Modern Türk resmini ne kadar biliyoruz

Elif Dastarlı'nın 'Yan Kapıdan Girenler-Modern Türk Resminin Analizi' meraklısına gerekli bir kitap. Bu özenli çalışmaya kütüphanenizde yer ayırın. Müzeleri, sergileri geziyoruz. Peki, gördüklerimiz hakkında ne kadar bilgi sahibiyiz Bu açıdan sanat tarihi, resim ve heykel üzerine bizi düşünmeye çağıran kitapları okumalıyız.Hepimiz evimizde, kütüphanemizde küçük bir rafı bu kitaplara ayırmalıyız.Elif Dastarlı'nın 'Yan Kapıdan Girenler-Modern Türk Resminin Analizi' kitabının zamanlamasını bugüne uygun buldum.Kitabın ilk sayfasında 'Umut Burnundan Dolaşarak' kitabından bir alıntı var:"Adnan Benk: Klasik bir resmin yapısı, düzenlemesi neden bize yabancı gelsinÖmer Uluç: Çünkü burada yaratılmamış. Bambaşka bir kültürün zincirleri içinde yaratılmış. Onun bir öncesi ve sonrası var. Bizim girişimiz yandan oluyor."'Sunuş ya da Bir Sanat Tarihi Tartışması' yazısını okuduğunuzda da Türk resminin modernleşmesi üzerine bilgiler ediniyorsunuz.Yazının ilk cümlesi, kitabın gelişim çizgisini sezdiriyor: "Yıllar önce Nazmi Ziya'nın (Güran) Taksim Meydanı resmini görüp üzerine düşündüğümde, yakın tarihimizdeki paradigma değişikliğini araştırmaya dair bir heyecan duymaya başlamıştım.Cumhuriyet'in ilânından sonra 1930'lu yıllarda gerçekleştirilmiş ve aslında bir üçlemenin parçası olan eser resmî ideolojinin tahayyülü bir imgeler bütününü, üçlemeyse eskiyle yeninin karşılaşmasını, hatta adeta çarpışmasını ifade ediyor. 'Taksim Meydanı' itibariyle kamusallık, birey, kimlik, modernleşme ve çağdaşlık gibi her dönem tartışmaya açık ve pek çok değer yargısıyla yüklü bir anlam dizgesine ulaşıyor.Yan Kapıdan Girenler-Modern Türk Resminin AnaliziElif DastarlıHayalperest YayınlarıSanat tarihçisinin amacının, objektif ya da değil, var olanı yansıtan ve gücünü varlığından alan imgelerin yer aldığı her tarzı, üreticisi olan her sanatçıyı ve üretilen her eserdeki spesifik önemi keşfetmek olduğuna inanıyorum ve bu çalışmada