ül-muhtârda, bir kimsenin ölmeden önce, öldüğünde başka yere götürülmesini vasiyet etmesinin bâtıl olduğu bildirilmektedir. Sual: Bazı yerlerde, kızdığı kimseye "Nemrut"