Dijital nostalji dalgası

Pandora'nın kutusunu Z jenerasyonu sosyal medya ile açtı. Bugünün 18 yaş ve altındaki gençleri unutulmuş şarkıları, enteresan melodileri, belki sizin zamanında burun kıvırdığınız isimleri bayıla bayıla dinliyor, üzerine klipler çekiyor ve paylaşım yapıyor.

Geçmiş tarihli şarkılarla dolu bir müzik kutusu açıldı ve bu kez anahtar TikTok'un elinde. 80'lerin synth-pop hitleri, 90'ların grunge parçaları ve 2000'lerin pop ikonları; bu şarkılar, genç neslin kulaklarında canlanıyor. Kısa videolar, danslar, komik içerikler veya duygusal paylaşımlarla birleşen bu şarkılar, TikTok'un dinamik platformunda yeni bir hayat buluyor.

TikTok, sadece bir sosyal medya platformu değil, aynı zamanda müzik endüstrisine yön veren bir güç haline geldi. Kullanıcıların paylaştığı içerikler, şarkıları yeniden popüler hale getiriyor ve hatta çoğu zaman Billboard listelerinde zirveye tırmanmalarını sağlıyor. Eskiyi yeniden keşfetme isteği, modern içeriklerle birleştiğinde ortaya çıkan etki ise şaşırtıcı olabiliyor.

Viral olan bir şarkı, sadece birkaç saniyelik bir melodinin tekrarıyla, sanatçıların yeniden tanınmasını ve hatta bazen yeniden kariyer yapmalarını sağlıyor. Örneğin, uzun yılların ardından eski bir şarkı TikTok kullanıcısının paylaştığı dans videosuyla yeniden gündeme gelebiliyor ve yeni hayranlar kazanabiliyor.

strong class'read-more-detail'Haberin Devamı

Aynı zamanda müzik dinleme alışkanlıklarını da değiştiriyor, listelere giriyor. Örneğin platformdan örnekler vereyim, ilk 50'de Müslüm Gürses'in "Seni Yazdım"ı, Sibel Can'ın "Çakmak Çakmak"ı, Mahsun Kırmızıgül'ün "Dinle"si, Azer Bülbül'ün "İlle De Sen"i, Gülşen'in "Dillere Düşeceğiz Seninle"si yer alıyor. Gençler, yeniden keşfettikleri bu şarkıları, kendi tarzları ve içerikleriyle birleştirerek kişisel bir bağ kuruyor. Bu da eski şarkıların yeniden canlanmasını ve günümüzdeki popülerliklerini artırmasını sağlıyor.

İşin enteresan yanı büyük şirketlerin de buradaki performanslara göre yeni sanatçıları radarlarına almaları. Kataloglarında bulunan sanatçılarının öne geçmesi, her zaman bir artı haline geliyor.

Özetle platformun müzik dünyasına etkisi büyük ve bu etki giderek artmaya devam ediyor. Platform, geçmiş tarihli şarkıları ve sanatçıları günümüz dinleyicileriyle buluşturarak, müzikal bir zaman yolculuğu deneyimi sunuyor. Burada gördüğümüz sonuç ise müziğin bir son kullanım tarihi olmadığı. Her an birileri sizi keşfedebilir ve hayatınız değişebilir, bitti dediğiniz noktada ünlenebilirsiniz.

strong class'read-more-detail'Haberin Devamı

Arabesk esintiler

Edis, durdu durdu yılın son iki haftasına yeni şarkıyı yetiştirdi. Baran Mengüç ile düet yaptıkları "Ayyaş" etnik melodiler, yer yer arabesk esintiler taşıyor. Sözlerinde Baran Mengüç ile Kaan Hacısüleymanoğlu, müziğinde Baran Mengüç ve düzenlemesinde Zeki Arkun, Onur Sevigen imzasını taşıyan şarkı, eminim ki Edis'in kariyerinde farklı bir yere oturacak.

Enteresan bir iş birliği

Zeynep Bastık da yıl bitmeden "Ben daha bitti demedim" diyenlerden. "Bundan Böyle" adını taşıyan şarkısını pek sevdim. Bir de sözlere baktım ki Nova Norda'ya ait. Düzenlemesi ise Ufuk Kevser yapmış. Bu ikiliden daha çok şarkı gelsin. Çünkü Nova'dan başka dinleyebileceğimiz bir şarkıyı pür pop işitmek ayrı keyifli olmuş.

Yeni dönem

strong class'read-more-detail'Haberin Devamı