Mutlaka Terk Edip Gidecek Bir Gün!

Kedi ile farenin, kurt ile kuzunun, tilki ile tavuğun arasındaki husumet hilkattendir. Hak ile batılın ezeli ve ebedi şekilde kavgalı olması da Tom ile Jerry, Wile E. Coyote ve Road Runner, Tweety ile Sylvester bir araya gelip "Hepimiz kardeşiz, birbirimizi neden ürkütüp incitelim, bu dünyanın nimeti hepimize yeter, niçin anlamsızca kavga edelim" gibi sorgulamalara girerse çizildikleri filmler final yapmış olur. Her canlı hilkatine uygun davranır ve yaratılış özelliklerinin dışına çıkmak beşer için yeti kaybına uğramaktır. Aynı zamanda (yaratıldığını kabul etsin etmesin) herhangi bir canlı, yaratılışa uygun davranmadığında ahlakın cüzü olarak gösterilebilecek ölçütlerin dışına taşar. O ölçütler erdem diye tanımlanır ve insan hareketlerinden hayvanlara, bitkilere kadar can taşıma liyakati barındıran her şeyde kendini gösterir. Aristo'ya göre "Her erdem hem erdemi olduğu şeyi iyi hale getirir hem de onun işini iyi yapmasına izin verir. Örneğin gözün erdemi gözü göz yapar ve gözün fonksiyonunu yetkin kılar. Çünkü görme, gözün erdeminden dolayı olması gerektiği gibi gerçekleşir. Aynı şekilde atın erdemi bir atın hem bizzat kendisini yetkin yapar hem de onu koşmada, binicisini taşımada ve düşmanla karşılaşmada iyi hale getirir." (Aristoteles, Ethika Nikomakheia, S. 108, Sentez Y, 2014 Ankara) Ulaşım alanında istifade edilmesi, iyi koşması yahut binit olarak kullanılması atın erdeminden sayıldığı gibi fare milletinin fertlerinin kedilerden çekinmesi, kendisini ve çoluk çocuğunu koruyacak önlemler alması, bu kemirgen türün erdemidir. Keza kedi milleti fare kovalamak, sair zamanda tembellik ederek olur olmaz yerde yan gelip yatmak, uyuklamak gibi kendi erdeminden sayılan eylemleri terk ederse yaratılışına uygun davranmamış olur ve bir zaman sonra da kedilik istidadını kaybeder. Ayrıca davranışların takip eden nesillere aktarım sorumluluğu da vardır ki, terk edilen kedi seciyesi evladü iyali bütünüyle işlevsiz hale getirir. Kedi miyavlamak, köpek havlamak, at kişnemekle maruf, bu işlevlere memur ve mesuldür. pushfn('ads'); Hayvanlar arasında gözlemlenebilecek kadar bariz gerilim insan için gerekli ve geçerli sayılmaz. Yani insan istidadı göstermek adına tekamül için bir kısım insanları yahut diğer canlıları hatta cansızları düşman görmek gerekmez. Böyle bir harekete başvurulan yerde kişisel hesaplar devreye girer. Hele ki milletler, mezhepler, meşrepler, dinler arasında çıngar çıkarılıyorsa bunda kişisel ihtirasların rolü hayli büyüktür. Taraflar arasındaki hırgür sadece çıkaranın işine yarar. Çünkü kitle ruhunu canlı tutmak için müstahkem mevkide olanın yapay devinimlere ihtiyacı vardır. Dolayısıyla konu komşunun potansiyel tehdit, danışıklı dövüşülenlerin yahut danışıksız öpüşülenlerin fonksiyonel tehdit olabildiği görülür. Suriye'nin düşmanlığıyla yetinilmediği durumlarda Irak Kürt Bölgesel Yönetimi'ne bağlı topraklara ya da Kürdistan Bölgesel Yönetimi'ne yahut Irak Kürt Bölgesi'ne veya çokça anılan