Kur'an'ı Anlamak İçin Oluşan Tefsir İlimleri-2

Kanaatimce bu konu çok ama çok önemli; önemine binaen ikinci yazı ile devam Önceki yazımızın en sonunda ne dedik "ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI" ile devamı var Ne diyorduk, neler yaptıkyazdık; tekrar hatırlayalım Kur'an ayı Ramazan boyunca "Kur'an Nizamı ve Mucizeleri" yazılarımızı (18 yazı) yazdık ve bu çalışmamız kemale erdiğinde kitaplaşacağı müjdesini verdik "Fukahanın içtihatları ve dört delil" üzerinde durduk "Usulcülerin (Fıkıh Usulü) Kuralları ve Şeriat" başlıklı yazımızla devam ettik Devamında -istifade edilmesi dua ve dileklerimizle- "Dil İlimleri" ile "Fen İlimleri" yazılarımızı yazdık; bu ilimlerin önemini bir kere daha hatırlatmış olduk -"Kur'an'ı Anlama Usulü İçin Oluşan Dil İlimleri" -"Kur'an'ı Anlama Usulü İçin Oluşan Fen İlimleri" Ve "Kur'an'ı Anlamak İçin Oluşan Tefsir İlimleri" üzerinde durmaya başladık Evet pushfn('ads'); "ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI" ile devamı var dedik Ama en önemli çalışma olarak "ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI" çalışması yazılmıştır; yayın sitemizde yayındadır... "ADİL DÜZENE GÖRE İNSANLIK ANAYASASI" neden önemlidir Önemlidir -Çünkü Fıkıhçılar yönetimle ilgili içtihatları yapmamışlar veya yaptırılmamıştır... Önemlidir -Çünkü onların dönemlerinde saltanat devri vardı; saltanat sistemi yaptırmadı... Önemlidir -Çünkü onlar zamanında hükümdarlar ülkelerini şeriata göre yönetmiyorlardı ve o hükümdarlardan bazıları bu konuda o kadar ileri gitmişlerdir ki, içtihat kapılarını kapatmışlar ve bin sene insanlığı eski içtihatlarla yönetmişlerdi... Önemlidir -Çünkü imparatorluklar oluşmuş ama Devlet Yönetiminin Fıkhı yapılmamıştır. Bu hususta Avrupa'daki çalışmalar kiliseye ve krallığa karşı direnmelerle başlamıştır. Oysa İlk yazılı anayasa yani "Medine AnayasasıSÖZLEŞMESİ" Hazreti Muhammed aleyhisselam tarafından Medine'ye hicret edildiğinde yazılmış ve sadece yazılmakla kalmamış aynı zamanda bizzat