"Ben hiç kimseye iyilik yapmadım!"

Hindistan'ın büyük velîlerinden olan Rükneddîn Ebül Feth hazretleri, 1320 (H.720) yılında Mültan'da vefât etti.

Bu zât şöyle anlatıyor:

-Bir gün Emîr-ül müminîn Alî radıyallahü anh; "Ben hiç kimseye iyilik yapmadım" buyurdu.

Cemaat anlamadı.

Hattâ hayret edip;

"Yâ emîr-el-mü'minîn! Anlayamadık. İnsanlara, sizin gibi iyilik yapan, yardımda bulunan bir başkasını bilmiyoruz" dediler.

Ve îzâh beklediler.

Hazret-i Alî de;

"Allahü teâlâ Câsiye sûresi 15. âyetinde meâlen; (İyilik eden kendine, kötülük eden de kendine etmiş olur) buyurdu. Onun için ben bir iyilik yapmışsam kendim içindir, başkası için değil" buyurdu.

● ● ●

Bir gün de bu zâta;