'Çin Bilgeliği' Kitabından Notlar ve 'Lotus' Yazısı

Bu ay başında 2 Temmuz'da bu köşede yayımlanan bir yazımın başlığı neydi "Refah-Yol'u örnek alın, ne yapacaksanız yapın!" Bu yazının devamı mahiyetindeki iki yazımızın ana başlığı neydi "İbrahim Veli; 'Kayıp 25 Yıl' Nasıl Kazanılır!" Bugün yani bu yazıyı sitemize yerleştirmekte olduğum anda, tamamen "tevafuk" diyebileceğim bir şey oldu. Çalışmalarımızı yayımladığımız sitemize, Özer Ataç arkadaşımız "Lotus" başlıklı yazısını yayımladı, ben de okudum ve etkilendim. Bu yazının sadece baş tarafında yazılanlardan aktaracaklarımdan bunun sebebi kısmen anlaşılacaktır ama elbette demek istediğimin daha derin sebepleri de var; o sebepler de sözünü ettiğim üç yazımda Neyse Biz önce "Lotus" yazısının en başında yazılanları okuyalım, sonra derin düşünelim " Çin Bilgeliği" kitabından: "Çağımızın beyefendilerinden bir köpeğin ya da bir domuzun kasabı olmalarını isterseniz, bu işe kabiliyetleri yoksa teklifinizi reddederler. Hâlbuki onlardan ülkeye nâzır olmalarını isteseniz, kabiliyetleri olmasa bile bu işi yaparlar. Bu sapkınlık değil de nedir!" pushfn('ads'); YEDİ HİKMET 1- Seçkinliğe düşkün olanlar, onu göstermek isterler. Bu seçkinlik değildir. İşin ehli olanlar, işi işlediklerinde seçilir, bilinirler. Onların seçkinliği, işlerini işleyişidir; işleyiş, toplum için ne kadar yararlı olursa; onlar o kadar saygı görür, sevilir, desteklenir. Bunu sürdürmek seçkinliğin bir yönüdür; diğer yönü, bu nitelikle halkın içinde tevazu ile yaşamayı sürdürmektir. Böylece "içeriye" uygun " dış" teşekkül eder. 2- Her kötü, kirli, istenmeyen işin toplumca beğenilen, gözetilen, itibar edilen kaynağı vardır. O kaynak, o işlerin mahallinde, çevresinde değil, ilgisiz, "arınmış" bilinen yerlerdedir. Bu yüzden seçkin görülen makamlar ve işler, seçkin görülmeyen işlerden daha zordur. Zorluklarının görülmemesi, onların sirayet ettiği derinlikle ilgili olmasındandır. Yine bu yüzden, parıldayan seçkinliğin çamuru çok, kirli suyu derindir. 3- Kasap, görünürde canlı hayvan keser; aslında onun işi her zaman ölümün yaşam sınırını aşmaması, aradaki sınırda can değişmesine vesile olması, canı cana katmasıdır. pushfn('ads'); 4- Kasabalar güvenli yerleşim yeridir; çünkü eski dönemlerde etrafında güvenlik için setler yapılırdı. Şimdilerde "sınırlar" bu