"İlim ilim bilmektir, ilim kendin bilmektir"-14

Âsıfât-Nâşirâtile devam ediyoruz HAYAT Hayatta Nâşirât "Besin" ve "Atık" idi. Çünkü doğum madde ile oluşmaktadır. Doğumu maddi kabul ediyoruz, çünkü önce bedeni yapı oluşmaktadır. Ölüm ise ruhsal olaydır, sonradan ortaya çıkmaktadır. Ölümle hukuki kişilik bitmekte ise de topluluk yaşamaya devam etmektedir. Ahiret düşüncesi de ölümü manevi kılmaktadır. O halde "Besin" atık ekseni, maddi ekseni oluşturmaktadır. Bu iki kutbun iç bağı ise maddenin özel programla dizilerek biyolojik yapı hâline getirilmesidir. "Atık" tarafı ise biyolojik yapının ortadan kaldırılmasıdır. Eğer siz evinizi yenileyecekseniz, arsadaki eski yapıyı ortadan kaldırırsınız. Canlılar da yeni canlıları oluşturmak için yaşlı eski canlıları ortadan kaldırırlar. Bu bir hedefi gösterir. Bu kendiliğinden olan bir bozulma değildir. Bu programlı ortadan kaldırmadır. Yaşlı meyve ağaçlarını kesip yenilerini dikeriz. Ölüm bunun için vardır. Daha ileri hayat için vardır. Ahiretin varlığı bundan dolayı ilmidir. pushfn('ads'); İlmin dayandığı kriterler vardır: Hiçbir şey kendiliğinden var olmaz, hiçbir şey kendiliğinden yok olmaz. Bu birinci kriterdir. İkinci kriter ise tabiatta boş bir şey yoktur, abes bir şey yoktur. Bu iki kriter bize Ahireti kesin olarak ispatlar. Kendiliğinden yok olmazsa ahiret vardır demektir. Abes olarak yaratılmadıksa, ahiret vardır demektir. Canlıda ikinci çift ise "Işık" ile "Isı" idi. Işık en yüksek seviyede bir enerjidir. Isı en düşük seviyede bir enerjidir. Işık kendi hızında seviyesini koruyabilmektedir. Canlı bunu yapraklarında kimyasal enerjiye çevirip depo eder. Gerekli olduğu yerde kullanır. İşte enerjiyi depolama bir bağdır. Enerjiyi kullanma ikinci bağdır. Benzin deposunu doldurursunuz, motor da onu kullanır ve yol alırsınız. Canlılık da bundan ibarettir. Yeşil yapraklarda besin olarak üretilir, sonra yakılarak iş yapılır. Demek ki canlının da dört iç bağı vardır: Dizme, Parçalama, Depolama ve Yakma. USUL Usulün Nâşirât çifti "Muhkem" ve "Müteşabih"tir. Âsıfât çifti ise "Nas" ve "Müşkil"dir. pushfn('ads'); Bunların da dört iç bağı vardır. Muhkem hiçbir zaman hiçbir yerde değişmeyen hükümleri içerir. Müteşabih ise