Ramazan ve Kurban bayramlarının alternatifleri olmaz1

Bayram; mü'min insanlar tarafından Allah'ın emrettiği şekilde son Rasûlü Hz. Muhammed (sav)'in örnek ve önderliğinde vahiy ile inşa olunmuş hayatın zafer kutlamasıdır. Allah'ın arzında Müslümanların meşru olarak kutlayacakları Ramazan ve Kurban adında iki bayramları vardır. Bunların dışındaki bayramlar cahili bayramlar olup Müslümanları bağlamazlar. Rasûlüllah (sav) Medine'ye hicret ettiklerinde, Medinelilerin eğlendikleri iki günleri vardı. Peygamberimiz (sav);"Bu günler nedir Diye sordu"Medineliler; "Biz cahiliye döneminden beri bu günlerde eğleniriz" dediler. Bunun üzerine Peygamberimiz;"Allah size, o iki gün yerine daha hayırlı iki bayram vermiştir. Bunlar Ramazan ve Kurban Bayramlarıdır." (Ebû Dâvûd, Salât, 245; Nesâi, Salâtü'l-Îdeyn,1) buyurdu. Bayram algısı ve kutlaması, toplumların din ve ahlâk anlayışları ile paralellik arz eder. Medine toplumunun putperest izlerden temizlenmesine Ramazan ve Kurban Bayramları yardım etmişlerdir. Tutulan oruçlarla Rahmet-i Rahman'a kavuşmayı ümit edenler, Kurban Bayramı'nda da Allah'a karşı gösterilen büyük sadakatin hatırasını yâd ederler. Böylece başarıyla verilmiş bir imtihanın neşesini, içlerinde hissederek "çok ve anlamsız" olanlardan sıyrılıp "Bir ve Hakk" olana yönelirler. Bayram hakiki anlamda