Faizle mücadeleden faizli mevduata

Domuz Etini Zemzemle mi Soslasak Tartışmaları Günler nasla başlayıp faiz tartışmalarıyla devam eden bir süreç yaşıyoruz. Öncelikle bu alanda konuşmanın hakikaten tehlikeli ve uçurumun kenarında dolaşmak değil kendini pervasızca uçurumdan aşağı atmaktan farksız olduğunu hatırlatalım. Çünkü son dönemdeki bu tür tartışmalar, şüpheli şeyler üzerinde değil İslam'ın apaçık haram kıldıkları hakkında konuşmaktan hatta bunları tecviz (caizmiş gibi lanse etme) çırpınışlarından ibarettir. Mesele daha tam vuzuha kavuşmadığı için Müslümanların ve ilmin izzetinin savunulması gerektiğine inançla; işin fetva kısmına girmeden meselenin "kur korumalı" tarafına değil de kesin olan faiz tarafının haramlığının lamının ciminin olmadığını belirterek bu uyarıyı yapmak her mümin için zorunludur. Her fırsatta dini söylemleriyle ön planda olan ve kendisini muhafazakâr olarak tanımlayanların, faizli mevduatı ekonomik program olarak kullanmaları "faize karşıyız" söylemleriyle çelişmektedir. Anlaşılan o ki mesele ne faiz ne mevduat ne de devlet bekası Gemisi batan kaptanın çıkış yolu olarak her yolu mubah görmesi gibi bir durum söz konusudur. pushfn('ads'); Günlük hayatta yaşadığımız maddi ve manevi krizlerin temel sebeplerinden biri faizci kapitalist sömürü sistemidir. Hatta ülkemizde ve dünyada ekonomik sıkıntıların ana kaynağını oluşturmaktadır. Elbet bu yönüyle faiz sonuç değil sebeptir. FETVA KONUMUNDAKİLERİN ACELECİLİĞİ!Bugün kamu garantili banka mevduatındaki faize "ama kur endeksli kâr; helaldir" demek -affınıza sığınarak- olsa olsa domuz etinin sosunu zemzemle yapmak caiz midir değil midir tartışması yapmaktır. Meselenin faiz veya domuz gibi haramlığı açık bir konuda olduğu vuzuha kavuşursa, sosun caiz olup olmadığını konuşmaya bile gerek kalmaz. Bu konuda da fıkıh ilmi erbabı, düşüncelerini net olarak belirtirse mesele daha iyi anlaşılır. Olayın vahametini ifade için verdiğimiz örnek karşısında her Müslüman'ın içi kalkmış, midesi bulanmıştır. Bu, hakiki imanın ve haramlara girmemek uğrunda yaşanılan bir ömrün insan vücudunda oluşturduğu biyolojik bir tepkidir. Fıtrat dini olan İslam'a tam manasıyla teslim olanlara Allah'ın ihsan ettiği fıtrî bir reflekstir. Şuna eminiz ki fetva konumunda olanların son zamanlarda ağızlarından çıkan taraflı cümleler karşısında da şuurlu bir Müslüman'ın vücudu aynı tepkiyi vermektedir. pushfn('ads'); Finans çevreleri bile meseleye tam olarak nüfuz edebilmiş değilken, sürecin nasıl işleyeceği, neyin nasıl yapılacağı hangi kılıf giydirileceği belirlenmemişken; bu konuda ihtimaller üzerinden fetva olarak anlaşılacak videolar yayınlamanın ne anlamı olabilir Hayır adına yapılmayan, haramlara karşı ortaya konulamayan, fakat faiz (şer) söz konusu olduğunda belki de İslam'la birlikte imanı kaybetme pahasına gösterilen bu aceleciliğin (Neml, 46) sebebi nedir Fe eynetezhebûn (Hâl böyleyken bu gidiş nereye) (Tekvîr, 26). Evet, bu konuda Mahmut Toptaş'ın; sıcak bir Ramazan günü üzerine eşek semeri örterek su içen birine niye böyle yaptığı sorulunca, "Allah, beni eşek zannetsin diye" şeklindeki meşhur fıkrası tam da yaşanan durumu anlatıyor. Durum elbette komik fakat buradaki yanlışın hayvanların oruçla mükellef olmadıklarını ifade etmekten ya da halkı kandırıp faize helal demektendedirtmekten öte Allah'ı kandırmaya çalışmak olduğu aşikâr. Faizin haramlığının nas ile sabit olduğunu savunup, insanları mevduata yönlendirmek