'Sosyal ağlar'a takılan bir kariyer

'Arthur Rambo' el üstünde tutulan bir yazarken geçmişte attığı homofobik, kadın düşmanı, ırkçı tweet'lerin ortaya çıkmasıyla dünyası aniden kararan Mağrip kökenli Karim D.'nin öyküsüne odaklanıyor. Laurent Cantet'nin filmi, karakterini yargılamadan dertlerini anlatırken kimi sosyolojik ve etnik meseleleri de tartışma masasına sürüyor.Arthur Rambo (Beş üzerinden üç buçuk yıldız)Yönetmen: Laurent CantetOyuncular: Rabah Nait Oufella,Antoine Reinartz, Sofian Khammes, Bilel Chegrani, Sarah Henochsberg, Helene Alexandridis, Chouaıb Arif, Malika Zerrouki Fransa yapımıGenç ve başarılı bir yazar; Cezayir kökenli olmanın ve yabancı sularda yüzmenin üstesinden geliyor. Annesini odağına aldığı son kitabı da önceki çalışmaları gibi beğenilmiş; TV programlarında, radyolarda ondan bahsediliyor. Yeni çalışması dolayısıyla yayınevi onun için parti veriyor.Karim D. işte bu, son derece şatafatlı görünen dünyanın parlayan yeni yıldızı... Ne var ki onuruna parti verildiği gece, geçmişte 'Arthur Rambo' takma adıyla attığı ırkçı, homofobik, cinsiyetçi, faşizan tweet'ler birdenbire sosyal medyada paylaşılmaya başlıyor. Ve çok kısa bir sürede işin rengi değişiyor. Ve eski 'günahları' yüzünden zirveden son hızla dibe doğru yol alan bir figür haline geliyor.Haberin DevamıFransız sinemasının ölçülü ve vicdanlı isimlerinden, Altın Palmiye'li yönetmen Laurent Cantet, 'Arthur Rambo'da içinden geçtiğimiz zamanların dertlerinde geziniyor. Film, 2017'de bir medya kahramanıyken antisemitik, homofobik, ırkçı tweet'leri ortaya çıkan ve büyük bir tartışma konusu olan Mehdi Meklat'ın yaşadıklarından esinlenerek çekilmiş. Cantet'yle birlikte Fanny Burdino ve Samuel Doux'nun kaleme aldığı senaryo, ana karakterinin yaşadığı düşüşü 48 saate sığdırmış ve öykü, bu zaman dilimi içinde yaşanan hesaplaşmaları aktarmış.Karim D.'nin yükseliş yaşadığı dönemde raflarda okurlarıyla buluşan 30 bin, baskıda bekleyen 15 bin adet kitabı var. Film teklifi alıyor, Paris'in edebiyat çevreleri onu tüm samimiyetiyle kucaklıyor. Amma velakin geçmişte, kendi ifadesiyle 'kara mizah' yapmak adına attığı tweet'ler bu harika masalı sonlandırıyor.Film, karakterin düşüşüne odaklandığındaysa Karim D.'nin editörü, yayıncısı, sevgilisi, dostları, annesi ve erkek kardeşine bu durum üzerine görüşlerini aktarmasını ve 'Merak etmeyin, ben şimdiki benim' şeklindeki savunusunu izliyoruz. Laurent Cantet, çeşitli söyleşilerinde vurguladığı gibi karakterini yargılamıyor, onu iyi ya da kötü çizgilerde ifade etmiyor, sadece böylesi bir kişiliğin açmazlarına; insanlar ya da kitleler gözündeki yerini 'sosyal medya' çağında ne kadar çabuk kaybedebileceğine; unvanların, parıltılı serüvenlerin kaygan zeminler üzerindeki konumuna dikkat çekiyor.Haberin DevamıAcılar hâlâ tazeÖte yandan öykünün geçtiği coğrafyanın yaşadığı acı deneyimler var. Charlie Hebdo ve Bataclan gibi iki büyük katliamın yaşandığı Fransa'da böyle bir film çekmek bence önemli bir adım. Ama yönetmenin yargılamadan uzak durmak adına seçtiği yol, filme ilişkin okuduğum kimi yabancı eleştirilerde sorun olarak addedilmiş ve Cantet'nin sonuna kadar gitmediği ifade edilmiş.'Arthur Rambo'nun en etkileyici yanlarıysa annesinin ona "Hakkımda kitap yazarken beni akıllı buluyordun, şimdi