Kimlik çıplakları

Kimlik tartışmasını açanların öncelikleri kendilerinin ne olduğudur. Hayır, bizimkilerin derdi ne oldukları değil, ne olmadıkları. Kendilerini kazanılmış kimliklerinden boşaltırken ve yeni kimlik de yükleyemezken insanlara kim olduklarını dikte etmeye kalkıyorlar. Durumumuz bu kadar tuhaf!

Öcalan'a miting düzenlemeye kadar gidenlerin terör estirerek yapmak istediklerine bakın anlarsınız. "Bize haksızlık edildi" diyenler, kendilerinin kim olduğunu tarif etmediler. Hala da etmiyorlar. Kürt meselesi adını koydukları ve bütün ağızlara yerleştirdikleri neyse onu da tarif etmediler. Soranlara da doğru dürüst bir cevap vereni görmedik. Hala görmüyoruz.

Öyle ya konuşacaksan kendini ne hissettiğin hakkında konuşacaksın! İlber Hoca'nın dediği gibi bana kimlik gömleği biçmeyecek, daha da ileri giderek kim olduğumu söylemeye kalkmayacaksın! Benim kim olduğum bellidir. Bana tarih ve kimlik uydurmayacaksın! Uydurduğun tarihin çocuğu olabilir misin o bilinmez ama kendine tarih uydurabilirsin. O uydurmada bana yer olmayacağını bilesin!

KURULUŞ KODLARINA DEĞİL KURUCU GÜCE İTİRAZ

İşte bu belirsizlikler içinde Türk devletininin kuruluş kodlarını değiştirmeye kalkışıyorlar. Durum gören göze açık: Demek ki senin derdin içini dolduramadığın iddialarla ve yüzyılla sınırladığın dönemle ilgili değil. Bu devleti kuranlarla problemin olduğunu söylemiş oluyorsun. Kurnazlıklar içinde sinsice zannedilen fakat açık olan da bu. Senin Mete Han'dan Atatürk'e kadar gelen bütün kurucu babalar ve onların adı Türk olan milletiyle. Bayrakla problemin var senin. Hiçbir kongresinde bayrak görülmeyen bir siyasi parti olur mu Halkımızın anlaması için bundan daha güçlü gösterge olur mu

Her türlü destekleyen dünya devleri olmasa bu işe girişemezdin demenin geldiğimiz yerde bir manası olmayabilir. Bunu elbette bileceğiz. Evet kendi devletlerine baş kaldıranları rakip ve yeri gelince düşman devletler destekler. Siz kendinize bakacaksınız. Burada açılması gereken derin bir problem var.

VATANDAŞLAR TÜRKTÜR

"Vatandaş olan Türktür" de kökenler farklıdır. Herkes başka yerlerden geliyor olabilir. Tıpkı Almanya'da Türkler ve diğer etnik unsurlar gibi. Vatandaşsa Almandır. Kökeni Türktür veya başka etnisitedendir. Kimse ben Alman değilim diye bağıramaz. Hemen kapıya koyarlar. Hele Almanlığa karşı tavır geliştirirse, onu bekleyen âkıbeti tarihlerine bakarak görebilirsiniz.

Adam, bu memlekette on yıllardır Türk olmadığını söylemenin bin türlüsünü deniyor. Türk sabrediyor. Devleti kuran unsura hakaretin bin birini ederken hak hukuk tanımıyor. Yine sabrediyor. Düşünmüyor ki bu devlet kendisini kuran Türk'ten her türlü fedâkârlığı istedi. Yeniçeriler, ordu içinde küçük ve Türkleştirilen bir gruptu. Ordu Türklerdendi. Ölen, öldürülen Türklerdi.

Diğer Müslüman unsurlar arasında, savaşanların oranının yüzde onları geçmediği zamanlar az değildir. Kimse de kimin ne olduğuna bakmazdı. Bunlar içinde Kürt dediğimiz kardeşlerimizin oranı yüzde birleri bulmaz. Çünkü şehirlerde yaşamazlardı. Seferberlik hallerinde bile orduya katılan fazla ol(a)mazdı. Devletin tanıdığı bir tür feodal düzen içinde yaşarlardı.

Türklere Anadolu'nun kapılarını açan şu veya bu unsur değildir. Son yıllarda Malazgirt kutlamalarında edilen sözlerin tarihi değeri yoktur. Kürt Arap Kürt üçlemesinin devleti olduğunu söyleyenin tarihle alakası olmamak bir yana devletlerin nasıl oluştuğu ve yaşatıldığıyla ilgili bir fikri de yoktur. Bu devleti kuran ve yaşatan Türklerdir.