Ro! Ro! Ro!

Orkun Ün
Bugün
12

Norveç Milli Takımı, Dünya Kupası'ndaki gruplarından çıkmayı garantileyince maç sonrasında kürek çekme şovu yaptı. Onlarla beraber stattaki binlerce taraftar da Norveççede "kürek çek" anlamına gelen "Ro! Ro! Ro!" diye bağırdı...

Viking tarihinden esinlenilen, birlik beraberlik ve milli gururu simgeleyen bir hareket bu.

O dönem gemilerde herkes birlikte ve aynı tempoda kürek çekerdi. İşte o yüzdendir binlerce kişinin aynı anda ve hızda hareket etmesi.

Maç sonrasında Times Meydanı'nda da Norveçliler aynı akımı devam ettirdi. Norveç'te okullarda milli takımlarını izleyen anaokulu öğrencileri de.

İçimiz cız etti değil mi Türkler olarak o anları izlerken

Biz olamadık şöyle beraber.

Oysa "Bir Oluruz Yolunda" diye yola koyulmuştuk.

Biz neler bulurduk o yeşil sahada yapacak, ne akımlar yayardık dünyaya...

Olmadı, fakat olmaması zamanla geçeceğine, yara kapanacağına her geçen gün daha da can sıkıyor.

Sanırım böyle güzel anları gördükçe kapanacağa da benzemiyor.

Dişimizi sıkarak bitireceğiz Dünya Kupası'nı belli...

Haberin Devamı

Sahada akım yapamadık ama...

Neyse abartmayalım.

Norveçli taraftarların kürek çekmesi gibi bir akımla kendimizden konuşturamadık ama Fransa'daki Türkler neyse ki boş durmadı.

Yanıyor sıcaklardan Fransa, ciddi ciddi kavruluyor.

İşte o nedenle Eyfel Kulesi önündeki süs havuzuna girenler oluyor.

Tıpkı bu fotoğraftaki gibi. Videosunu izlemişsinizdir.

Arkadaşlarına mesaj gönderiyor bazı vatandaşlarımız o havuzdan.

Video bayağı bir yayıldı.

Amerika'da kaybettiğimiz o ilgi alakamızı az da olsa geri kazandırdılar bize.

Teşekkürler, var olun. Ama dikkat de edin, çünkü o süs havuzları elektrikli oluyor ve biliyorsunuz elektrik ile su tehlikeli bir ikili.

Oysa kimler ne marşlar yaptı

Ne Tan'ın şarkıyı yazarken aklına gelmiştir, ne dinlerken...

Ama hiç olmayacak şey oldu.

O çok aradığımız Milli Takım marşımızı resmen yoldayken bulduk.

Tan'ın 12 Haziran'da çıkardığı "Gidişat" isimli şarkı resmen Milli Takımımıza yazılmış.

Şarkıda, "Bu gidişat sorun olacak, bu yara benim sonum olacak", "Bu gidişat nasıl olacak Bak ben sana diyeyim, canımız yanacak" diyor.

Şarkı, bestesiyle falan tam hâl-i pür-melâlimizi anlatmış.