Rasim Ağabey de gül diyarına yürüdü

"Ölüm nedir biliyor musun Önünde sonunda çalacağımız tek hakikat kapısı" "Gül Yetiştiren Adam" bu hakikatle yaşadı. Yedi güzel arkadaşını her ölüm ülkesine uğurladığında, bu gerçeği bir kez daha duyumsadı. Kendisinin de bu hakikatle yüzleşeceğinin bilinci ile davrandı. Fakat her daim mütevekkil bir sima ile güller ülkesinden korkmadan, ürkmeden hazır ve sevgi dolu tebessümünü yüzünden hiç eksiltmeden huzurla sırasını bekledi. Biliyordu ölüm korkunç olsa, hiç ölür müydü Rahman'ın âşıkları. Âlim ve Âzim olanın güller diyarına dönüştü ölüm. "Bizi bir Yaradan var, Yaradanın emriyle gene kendisine dönüşümüzdür ölüm", Tevvab'ın yanında başka ölüm yoktu, bir daha ölünmeyecekti; "Bir daha ölmemek üzere Dönüşümüzdür ona" Edebiyat çevrelerinde güzel anılar bıraktı. Devasa zarafetini, inceliğini düğün gecesi bile göstermekten geri durmadı. pushfn('ads'); Yedi güzellerden rahmetli Akif İnan'ın "Edebiyat, Kültür ve Sanata Dair" adı ile yayınlanan anılarında, düğün gecesini Necip Fazıl'ın sohbetinde geçiren Rasim Özdenören nezaketi, saygısı, hürmeti ile tüm zamanların gençlerini hayretlere gark etmekte; " Ankara'ya gelişlerinden biri Rasim Özdenören'in evlendiği güne rastlamıştı. Rasim'se bu özel durumunu bir mazeret saymayarak, o geceki Üstad'ın sohbetini kaçırmamak için bizimle birlikte geldi. Sohbet geç saatlere kadar devam etmişti. Bir arkadaşımız, yanılmıyorsam (Nuri) Pakdil olacak: "Üstad'ım izin verirseniz, Rasim erken ayrılsa..."Herkesi bir tebessüm kuşattı. Birimiz açıkladık: "Rasim bugün evlendi de..." Üstad, şefkat dolu bir hayret nidası kopardı: "Vah evladım! Yani bu gece miydi" "Evet" dedik. Güveyimizi yolculadık. Rasim'in bu jesti Üstad'ı öyle duygulandırmıştı ki, gecenin kalan parçası Üstad'ın Rasim için gıyabi zarif iltifatları ile ihya oldu." Necip Fazıl'ı hayretlere düşüren Rasim Ağabey. O, zarafetin yemyeşil yapraklı hali, kavi bir Müslüman'dı. pushfn('ads'); Gül desenli gönüle ancak dürüstlüğü, yalandan uzaklığı, daima hak üzere kul hakkı yemeden dosdoğru bir yaşam grafiği alındığında, tebliğin yapılabileceğini; "Müslüman'ın en etken tebliğ aracı bizzat yaşayışıdır" Gül yetiştiren adamın gayesi daha fazla,