Dr. Nafiz Karagözoğlu

Dr. Nafiz Karagözoğlu

Takvim
Yaşam / Sağlık-Psikoloji 777 yazı 0 takipçi

Annene güven

17 yaşındayım. Annem hala süt içtiriyor. 'Kefir vitaminli' dedi. Onu içmemi istiyor. İçmem için mi söylüyor yoksa gerçekten vitaminden zengin mi Annene güven gerisini merak etme sen. Anne elinden su içsen fazladan gönül vitamini vardır. Durma iç. Kefir çok eskiden beri tüketilen müthiş bir içecektir. Tepeleme fayda dolu bir gıdadır. Kefir K2, B1, B

Doktordan utanıyorum

47 yaşındayım. İdrar yaparken kan geldi. Prostat için muayene eder diye korkumdan, utancımdan doktora gidemiyorum. Ne önerirsiniz Bence bu yaşta doktordan utanmaktan utan. Hiç doktordan utanılır mı "Utanmaktan patır patır kanser oluyoruz" desek boşa gitmez herhalde. Korkunun ecele faydası yok. Prostat varsa muayenesi de var. Erkeklerin 45 yaşından

Tedavisi ömürlük

Nafiz hocam, ben 4 yıldır sedef hastasıyım. İlaç kullanıyorum ama hastalığım geçmedi. Hep böyle mi devam edecek Cildini zarar görmesin diye iyi koru. Yaz kış güneşlen. Enfeksiyonlardan korun. İlaçlarını kontrol et. Bazı tansiyon ilaçları, ağrı kesiciler, sıtma ilaçları, kalp yetmezliği ve ritim düzenleyici ilaçlar, bazı antibiyotikler ve mide ilaç

Hastalık korkusu

Boğazımda şişme var. Teyzemde de vardı. Doktorlar "Tiroit kanseri" dedi. Ben de kanser olur muyum Hayır. Boğazı şişen herkes kanser diye sıkıntıya girerse yandık. Kaldı ki tiroit kanseri olan hastaların çoğunda önemli bir yakınma yoktur. Muayene sırasında Tiroit bezinde genellikle yumru tarzında (nodül) bir şişlik bulunur. Bunu hasta veya yakınlar

Fırsat buldukça uyu

İşim nedeniyle çok seyahat ediyorum. Geç yatıyorum. Düzensiz yemek yiyorum. Şişmanladım. Hangi ilacı önerirsiniz İlaç önermiyoruz. İyi olmanı öneriyoruz. İlaç almak, iyi olmak demek değildir. Sıkıntının sebebini bulmadan kalıcı iyilik olmaz. Fırsat buldukça uyu. Çünkü uykusuz kaldığın müddetçe iştahın azalmaz. Uykusuzluk iştah açar. Düzensiz yese

Az az sık sık ye

Midem yanıyor. Yediklerim midemi yakıyor. Stresten olabilir mi Yediklerimden mi Baharat yemiyorum ama yine de ağrıyor... Yemeklerin iyi çiğnenmemesi, sıkıntı, stres, ağrı kesiciler, aşırı yağlıbaharatlı- asitli-kafeinligazlı yiyecek ve içecekler reflüyü arttırarak ekşimeye neden olur. Sakız çiğnemek, derin iç çekmeler, burun tıkanıklığı hava yutman

Çarpıntı olur

Hocam, çarpıntım var. Annemin kalp doktoru ilaç verdi. Perhiz şart mı Nelere dikkat edeyim Çay, kahve ve sigara gibi alışkanlıklarını terk et. Kafein çarpıntıyı tetikler. Aşırı açlık tokluk, sıcaksoğuk, aşırı baharatlı gıdalar çarpıntıya neden olur. Bazı ilaçlar da şikayetleri artırır. Örneğin öksürük şurupları, bazı astım ve kronik bronşit ilaçlar

Bağırsaktan olabilir

Sık sık büyük abdeste çıkıyorum. Şişkinliğim var. Karnım ağrıyor. Tek rahatladığım yer tuvalet. Neyim var benim Anlattıklarınız 'Huzursuz Bağırsak Hastalığı'nın yani spastik kolit veya irritabl bağırsak hastalığı dediğimiz bir hastalığın şikayetleriyle uyuşuyor. Bu durum bağırsak çalışma bozukluğudur. Bazen kabızlık, bazen ishal, sürekli gaz, dışkı

Uyku apnesine dikkat

45 yaşındayım. 128 kiloyum. Sigara içiyorum. Nefessiz kalıyorum. Çok horluyorum. Sigarayı bıraksam geçer mi Bu anlattıkların "Uyku Apne Hastalığının" dersinde anlatılanların nerdeyse aynısı. Yavaş çalışan bir beden, şişman, burun ve üst solunum yolu tıkalı, hava yutma ve beslenme alışkanlıkları nedeni ile reflülü ve hatta belki alerjik bir halin v

Hastalık korkusu

Boğazımda şişme var. Teyzemde de vardı. Doktorlar "Tiroit kanseri" dedi. Ben de kanser olur muyum Hayır. Boğazı şişen herkes kanser diye sıkıntıya girerse yandık. Kaldı ki tiroit kanseri olan hastaların çoğunda önemli bir yakınma yoktur. Muayene sırasında Tiroit bezinde genellikle yumru tarzında (nodül) bir şişlik bulunur. Bunu hasta veya yakınlar

Eskiden beri böyle

58 yaşındayım. Gece idrara çıkıyorum. Gençliğimden beri benim alışkanlığım böyle. Prostat mıyım Her erkekte prostat bezi vardır. Tekrar ediyorum, Prostat hastalık ismi değildir. Organın ismidir. Görme organı göz, duyma organı kulak gibi prostat da bir organ ismidir. 45 yaşından sonra yılda bir kez muayene olmak iyidir. Böylece şikayet olmaksızın b

Kafana takma

63 yaşındayım. Sıkıldım desem "andropoz" diyorlar. Unutkanlık diyorum "andropoz" diyorlar. Bu dedikleri hastalık başka ne yapar 80 yaşını geçen erkeklerin bedeni erkeklik hormonları azalırsa değişir. Kadınların menopozu gibi bir durum yani. Şaka bir yana erkeklik hormonu testosteron azaldığında hem ruh, hem beden etkilenir. Ani ateş basması, unutka